اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۱۲۵۸

مهاجم سابق پرسپولیس:یك هفته در زندان بودم

سعید حلافی، مهاجم جوانی بود كه در اولین دوره حضور علی دایی به عنوان سرمربی پرسپولیس در این تیم درخشید...
۱۳:۵۷ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵
وانانیوز| سعید حلافی، مهاجم جوانی بود كه در اولین دوره حضور علی دایی به عنوان سرمربی پرسپولیس در این تیم درخشید و نوید شكوفایی یك بازیكن سرشناس مانند مهدی طارمی را داد اما بعد از جدایی علی دایی از پرسپولیس و اتفاقاتی كه در مورد باطل شدن كارت پایان خدمتش افتاد، حدود 14ماه دور از سطح اول فوتبال ایران بود. او حالا با پایان یافتن خدمتش می‌خواهد فوتبال خود را در خارج از ایران ادامه دهد.
  • از زمان حضورت در پرسپولیس شروع كنیم؛ از آن زمان بگو كه چه اتفاقاتی افتاد؟
بعد از آنكه پرسپولیس قهرمان حذفی شد و من سهم كوچكی در آن داشتم، علی دایی از تیم رفت. من هم با باشگاه صحبت كردم كه جدا شوم، گفتند چرا؟ گفتم دایی برود من هم می‌روم چون با او به پرسپولیس آمده بودم، سپس استیلی آمد و با من صحبت كرد كه بمانم اما بعد چند بازیكن دیگر به تیم اضافه شدندكه من هم رفتم. می‌خواهم بگویم در 8، 9سال فوتبالم مشكل خدمت داشتم، سپس به دنبال كارهای آن رفتم و معافی گرفتم.
  • معافی‌ات در چه موردی بود؟
واریكوسل گرید سه. معافیت هم قانونی صادر شده بود. من درگیر معافی بودم و در نیم‌فصل به صنعت نفت آبادان رفتم. بعد هم از داماش و ملوان پیشنهادهایی برایم آمد كه به داماش رفتم و 7، 8گل هم زدم اما با امیرعابدینی، مدیرعامل وقت این تیم به مشكل خوردم. متاسفانه او به یكسری بازیكنان پول می‌داد و به ما نمی‌داد چون مدیربرنامه نداشتم.
  • بعد از آن به پیكان رفتی؟
بله این تیم را قهرمان دسته اول كردیم و گل قهرمانی را من زدم تا به لیگ برتر صعود كنیم، از اینجا به بعد بود كه باشگاه فجرسپاسی كارت پایان‌خدمتم را باطل كرد و من را به سربازی فرستاد. من گفتم اگر كارتم درست نیست، چرا صادر شده؟ اگر هم قلابی است، چرا چندین سال است كه من با این كارت بازی می‌كنم؟ خیلی از بازیكنانی كه مثل من كارت پایان‌خدمتشان باطل شد، به تیم ملی رفتند اما من را 14ماه محروم كردند.
  • قبل از مصاحبه گفتی كه الان با یك تیم تركیه‌ای در حال توافق هستی.
بله الان در تركیه هستم و فیلم بازی‌هایم را داده‌ام كه فعلا قبولم كرده‌اند. برنامه‌ای برای بازی در ایران ندارم. در نهایت وضعیتم تا 20روز آینده مشخص خواهد شد، آن‌هم به خاطر زمان نقل‌وانتقلات است. از رومانی و مولداوی هم دعوتنامه داشتم اما كارت پایان‌خدمتم دیر رسید. حالا ان‌شاءالله از بین تركیه و آذربایجان یك تیم را انتخاب خواهم كرد؛ البته تیم تركیه‌ای در دسته اول این كشور است.
  • به هرحال بعداز 14ماه می‌خواهی در 25سالگی به فوتبال برگردی.
متاسفانه از من حمایت نشد، درصورتی‌كه می‌توانستند حمایتم كنند، به همین خاطر قید فوتبال ایران را زدم. من 11سال در لیگ برتر بودم. 16سالم بود كه به لیگ برتر آمدم اما مثل جهانبخش، انصاری‌فرد و سردار آزمون حمایت نشدم. اینها بازیكنان خوبی هستند ولی با حمایت به اینجا رسیدند اما من را به جای حمایت كردن، كوبیدند. در قضیه كارت پایان‌خدمت هم، من را قربانی كردند، مثل چند سال قبل كه مجاهد خضیراوی را خراب كردند. این همه كارت پایان‌خدمت فوتبالیست‌ها باطل شد اما تمام كاسه وكوزه‌ها را تنها سر من شكستند تا شاید خیلی‌ها درس عبرت بگیرند. چرا من را بازداشت كردند؟ یك هفته زندان اوین بودم! آن هم من كه تا حالا كلانتری نرفته بودم، در حالی كه خیلی‌ها می‌گفتند نباید كارتم باطل می‌شد. حتی از تیم الشحانیه قطر و چند تیم دیگرخوب هم پیشنهاد داشتم. حالا می‌خواهم خودم را ثابت كنم.
  • چرا مربیانی كه با آنها كار كردی كمكی نكردند؟
من یك آدم رك هستم و تا حالا به هیچ مربی زنگ نزدم. اكثر مربیان لیگ برتر هم دلال شده‌اند و به هر تیمی كه می‌روند به خاطر مسائل فنی بازیكن نمی‌گیرند. یكسری مربی هستند كه دوسال تیم ندارند ولی وقتی یك دفعه تیم می‌گیرند 5، 6بازیكن را همراه خود می‌برند. دلال‌بازی است دیگر... هر كس برای خودش 10بازیكن دارد. بازیكن 36ساله‌ای را می‌شناسم كه هیچ جا نبوده اما یكهو می‌آید و در لیگ برتر بازی می‌كند. من تا حالا حتی مصدوم هم نشده‌ام اما بازیكنانی هستند كه تا حالا 3بار رباط پاره كردند اما الان دارند در لیگ برتر در یك تیم بزرگ بازی می‌كنند، بعد من كه با پرسپولیس سابقه قهرمانی دارم، گل قهرمانی پیكان را زدم ، با صنعت نفت آبادن به قهرمانی رسیدم و با گلزنی‌ام در دقیقه94 تیم راه‌آهن را درلیگ برتر نگه داشتم، همه یادشان رفته كه اصلا سعید حلافی وجود دارد.
  • در این مدت علی دایی هم سراغی از تو نگرفت؟
علی دایی و مربیان دیگر می‌توانستند سراغم را بگیرند. همیشه نمی‌شود كه بازیكن سراغ آنها را بگیرد. آنها می‌توانستند بپرسند من كجا هستم. متاسفانه نه علی دایی و نه مربیان دیگر سراغی از من نگرفتند. با این كاری كه با من شد فوتبالم نابود شد اما سایر بازیكنانی كه با من بودند و كارت پایان‌خدمتشان باطل شد، الان برسر جذبشان، بین تیم‌ها دعواست. همین الان می‌توانم در پرسپولیس بازی كنم و چیزی از مهاجمان فعلی این تیم كم ندارم. فقط یك مقطع 2، 3هفته‌ای با یك مربی باید كار كنم؛ هم سرعتی و هم تكنیكی. هواداران پرسپولیس در صفحه اینستای من پیام می‌دهند كه برگردم چراكه خاطرات خوبی با من دارند! من درسن18سالگی در پرسپولیس بودم.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین