اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۳۳۹۸

فوتبال قطر روح ندارد

کریم باوی اولین گلزن تیم ملی کشورمان در دیدار با تیم ملی قطر است که در سال ۱۳۶۷ موفق شد با ضربه سر استثنایی گل تیم ملی ایران را به ثمر برساند.
۲۰:۱۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
وانانیوز| حرف‌های سرزن طلایی فوتبال کشورمان را می‌خوانید.

می‌دانستید اولین گل تیم ملی ایران مقابل قطر را شما به ثمر رسانده‌اید؟
نه، نمی‌دانستم اما خوشحالم که تاریخ هیچ‌گاه از ذهن‌ها پاک نمی‌شود. در آن بازی فرشاد پیوس کرنر خوبی زد و من که در زدن ضربات سر تبحر بالایی داشتم با ضربه سری محکم گل اول تیم ملی ایران را به ثمر رساندم در واقع از بیرون آمدن دروازه‌بان قطر استفاده کردم و به توپ ضربه زدم که توپ به دست دروازه‌بان خورد و در ادامه توپ به پشت یکی از مدافعان جلو کشیده قطر برخورد کرد و به گل اول تیم‌مان تبدیل شد. یادش بخیر. حدود ۶ سال این‌گونه ضربات در اختیار من بود به شکلی که این موضوع باعث شد مربیان برزیلی و... تماماً دنبال من باشند.

چرا به تیم‌های قطری نرفتید؟
متأسفانه مربیان و مسئولان فدراسیون به من رضایتنامه برای خروج از کشور ندادند. بعد از این مخالفت‌ها من هم به قولی شل و سفت کردم و قید رفتن به قطر را زدم اما باور کنید نوع ضربات سرم همیشه مورد تأیید مربیانی نظیر زاگالو و سایر مربیان برزیلی قرار داشت. یک بار در دیدار با منچستر که به قطر آمده بودند گل زدم؛ گلی که باعث تحسین مربیان وقت منچستر شد.

چه توصیه‌ای برای بازی تیم ملی کشورمان مقابل قطر دارید؟
فوتبال قطری‌ها به دلیل نداشتن بازیکنان خلاق، کامپیوتری است اما فوتبال ما مملو از بازیکنان خوب و خلاق است. فوتبال ایران از تماشاچی خونگرم، بازیکن خلاق و سایر فاکتورها برخوردار است و در یک جمله فوتبال ایران «روح» دارد.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین