اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۹۹۲۹۸

داور بازی جنجالی ملوان و پرسپولیس: دوست نداریم بازی‌ها بدون تماشاگر باشد

داور بازی جنجالی ملوان و پرسپولیس: دوست نداریم بازی‌ها بدون تماشاگر باشد
داور فوتبال کشورمان گفت: قاطعانه اعلام می‌کنم که به هیچ وجه ما داوران دوست نداریم که بازی‌ها بدون تماشاگر برکزار شود.
۱۶:۰۰ - ۲۴ دی ۱۴۰۱
وانانیوز|

علی صفایی در حاشیه کلاس نیم‌فصل داوران فوتبال کشور اظهار داشت: معمولا کشورهایی که صاحب لیگ های معتبر هستند، این کلاس را در نیم فصل برگزار می‌کنند. مرور و یادگیری قوانین نیست بلکه فقط اشتباهاتی که در طول نیم فصل انجام شده را بررسی می‌کنیم تا در نیم فصل دوم به یک هماهنگی خوبی برسیم و با تمرکز بالاتر اشتباهات کمتری را داشته باشیم.

وی ادامه داد:‌ جلسه خیلی خوبی بود و تعامل خوبی برقرار شد. حسن زاده و دوستان شان هم که آمدند مثل ما درد و دل‌هایی داشتند و قرار شد این جلسات در طول فصل بیشتر برگزار شود تا بتوانیم شاهد شکایت‌های کمتری باشیم، چون حسن زاده در این جلسه یک سری آمارهایی  داد که واقعا وحشتناک است. تعداد رسیدگی به شکایت‌ها از لیگ‌های پایه تا لیگ برتر خیلی بالا است. باید تلاش کنیم که به کمترین حد برسد.

داور فوتبال کشورمان در مورد داستان بازی پر حاشیه ملوان و پرسپولیس گفت:  در مورد بازی‌هایی که قضاوت می‌کنیم طبق قانون نمی‌توانیم صحبت کنیم. 

صفایی در مورد اینکه آیا حرف هایی که در آن بازی رد و بدل شد بار حقوقی داشت یا خیر، گفت: قطعا کمیته انضباطی رسیدگی کرده و احکامش را هم صادر کرده است. ما هم از طریق کمیته داوران پیگیری کردیم.

وی در مورد قضاوت بازی بدون تماشاگر برای داوران راحت است یا خیر، گفت: قاطعانه اعلام می‌کنم که به هیچ وجه ما داوران دوست نداریم که بازی‌ها بدون تماشاگر برکزار شود. اصلا فوتبال روح ندارد و طراوت و زیبایی خود را از دست می‌دهد. علاوه بر آن وقتی تماشاگر در ورزشگاه نیست، فشارها از داخل نیمکت بیشتر به داخل زمین منتقل می‌شود. بالعکس وقتی تماشاگر باشد، فضا متفاوت می‌شود.

داور لیگ برتری فوتبال در مورد اینکه حق الزحمه داوران چطور است، تاکید کرد: وقتی وارد عرصه داوری شدیم با علم به این موضوع که حق الزحمه پایین است، آمدیم و منتی سر اهالی فوتبال نیست ولی ای کاش مسئولین حداقل ها  چه در بحث مالی و چه سخت افزاری برای داوران فراهم کنند تا آنها با آرامش و تمرکز بیشتری قضاوت‌ها را انجام دهند. 

صفایی در پاسخ به این سوال که داوران کشورهای همسایه چه قدر می‌گیرند، عنوان کرد: به هرحال کشورهای حوزه خلیج فارس رقم هایشان قابل مقایسه با ما نیست و بالا بوده و دقیق نمی‌دانم چقدر است. ما هم توقع زیادی نداریم اما به نسبت همان درآمدهای فوتبالیست‌ها می‌خواهیم که حداقل ها فراهم شود تا با فراغ بالی بتوانیم قضاوت کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: داور اخبار ورزشی
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
مرکز آهن
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین