اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۱۷۴۵۴

وداع پادشاه و «بنجامین باتن فوتبال» از مستطیل سبز+عکس

وداع پادشاه و «بنجامین باتن فوتبال» از مستطیل سبز+عکس
ستاره سوئدی میلان در نهایت از دنیای فوتبال خداحافظی کرد؛ اتفاقی که واکنش گسترده اهالی فوتبال و رسانه‌ها را در پی داشت.
۱۵:۰۰ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
وانانیوز|

به گزارش خبرگزاری فارس، زلاتان ابراهیموویچ در بازی شب گذشته (یکشنبه) میلان مقابل ورونا در هفته پایانی سری آ ایتالیا، در سن ۴۱ سالگی و با چشمانی اشک‌بار از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

قرارداد مهاجم سوئدی با روسونری به پایان رسیده و زلاتان می‌گوید به دلیل دست و پنجه نرم کردن با مصدومیت‌های پی در پی، دیگر قادر نیست قرارداد خود را تمدید کند.

ابراهیموویچ یکشنبه شب و در مقابل چشمان اشک‌بار هواداران و بازیکنان میلان در ورزشگاه سن‌سیرو گفت «زمان آن رسیده که از فوتبال خداحافظی کنم».

هواداران میلان برای زلاتان پارچه نوشته بزرگی که روی آن کلمه Godbye نقش بسته بود را به نمایش گذاشتند و هم تیمی‌هایش نیز تونل افتخار برای او تشکیل دادند.

زلاتان که در ۲ دوره سابقه پوشیدن لباس میلان را دارد، در سخنرانی خود خطاب به هواداران این تیم گفت: وقتی برای اولین به اینجا آمدم، شما به من شادی هدیه دادید و دومین بار هم عشق. شما باعث شدید احساس کنم در خانه هستم. تا پایان عمر هوادار میلان خواهم بود.

زلاتان فوتبال حرفه‌ای خود را از سال ۱۹۹۹ و در تیم مالمو سوئد آغاز کرد. او پس از آن به آژاکس پیوست، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت و راهی تیم‌های مطرحی مانند یوونتوس، میلان، اینتر، پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونایتد شد.

ابرهیموویچ در سال ۲۰۱۱ همراه با میلان قهرمان سری آ ایتالیا شد و در دومین دوره حضور خود در سن سیرو نیز به این تیم کمک کرد تا در فصل گذشته، بار دیگر اسکودتو را فتح کند.

زلاتان که با به ثمر رساندن ۶۲ گل در ۱۲۱ بازی، بهترین گلزن تاریخ سوئد نیز هست، پس از مسابقات یورو ۲۰۱۶ از این تیم خداحافظی کرد اما در کارزار ناموفق سوئدی‌ها برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، بار دیگر لباس زرد رنگ این تیم را بر تن کرد.

میلان در آخرین بازی خود در سری آ فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ موفق شد ورونا را با نتیجه سه بر یک شکست دهد و حضور خود در لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده را تضمین کند.

حساب کاربری میلان در توئیتر با انتشار تصویری از زلاتان که در حال تعظیم‌کردن به هواداران میلان است، نوشت: پادشاه، تو به هیچ کس تعظیم نخواهی کرد.

 کاربران شبکه‌های اجتماعی با اشاره به جمله ابراهیموویچ که زمانی درباره خود گفته بود «من مانند بنجامین باتن، پیر متولد شده‌ام و جوان، می‌میرم» نوشتند: زمان خداحافظی برای بنجامین باتن هم فرا رسید.

زلاتان در ۸۶۶ بازی خود در سطح باشگاهی، ۵۱۱ گل به ثمر رساند و ۳۴ جام را در فوتبال هلند، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و انگلیس کسب کرد.

 

ابراهیموویچ که در بازی ماه فروردین میلان مقابل اودینزه موفق به گلزنی برای میلان شد، مسن‌ترین گلزن تاریخ سری‌آ ایتالیا با ۴۱ سال و ۱۶۶ روز لقب گرفت.

وبگاه گل درباره زلاتان نوشت: دیگر هیچ وقت زلاتان ابراهیموویچ دیگری نخواهد آمد.

شماری از هواداران میلان در شبکه‌های اجتماعی هم گفته‌اند زلاتان این فرصت را داشت تا به قراردادی پرسود راهی چین شود اما در این تیم ماند و به بازسازی روسونری کمک کرد.

پایان پیام/

منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین