اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۲۰۰۴

باید دستی که داور را می زند قطع شود

کارشناس و ناظر داوری کشورمان در واکنش به اتفاق تلخ اخیر گفت: «افرادی که داوران را مورد ضرب و شتم قرار می دهند باید مادام العمر محروم شوند.»
۲۰:۰۱ - ۲۲ مهر ۱۳۹۵
وانانیوز| در ایام سوگواری ماه محرم که همه مردم کشور غرق در حزن و اندوه هستند، اتفاق تلخ دیگری در فوتبال کشورمان رخ داد که خاطر مردم و به ویژه علاقه مندان به فوتبال را بیش از پیش مکدر کرد.

 

جمعه شانزدهم مهرماه در جریان یکی از دیدارهای لیگ استانی زنجان بین تیم های شهرداری زنجان و شاهین ابهر، بازیکنان و برخی عوامل تیم شاهین ابهر به سمت حسین ملکی داور مسابقه حمله می کنند و او را مورد ضرب و شتم شدید قرار می دهند تا جایی که ملکی در بیمارستان بستری می شود و آن طور که خودش اعلام کرده به طور حتم از متخلفین و ضاربان به مراجع قضایی شکایت خواهد کرد.

 

در همین ارتباط علی خسروی کارشناس و ناظر داوری اظهار داشت: «این برای چندمین بار است که عوامل تیم ها از جمله مربیان و بازیکنان به خود این اجازه را می دهند که داور مسابقه را مضروب کنند. به نظر من، هم کمیته انضباطی و هم کمیته اخلاق باید به این موضوع رسیدگی کنند و یک بار برای همیشه فرد ضارب و متخلف را تا آخر عمر از هرگونه فعالیت ورزشی محروم کنند تا هیچ کسی جرات نکند به این قشر زحمت کش جامعه آسیب برساند.»

 

وی همچنین در مورد مجازات متخلفین این پرونده گفت: «اداره ورزش و جوانان استان زنجان باید پروانه کار افراد متخلف و ضاربان را لغو کند و اجازه هیچ گونه فعالیت ورزشی به آنان ندهد زیرا داور ما به شدت مضروب شده و در حال حاضر در بیمارستان بستری شده است.»

 

سخنگوی کانون داوران فوتبال کشور خاطرنشان کرد: «داوران قشر مظلومی هستند و باید دستانی که به خود اجازه می دهند، این قشر مظلوم را مورد ضرب و شتم قرار دهند را قطع کنیم. فریدون اصفهانیان که رئیس کمیته داوران، عضو هیئت رئیسه فدراسیون و رئیس هیئت فوتبال زنجان است حتما از داوران حمایت می کند و در این مورد نیز اقدامات لازم را انجام خواهد داد.»

 

خسروی در پایان با اشاره به لزوم برخورد با  هرگونه اهانت و آسیب به داوران تصریح کرد: «من به عنوان سخنگوی کانون داوران کشور اعلام می کنم باید حتما با چنین بی حرمتی هایی قاطعانه برخورد شود. ما داوران با تشویق و یا تهدید اشخاص کاری نداریم کتاب قوانین داوری در بازی فوتبال برای ما قابل احترام است. اگر داور زنجانی نیاز به کمک داشت ما حاضریم هرگونه کمکی که از دست مان بربیاید برای وی انجام دهیم. امیدوارم حسین ملکی هر چه زودتر سلامتی خود را به دست آورد و دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخی در فوتبال کشورمان نباشیم.»

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین