اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۰۶۵۹۹

بیاتی‌نیا: مقابل عراق باید کارهای انفرادی کمتر شود/ مهم‌ترین ویژگی تیم جوانان رفاقت است

بیاتی‌نیا: مقابل عراق باید کارهای انفرادی کمتر شود  مهم‌ترین ویژگی تیم جوانان رفاقت است
کارشناس فوتبال کشورمان به تحلیل شرایط تیم ملی جوانان پیش از بازی با عراق پرداخت.
۱۲:۱۱ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
وانانیوز|

محسن بیاتی‌نیا در مورد صعود تیم ملی فوتبال جوانان کشورمان به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار داشت: ابتدا باید به صمد مرفاوی، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی جوانان تبریک گفت. تیم ما روز گذشته فوتبال بهتری از ویتنام بازی کرد، اما در برخی از مقاطع زمانی دو دیدار اخیرش وقتی گل می‌خورد یا عقب می‌افتد و شرایط به نوعی به ضررش برعکس می‌شود، مقداری بازیکنانش هیجان‌زده و احساسی می‌شوند. این موضوع هم به سن و سال آنها بازمی‌گردد. با این وجود روز گذشته خیلی خوب مقابل ویتنام بازگشتند و با نتیجه‌ای مقتدرانه صعود کردند. ایرادها زیاد است و باید با این نفرات جوان کار شود، اما اکنون پس از یک روز خوشحالی باید خودشان را مهیای دیدار با عراق کنند.

وی در مورد موقعیت از دست دادن‌های تیم ملی جوانان، گفت: اگر بازیکنی در رده بزرگسالان، فرصت‌های زیادی خراب کند شاید به این دلیل باشد که ایرادهای فنی زیادی دارد، اما بخشی از دلیل فرصت‌سوزی در رده جوانان به اضطراب، جوانی و کمبود تجربه بازمی‌گردد. جوانان به مرور زمان تجربه کسب می‌کنند. نمی‌توان گفت خیلی، اما نسبت به تیم‌های دیگر در زدن ضربات آخر مقداری ضعیف عمل می‌کنند و این ضربات را مقداری با استرس می‌زنند.

کارشناس فوتبال کشورمان تصریح کرد: از طرفی وقتی تیم ما عقب می‌افتد، برخی بازیکنانی که خلاقیت‌های فردی دارند، بیش از حد می‌خواهند کارهای انفرادی انجام بدهند. زمانی باید دریبل بزنید که گرفتار شده باشید، نه وقتی که برای پاس دادن فضا دارید. در بازی قبلی مقابل استرالیا بچه‌ها بیش‌تر سعی می‌کردند خودشان به تنهایی به تیم کمک کنند و در کار تیمی مشارکت نداشتند. فوتبال در حال حاضر این‌گونه نیست. بازی گروهی کردن، به همدیگر فرصت دادن و از خودگذشتگی سبب پیشرفت یک تیم می‌شود. جوانان ما می‌توانند شرایط بهتری داشته باشند و امیدوارم درنهایت ضمن صعود به جام جهانی، قهرمانی آسیا را به دست آورند.

بیاتی‌نیا در خصوص تقابل با عراق در مرحله یک چهارم نهایی قهرمانی آسیا توضیح داد: در این مرحله شرایط مقداری سخت‌تر و سطح تیم‌ها متفاوت‌تر می‌شود. قطعا عراق تیم مستحکم‌تری از ویتنام و قطر است. باید به سرعت نقطه ضعف خود را از بین ببریم و از لحاظ روحی و روانی بازیکنان را به سطحی برسانیم که بتوانند اهمیت این بازی فوق‌العاده حساس را درک کنند. ضمن اینکه باید به آنها بگوییم اگر نقطه ضعف داشته باشید، یک اشتباه در بازی بزرگ سبب حذف ما خواهد شد و دیگر فرصتی برای جبران نمی‌ماند. هرچه بازی‌ها حساس‌تر می‌شود، بازیکنان ما باید کمتر اشتباه کنند.

وی در مورد مهم‌ترین ویژگی تیم ملی جوانان گفت: در این بازی‌ها رفاقت را خیلی در تیم دیدم. سن و سال، همبستگی و از همه مهم‌تر اینکه بچه‌ها سعی می‌کنند بهترین خودشان باشند، در این موضوع تأثیرگذار است. می‌بینم آنها یاد گرفته‌اند حتی اگر یک بازیکن ذخیره هستند، وقتی به زمین می‌آیند باید تأثیرگذاری خود را نشان دهند. اهمیتی ندارد بازی کنند یا نکنند،‌ بلکه برای آنها مثمرثمر بودن اهمیت دارد. با این وجود می‌خواهم کارهای انفرادی را کمتر کنند. خدا را شکر بازیکنان ما سعی دارند بازی گروهی را یاد بگیرند. آنها سعی دارند به تیم ملی و اتفاقات مثبتی که با کارهای جمعی برای تیم می‌افتد، فکر کنند.

بازیکن اسبق تیم‌‌‌‌‌های ملی پایه کشورمان تصریح کرد: صمد مرفاوی این کار را خیلی خوب انجام می‌دهد،‌ امیدوارم شرایط را مهیاتر کند تا تیم در این بخش کامل‌تر شود و بتوانیم به هدف خود برسیم.

بیاتی‌نیا در خصوص تأثیرگذاری محمد امین حزباوی که سابقه حضور در اردوهای تیم ملی در دوره کارلوس کی‌روش و همچنین ثابت بازی کردن در لیگ قهرمانان آسیا را دارد، در ترکیب تیم جوانان گفت: حزباوی نسبت به نفرات دیگر تیم جوانان در ترکیب تیم باشگاهی‌اش بیش‌تر بازی می‌کند و اعتماد به نفس بیشتری دارد. او کاپیتان تیم ماست، یک کاپیتان باید در خیلی از شرایط و فاکتورها خودش را نشان بدهد. خدا را شکر حزباوی به بهترین شکل این کار را انجام می‌دهد، اما باید یادمان باشد هرچه رتبه یک بازیکن در تیم بالاتر می‌رود، هم باید مسئولیت‌پذیرتر باشد و هم آرامش بیشتری داشته باشد. حزباوی اکنون رهبر تیم در زمین مسابقه است و اطمینان دارم تیم جوانان با این کاپیتان روزهای بهتری داشت.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین