اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۸۰۹۷

نمی‌خواهم به زور بازی كنم

ایمان مبعلی، هافبك باسابقه تیم نفت تهران كه سال‌های آخر فوتبال خود را سپری می‌كند، در این فصل با 3گل زده و 4پاس گل یكی از تاثیرگذارترین بازیكنان لیگ برتر تا هفته هفتم محسوب می‌شود؛ روندی كه اگر مبعلی آن را تا پایان فصل ادامه دهد، یك ركورد خواهد بود. مبعلی در بازی نفت مقابل ماشین‌سازی هم یك پاس گل به ارسلان مطهری داد تا زمینه‌ساز پیروزی تیمش باشد. به همین بهانه گفت‌وگویی را با او انجام دادیم...
۱۴:۴۲ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
وانانیوز|
ایمان مبعلی، هافبك باسابقه تیم نفت تهران كه سال‌های آخر فوتبال خود را سپری می‌كند، در این فصل با 3گل زده و 4پاس گل یكی از تاثیرگذارترین بازیكنان لیگ برتر تا هفته هفتم محسوب می‌شود؛ روندی كه اگر مبعلی آن را تا پایان فصل ادامه دهد، یك ركورد خواهد بود. مبعلی در بازی نفت مقابل ماشین‌سازی هم یك پاس گل به ارسلان مطهری داد تا زمینه‌ساز پیروزی تیمش باشد. به همین بهانه گفت‌وگویی را با او انجام دادیم.
  • بعد از بازی با نفت تست دوپینگ دادی، این چندمین‌بار بود كه از تو تست گرفتند؟
در لیگ امسال یك بار و یك بار هم پارسال تست دادم.
  • مشكل خاصی كه بابت دادن تست وجود ندارد؟
نه.هیچ مشكلی وجود ندارد.
  • در مورد شرایط تیم نفت صحبت كنیم؛ تیم شما در آخرین بازی قبل از تعطیلات هم موفق شد تیم ماشین‌سازی را شكست دهد.
وضیعت تیم‌مان بد نیست و خدا را شكر جایگاهمان در جدول رده‌بندی نشان می‌دهد تیم خوبی داریم، البته هیچ تیمی كامل نیست و ما هم نقاط ضعفی داریم و مشكلاتی هست كه كادرفنی مطمئنا در این تعطیلات روی نقاط ضعف‌مان كار خواهد كرد تا با شروع دوباره لیگ كمتر اشتباه كنیم.
  • در حال حاضر كه 7هفته از لیگ برتر می‌گذرد، تیم نفت تهران در حد و اندازه یك تیم قهرمان ظاهر شده است، نظر تو چیست؟
خیلی زود است كه بخواهیم پیش‌بینی كنیم. من فكر می‌كنم تیم‌مان جزو 6تیم بالای جدول است، نیم‌نگاهی هم به رتبه‌های بالایی جدول داریم ولی منطقی هستیم و با توجه به شرایط‌مان زیاده‌خواه نیستیم. دوست داریم جزو چند تیم بالایی جدول باشیم.
  • در بازی مقابل ماشین‌سازی با وجود اینكه پیروز شدید اما علی دایی نسبت به داوری خیلی انتقاد داشت، نظرت در این ارتباط چیست؟
ما وقتی در زمین هستیم خیلی مواقع یك صحنه‌ای را می‌بینیم فكر می‌كنیم خطاست یا خطا نیست اما وقتی تصویر تلویزیونی آن را می‌بینیم متوجه می‌شویم كه اشتباه كردیم. به خاطر همین هم تا وقتی فیلم بازی را نبینم نمی‌توانم قضاوت كنم ولی مطمئنم كه داور بازی با ماشین‌سازی حداقل باید برای ما یك پنالتی می‌گرفت.
  • تا اینجای كار 4پاس گل دادی و 3گل هم زده‌ای؛ آمار خیلی خوبی است، درست است؟
من معمولا گلزن خوبی نیستم ولی پاس می‌دهم و تلاشم را می‌كنم كه تمركز داشته باشم روی پاس گل دادن. به نظر من یك پاس گل خوب می‌تواند به اندازه گل زدن لذتبخش باشد.
  • در این سن آیا با آمادگی كه داری امیدوار هستی كه به تیم ملی دعوت شوی؟
من تلاشم را می‌كنم اما در این مورد كاملا منطقی هستم. برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌كنم، زحمتم را می‌كشم و دوست ندارم مثل خیلی از بازیكنان باشم كه تیم ملی را نخواستند و آن را كنار گذاشتند! نه، من چنین آدمی نیستم و اگر كوچك‌ترین كمكی بتوانم به تیم ملی بكنم، هستم، با تمام وجود هم هستم.
  • به نظرت تیم ملی می‌تواند به جام‌جهانی برود؟
خیلی سخت است، رقیب اصلی‌مان فكر می‌كنم ازبكستان است. با نتیجه‌گیری در این دو بازی (دیدار مقابل ازبكستان و كره‌جنوبی) می‌توانیم راه صعودمان به جام‌جهانی را هموار كنیم.
  • تا كی می‌خواهی فوتبال بازی كنی؟
من خیلی اصراری به بازی تحت هر شرایطی ندارم. فقط به خاطر دوست داشتن و عشقم فوتبال بازی می‌كنم وگرنه در فوتبال این‌قدر حاشیه و حرف‌های بد وجود دارد و این‌قدر اتفاقات بد می‌افتد كه گاهی تحملش واقعا سخت می‌شود. این را گفتم كه بگویم به زور فوتبال بازی نمی‌كنم، یعنی تا آنجایی كه حس كنم خوب هستم بازی می‌كنم و هرموقع هم احساس كردم خیلی نمی‌توانم مفید باشم راحت و بدون سروصدا فوتبال را تمام می‌كنم.
  • پیش از شروع فصل این بحث مطرح بود كه با علیرضا منصوریان به استقلال بروی ولی الان با توجه نتایج بد این تیم به نظر می‌رسد خوشحالی كه به این تیم نرفتی، درست است؟
من از استقلال پیشنهادی نداشتم ولی آرزوی موفقیت برای این تیم و منصوریان دارم. قبلا هم گفتم استقلال به یك برد نیاز داشت كه این برد را مقابل ذوب‌آهن به دست آورد. فكر می‌كنم در آینده استقلال بهتری را ببینیم، یعنی قطعا همین‌طور است. استقلال تیم و بازیكنان خوبی دارد و به نظر من بهترین كار را هواداران انجام دادند؛ آنها صبور بودند و تیم را تشویق كردند. من فكر می‌كنم علت اصلی نتیجه‌گیری در بازی با ذوب‌آهن و خوب بودن در داربی، حمایت هواداران بود.
  • تیم‌های مدعی قهرمانی از نظر تو كدام تیم‌ها هستند؟
تراكتور، پرسپولیس و خود استقلال تهران مدعی‌های اصلی هستند. ما هم سعی می‌كنیم به این تیم‌ها اضافه شویم. البته سپاهان هم می‌تواند جزو مدعیان قهرمانی باشد زیرا با وجود باخت به پرسپولیس معتقدم تیم خوبی است.
  • راستی در جریان بازی با ماشین‌سازی یك صحنه با آندرانیك تیموریان جر و بحث كردی. جریان چه بود؟
جر و بحث نبود، فقط در مورد یك صحنه خطا با هم صحبت ‌كردیم. آندو از دوستان من است.
  • اعتراف مربیان استقلال: مبعلی مفت از دست رفت
استقلال در حال حاضر به معنای واقعی كلمه از غیبت یك هافبك بازیساز رنج می‌برد و بختیار رحمانی نتوانسته انتظارات را برآورده كند. از سوی دیگر فرشید اسماعیلی و امید ابراهیمی هم اساسا نتوانسته‌اند چنین كاری بكنند چون پست بازی‌شان با یك بازیساز صرف كاملا فرق می‌كند. جابر انصاری نیز افت كرده و همه این موارد دست به دست هم داده تا میانه میدان تیم خالی باشد. جالب اینجاست كه شنیده‌ایم بعضی از مربیان استقلال در جمع‌های خودمانی به این نكته اعتراف كرده‌اند كه شرایط برای جذب ایمان مبعلی در فصل نقل‌و‌انتقالات فراهم بود اما آنها این هافبك بازیساز را خیلی مفت از دست داده و روی او سرمایه‌گذاری نكردند!
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: مبعلی نفت تهران
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین