اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۱۲۱۴۱

یاد اولین لیگ حرفه ای افتادم؛ دم مازیار و بچه های ملوان گرم/ باز هم انزلی چی ها سند قهرمانی پرسپولیس را امضا کردند!

یاد اولین لیگ حرفه ای افتادم؛ دم مازیار و بچه های ملوان گرم  باز هم انزلی چی ها سند قهرمانی پرسپولیس را امضا کردند!
سپاهان در حالی در اصفهان برابر ملوان به تساوی یک بریک رضایت داد که می توانست با پیروزی خانگی صدر جدول را از پرسپولیس پس بگیرد.
۱۸:۲۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
وانانیوز|

علاقه مندان به فوتبال به خوبی به خاطر دارند که در چهارمین سال ریاست صفایی فراهانی بر فدراسیون فوتبال برتر، هیئت رئیسه سازمان لیگ تصمیم به تدوین برگزاری لیگ حرفه ای در مسابقات باشگاهی ایران گرفت که در نهایت نام لیگ برتر روی آن نهاده شد. در آن سال (۱۳۷۹) به تازگی مسابقات فوتبال باشگاهی ایران با نام جام آزادگان با قهرمانی استقلال به پایان رسید تا در اولین سال از دهه ۸۰ شاهد برگزاری لیگ حرفه ای در ایران باشیم.

پرسپولیس با سرمربیگری علی پروین که تا پایان هفته بیست و پنجم (ما قبل پایانی) با ۴۶ امتیاز پائین تر از استقلال ۴۸ امتیازی در رده دوم جدول قرار داشتند، با ناامیدی تمام در آخرین دیدار برابر فجرسپاسی به میدان رفتند زیرا کمتر کسی احتمال از دست دادن امتیاز توسط آبی پوشان برابر ملوان پائین جدول را می داد.

اما در روز هفتم خردادماه سال ۱۳۸۱(۲۶ می سال ۲۰۰۲) اتفاق جالبی در فوتبال رقم خورد. استقلالی ها که از قهرمانی خود مطمئن بودند، در انزلی برابر تیم ملوان که در رده دوازده جدول قرار داشت، تن به شکست یک بر صفر دادند تا پرسپولیسی‌ها در ورزشگاه آزادی با گل دقیقه ۶۲ ابراهیم اسدی و پیروزی یک بر صفر مقابل تیم فجرسپاسی، جام قهرمانی را در هفته پایانی و در اوج ناامیدی بالای سر ببرند.

حالا پس از تساوی سپاهان و ملوان انزلی در اصفهان به یاد آن روز آخر لیگ اول حرفه ای کشور سراغ ابراهیم اسدی رفتیم. زننده گل قهرمانی پرسپولیس در اولین لیگ برتر ایران در این رابطه می گوید: واقعا دم مازیار زارع و بچه هایش گرم که بازی جوانمردانه ای در اصفهان انجام دادند. ملوان با این بضاعت جلوی تیمی پرمهره و پولدار بازی کرد و یک امتیاز بسیار مهم گرفت. واقعا کمتر کسی فکر می کرد ملوان انزلی از اصفهان با امتیاز برگردد اما این اتفاق افتاد.

یاد اولین لیگ حرفه ای افتادم؛ دم مازیار و بچه های ملوان گرم/ باز هم انزلی چی ها سند قهرمانی پرسپولیس را امضا کردند!

از کاپیتان سال های نه چندان دور پرسپولیس در خصوص شباهت این نتیجه ملوان با قهرمانی دوره اول حرفه ای کشور، خاطرنشان می کند: بله به یاد دوره اول لیگ برتر افتادم. البته شرایط آن مسابقه فرق می کرد و ما برای قهرمانی در روز آخر می جنگیدیم و نیمکت ما و علی آقا پروین هم مرتب پیگیر خبر و نتیجه بازی استقلال در انزلی برابر ملوان بودند. خدا را شکر ملوان جوانمردانه استقلال را شکست داد و ما هم با گلی که من زدم و برای همیشه در تاریخ زندگی ورزشی ام ثبت شده و به آن افتخار می کنم، قهرمان لیگ برتر شدیم. این تساوی ملوان هم برای پرسپولیس خیلی ارزشمند بود و شاید سند قهرمانی پرسپولیس با این نتیجه در اصفهان امضاء شده باشد.

ابراهیم اسدی در مورد پیروزی پرسپولیس در دربی نیز می گوید: این برد مبارک هواداران و همه پرسپولیسی ها باشد چرا که چند روزی همه ما را شارژ کرد. واقعا دست یحیی گل محمدی و بازیکنان پرسپولیس درد نکند که بسیار شجاعانه و در عین حال هوشمندانه بازی کردند. پیروزی در این دربی بسیار ارزشمند بود که خدا را شکر نصیب پرسپولیس شد.

با این برد نه تنها استقلال به عنوان رقیب قهرمانی شکست خورد بلکه سپاهان هم تحت تأثیر این نتیحه شاید مساوی کرد و حالا سرنوشت قهرمانی لیگ بیست و دوم به تنهایی در دستان پرسپولیس افتاد. امیدوارم پرسپولیس با قهرمانی در لیگ برتر کلکسیون افتخارات خود را کامل تر کند چون شایسته ترین تیم برای کسب عنوان قهرمانی است.

وی در پایان در خصوص بهترین بازیکن دربی نیز تصریح می کند: هرچند گل ارزشمندی عیسی آل کثیر زد اما بی انصافی است اگر بخواهیم اسم یک نفر را بیاوریم. همه بچه های پرسپولیس عالی بازی کردند و زحمت کشیدند تا یک پیروزی بزرگ را در دربی یا بهتر بگویم فینال لیگ کسب کنند. بار دیگر به همه پرسپولیسی ها تبریک می گویم.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین