اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۰۵۲۱۴

شاه‌علی:‌ تیم ایران در بازی با ژاپن، سردرگم بود/ جام جهانی، فرآیندی متفاوت دارد

شاه‌علی:‌ تیم ایران در بازی با ژاپن، سردرگم بود  جام جهانی، فرآیندی متفاوت دارد
کارشناس بسکتبال گفت: تا کوارتر چهارم بازی مقابل چین، امکان پیروزی مقابل چین وجود داشت ولی بازیکنان ایران در چرخش‌ها دستپاچه عمل کردند.
۱۲:۱۶ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
وانانیوز|
محسن شاه‌علی در مورد شکست 86 بر 74 تیم ملی بسکتبال ایران مقابل چین در مسابقات انتخابی جام جهانی 2023 اظهار داشت: شاهد بازی کاملا متفاوتی از تیم ملی ایران در مقایسه با دیدار قبلی مقابل ژاپن بودیم. تیم ایران در بازی با ژاپن، سردرگم بود و ژاپنی‌ها هم خیلی خوب جنگیدند. تیم ملی مقابل چین اما با تمام قدرت ظاهر شد و بازیکنان، تمرکز بالایی داشتند.

سرمربی پیشین تیم بسکتبال نوجوانان ایران ادامه داد: تا کوارتر چهارم بازی امروز هم امکان پیروزی مقابل چین وجود داشت ولی گارد رأس چینی‌ها بازی ایران را به هم ریخت و امتیازات متعددی گرفت. بازیکنان ایران نیز در چرخش‌ها دستپاچه عمل کردند.

شاه‌علی با اشاره به اینکه محمد جمشیدی به عنوان یکی از ستاره‌های تیم، مقابل چین، هیچ امتیازی نگرفت، گفت: لزوما قرار نیست هر بازیکن در هر بازی امتیاز بگیرد. تیمی خوب است که دست همه بازیکنان به امتیازگیری باز و امتیازها بین بازیکنان پخش شود. با این حال، چرخه تیم ملی می‌لنگید و اگر جمشیدی امتیاز می‌گرفت، تیم روی غلطک می‌افتاد.

او در مورد اینکه محمد حسن‌زاده و میثم میرزایی نیز در پست سنتر فقط 2 امتیاز گرفتند، تصریح کرد:‌ تیم ایران در زیر سبد، مشکل داشت و بازیکن پست 5 چین، مهار نشد. علاوه بر این، حسن‌زاده در اصل بازیکن پست 4 است و میثم نیز در پرتاب‌ها عجله کرد و نتوانست خودش را در زمین پیدا کند. باید به بازی عالی ارسلان کاظمی در دفاع و ریباند اشاره کرد. شعور بالای او در حمل توپ، امیدوارکننده است.

محسن شاه‌علی در پیش‌بینی خود از حضور تیم ملی در جام جهانی بسکتبال گفت: جام جهانی، فرآیندی متفاوت دارد. همه تیم‌ها با آمادگی کامل و تدارک ویژه راهی مسابقات می‌شوند. تیم ایران در جام جهانی گذشته، 15 بازی تدارکاتی خوب انجام داد. هر مسابقه تدارکاتی، معادل 10 جلسه تمرین است و بازیکنان در جریان یک بازی به چالش کشیده می‌شوند.

وی در پایان تصریح کرد:‌ پتانسل تیم ایران همین است ولی برای ارائه عملکرد خود در جام جهانی باید بازی‌های تدارکاتی خوب، قوی و متفاوتی برای تیم ملی، تدارک دید.

جام جهانی 2023 از 3 تا 19 شهریور 1402 به میزبانی 3 کشور ژاپن، فیلیپین و اندونزی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 
منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین