اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۶۷۳۶

اصرار برانكو برای بازی دادن به ربیع‌خواه از كجا نشأت می‌گیرد؟

یكی از غافلگیری‌های داربی تهران، جابه‌جا شدن پست فرشاد احمدزاده و امید عالیشاه در دو سمت خط میانی بود. در این مورد دو فرضیه وجود دارد...
۱۴:۳۰ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
وانانیوز| یكی از غافلگیری‌های داربی تهران، جابه‌جا شدن پست فرشاد احمدزاده و امید عالیشاه در دو سمت خط میانی بود. در این مورد دو فرضیه وجود دارد؛ یكی اینكه برانكو تصمیم داشته در سمت راست پرسپولیس از كندی مگویان استفاده كند و دیگری آنكه حضور احمدزاده در سمت چپ، برای كمك به مهار نقطه قوت آبی‌ها در آن جناح بوده. در حقیقت به نظر می‌رسد احمدزاده مأمور شده بود با همكاری ربیع‌خواه، سمت راست استقلال را از كار بیندازد. نكته جالب اینكه در این مسابقه هم مثل بازی با تراكتورسازی، در خیلی از دقایق بازی محمد انصاری در نظم گرفتن سمت چپ به ربیع‌خواه یاری می‌رساند و توپ‌‎های پشت سر او را جمع می‌كرد. در حقیقت سه بازیكن پرسپولیس مامور شده‌اند كه هر طور شده ربیع‌خواه در تركیب اصلی به میدان برود! این موضوع حتی به قیمت تحت فشار قرار گرفتن مضاعف انصاری و كاهش بار هجومی فرشاد احمدزاده تمام شده، در حالی كه مشخص نیست این همه اصرار برانكو برای بازی دادن به ربیع‌خواه از كجا نشأت می‌گیرد؟ یادمان باشد ایوانكوویچ در پست دفاع چپ، بازیكنی مثل آرام‌طبع را خریده كه سهمیه لیگ برتری حساب می‌شود و در دفاع و حمله می‌تواند كارایی بیشتری داشته باشد اما به شكل عجیبی از این بازیكن استفاده نمی‌شود. آرام‌طبع سه بازی اول را به دلیل مصدومیت از دست داد اما حالا هم كه شرایط بازی را پیدا كرده از سوی مرد كروات به بازی گرفته نمی‌شود. با توجه به اتفاقات دو بازی اخیر، بعید به نظر می‌رسد در مسابقه با سپاهان هم برانكو دست به تركیبش بزند و ربیع‌خواه را كنار بگذارد.
  •  كنش یا واكنش؟
نكته جالب اینجاست كه پرسپولیس به عنوان تهاجمی‌ترین تیم فصل گذشته، امسال در جناج چپ فقط به فكر خنثی كردن نقاط قوت رقبا در سمت راست بوده و هیچ ایده‌ای برای طراحی حمله از این جناح نداشته است! در بازی با گسترش‌فولاد، همه نگرانی پرسپولیسی‌ها از مواجهه ربیع‌خواه با خلعتبری بود، در مسابقه با تراكتورسازی این دغدغه‌ها معطوف به جدال او با ایرانپوریان شد و در داربی هم یك هفته، هواداران و كادرفنی به چگونگی مواجهه او با خسرو حیدری و وریا غفوری فكر می‌كردند! سوال اینجاست كه پس كی باید خود پرسپولیس روی فشار آوردن به رقبا از سمت چپ متمركز شود؟ در شرایطی كه رامین رضاییان فعلا نیمكت‌نشین است و حضور حسین ماهینی تدافعی در سمت راست باعث كاهش قدرت نفوذ قرمزها از آن جناح شده، در سمت چپ هم ربیع‌خواه به اجبار نمایش ایستایی دارد. بیخود نیست كه زهر پرسپولیس نسبت به فصل گذشته كمتر شده. چنین موضوعی در مورد تیمی كه هر دو جناحش در فاز هجومی تعطیل هستند، چیز چندان غریبی نیست!
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین