اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۵۶۴۶۴

گزارش کامل از نهمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

گزارش کامل از نهمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱
نهمین جلسه بررسی جزییات بودجه سال ۱۴۰۱ در بخش درآمدی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (پنج شنبه) پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰ به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد.
۱۵:۳۶ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
وانانیوز|

 ادامه بررسی جزییات بودجه ۱۴۰۱ در بخش درآمدی در دستورکار جلسه علنی امروز قرار گرفت و محمدباقر قالیباف در ابتدای این جلسه گفت: ان شاءالله از شنبه صبح جلسات بررسی بودجه در سه شیفت از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر، ۱۴ تا ساعت ۱۸ و از ساعت ۱۹ تا ۲۱ برگزار خواهد شد. به جز روز سه شنبه که تعطیل رسمی می باشد جلسات علنی مجلس تا پایان هفته در سه شیفت برگزار خواهد شد.

گزارش کامل ایسنا از نهمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

رئیس مجلس همچنین با اشاره به اینکه دو روز است که در جلسات بررسی بودجه در تبصره ۶ باقی مانده ایم و همچنان پیشنهادات زیادی از سوی نمایندگان باقی مانده است،‌گفت: از جهت زمان، ما فرصت کافی برای رسیدگی به تمام پیشنهادات را نداریم. از سوی دیگر ما همچنان در بخش درآمدی لایحه هستیم و در بخش هزینه ای بحث های بیشتری وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ باید در زمانبندی معین در مجلس به اتمام برسد، خواستار عبور نمایندگان از برخی از پیشنهادات خود شد.

گزارش کامل ایسنا از نهمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

در ادامه بررسی بخش های درآمدی بودجه ۱۴۰۱، با تصویب مجلس مقرر شد که در سال آینده مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی مشابه سرزمین اصلی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می شوند.

همچنین نمایندگان، بند مربوط به سازوکار اخذ مالیات از خانه های لوکس را  بررسی کرده و در جریان بررسی آن با پیشنهاد اصلاحی محسن زنگنه در خصوص این بند موافقت کردند.

بر این اساس، بند مربوط به اخذ مالیات از خانه های لوکس در لایحه بودجه با اصلاحات صورت گرفته به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

در مصوبه ای دیگر عوارض صدور پروانه های ساختمانی، صنعتی و تجاری در سال آینده تعیین شد.

طبق این مصوبه، شهرداری‌های شهرهای بالای پانصد هزار نفر جمعیت موظفند بابت صدور هرفقره پروانه ساختمانی اعم از مسکونی، صنعتی و تجاری، دو درصد(۲%) مازاد بر عوارض شهرداری مربوطه از متقاضیان پروانه وصول و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل واریز نماید.

گزارش کامل ایسنا از نهمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

در جریان بررسی های بودجه ای نمایندگان در جلسه علنی امروز،  در مصوبه ای مالیات برخی از اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل تعیین شد.

نمایندگان  برخی از معافیت های مالیاتی شرکت های حقوقی را نیز لغو کردند.

بر این اساس در سال ۱۴۰۱، قانون مالیاتهای مستقیم درخصوص اشخاص حقوقی به استثنای صندوق توسعه ملی، صندوق نوآوری و شکوفایی، بیمه مرکزی ایران، شرکتهای بیمه بازرگانی، صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان، صندوق بیمه محصولات کشاورزی، صندوق‌های بازنشستگی و صندوق تأمین خسارتهای بدنی، جاری نمی باشد.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

توانگر: ایران خود را محدود به غرب، چین و روسیه نمی‌کند

سرمدی: در حق نمایندگان در خصوص طرح صیانت ناجوانمردی شد

***

نمایندگان در جریان بررسی بند دیگری از  لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، کلیه رده های بسیج، پاسگاه ها و کلانتری ها و موزه های دفاع مقدس را از پرداخت حق انشعاب در سال آتی معاف کردند.

همچنین با تصویب مجلس، کلیه مدارس دولتی هم از پرداخت هزینه های آب، برق و گاز تا سقف الگوی مصرف معاف شدند.

گزارش کامل ایسنا از نهمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

از دیگر مصوبات بودجه ای امروز نمایندگان موافقت با افزایش عوارض آزادراه هایی واگذار شده به دولت به میزان ۱۰ درصد در سال ۱۴۰۱ بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین