اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۱۹۳۲۰

نسل جدید اسپانیا در مسیر بازگشت به روزهای طلایی

نسل جدید  اسپانیا در مسیر بازگشت به روزهای طلایی
سرمربی تیم ملی اسپانیا می‌گوید درباره بازگشت تیمش به مسیر پیروزی‌های گذشته مطمئن است.
۱۳:۴۰ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
وانانیوز|

«لوئیس دلا فوئنته» سرمربی تیم ملی اسپانیای پس از نبرد سنگین شاگردانش با تیم ملی کرواسی در دیدار نهایی لیگ ملت‌های اروپا که با قهرمانی لاورخا به پایان رسید، درباره بازگشت تیم ملی این کشور به روند پیروزی‌های گذشته خود ابراز اطمینان کرد.

اسپانیا شب گذشته (یکشنبه) و پس از تساوی بدون گل مقابل کروات‌ها در وقت‌ها عادی و اضافه بازی، در ضربات پنالتی موفق شد حریف سخت‌کوش خود را شکست دهد و برای اولین بار از سال ۲۰۱۲، یک جام را به ویترین افتخارات خود اضافه کند.

تیم ملی اسپانیا پس از نسل طلایی خود در بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ که موفق به کسب ۲ قهرمانی جام ملت‌های اروپا و یک جام جهانی شده بودند، دستش از جام کوتاه مانده بود.

دلا فوئنته که در اولین تورنمنت خود پس از انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی اسپانیا، به مقام قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا رسیده است، در کنفرانس خبری پس از دیدار با کرواسی گفت: «این بازیکنان به پیروزی عادت دارند».

او با تمجید از شاگردان جوان خود می‌گوید: «آن‌ها پیروزی‌های زیادی را کسب کرده‌اند و من فکر می‌کنم این روند رقابت و مبارزه به ذهن آن‌ها بازگشته و ما می‌توانیم برای پیروزی‌های بیشتر به آینده چشم بدوزیم».

این پیروزی البته برای دلا فوئنته نیز خوشایند است چراکه او موفق شده از فشاری که پس از شکست ۲ بر صفر تیم مقابل کرواسی در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۴ متحمل شده بود، خارج شود.

سرمربی ۶۱ ساله اسپانیا که پس از ناکامی لاروخا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، جانشین «لوئیز انریکه» شد، از سال ۲۰۱۳ تاکنون هدایت تیم‌های رده‌های سنی اسپانیا را برعهده داشته است.

دلا فوئنته در ادامه گفت: «من این نسل از بازیکنان را به خوبی می‌شناسم. آن‌ها من را ناامید نخواهند کرد. ما در طول این هفته بسیار آرامش داشتیم و از تمرین‌های خود لذت بردیم».

او همچنین گفته تیمش در ۹۰ دقیقه مستحق پیروزی بود و حتی در صورت شکست از کرواسی هم، از عملکرد شاگردانش رضایت داشت.

سرمربی اسپانیا گفت: «من به بازیکنان گفتم آرامش خود را حفظ کنید چراکه کار فوق‌العاده‌ای انجام داده‌اید. ما می‌توانستیم زودتر به پیروزی برسیم اما برد در ضربات پنالتی، حماسی‌تر است».

تیم ملی اسپانیا در دوره گذشته لیگ ملت‌های اروپا هم به فینال رقابت‌ها رسیده اما مغلوب فرانسه شده بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: اسپانیا
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین