اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۲۵۳۵۶

بیوگرافی رایان تفضلی گزینه مدنظر استقلال

بیوگرافی رایان تفضلی گزینه مدنظر استقلال
رایان تفضلی یکی از بازیکنان فوتبال لیگ انگلیس به حساب می‌آید که امروز بیوگرافی آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.
۲۳:۳۰ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
وانانیوز|

رایان (سیروس) تفضلی او متولد 28 سپتامبر 1991 (شش مهرماه 1370) در ساتن انگلستان است و به زودی 30 سالگی را تمام خواهد کرد. تفضلی که 1 متر و 96 سانتیمتر قد دارد در پست دفاع در چمپیوشیپ (لیگ دست یک فوتبال انگلستان) توپ می‌زند.

رایان تفضلی از پدر اهل بندر جاسک هرمزگان در خاک بریتانیا به دنیا آمد و شهروند انگلستان به حساب می‌آید. اما او از طریق اصل خون دارای تابعیت ایرانی نیز هست. این حق تفضلی امکان بازی در تیم ملی ایران یا تیم ملی انگلستان را دارد.

رایان فوتبال خود را از سال 2005 و در باشگاه جوانان ساوت همپتون آغاز کرد. او در آکادمی ساوت همپتون رشد و کرد و چند سال بعد به کاپیتان تیم موفق زیر 18 سال این باشگاه تبدیل شد. تفضلی در سال 2009 به تیم بزرگسالان ساوت همپتون وارد شد، اما همان سال به صورت قری به تیم سالزبری سیتی در لیگ کنفرانس انگلستان پیوست و در مدت 1 ماه حضور خود در این تیم توانست 5 بازی برای تیم بزرگسالان این باشگاه انجام دهد.

اخراج تفضلی در اولین بازی رده سنی بزرگسالان

رایان در 10 اکتبر 2009 زمانیکه اولین بار با پیراهن سالزبری به میدان رفت، در نیمه دوم اخراج شد. هرچند که تیمش در نهایت بازی را به نفع خود به پایان رساند. او در مجموع برای این تیم 5 بار به میدان رفت و مجددا به تیم ساوت همپتون پیوست. او در این تیم هم نتوانست حضور موفقی داشته باشد. به همین دلیل سال 2011 مجددا به صورت قرضی راهی سالزبری سیتی شد.

در نهایت با فسخ قرارداد رایان تفضلی با ساوت همپتون او مدتی را با ایستلی و ریدینگ تمرین کرد، اما نتوانست جذب هیچکدام از این تیم‎ها شود. پس از حضور کوتاه مدت او در کمبریج سیتی در سال 2012 و انجام 6 بازی برای این تیم، رایان در 20 آگوست 2019، یعنی درست 9 سال پیش به تیم منزفیلد تاون پیوست.

تفضلی در فصل اول حضورش در این تیم به دلیل مصدومیت تنها 5 بار به میدان رفت. با این حال، قرارداد او با منزفیلد تاون تمدید شد و این تیم در پایان فصل قهرمان لیگ کنفرانس شد. در فصل دوم حضور در منزفیلد رایان باز هم دچار مصدومیت‌های کوتاه مدتی شد اما توانست به ترکیب اصلی تیم بپیوندد. او در 8 مارس 2014 اولین گل را به عنوان یک مدافع مقابل تیم نیوپورت کانتی به ثمر رساند. او در بازی بعد از آن نیز مقابل روچدیل یک گل دیگر زد. در پایان فصل 2013-2014 رایان سه عنوان بازیکن فصل از نگاه هواداران، بازیکن فصل از نگاه رؤسا و مدیران و بازیکن سال منزفیلد تاون را از آن خود کرد. او سال 2014 قرارداد جدید خود با این باشگاه را امضا کرد.

درسال 2014 باشگاه استکاتلندی دندی یونایتد برای جذب تفضلی اقدام کرد، اما باشگاه با انتقال وی مخالفت کرد. تفضلی دو فصل دیگر در منزفیلد تاون به میدان رفت و در طول دو سال آخر حضور خود در این تیم بیش از 50 بازی برای این تیم به میدان رفت. او در فصل 2014-2015 دچار آسیب دیدگی در عضلات عقب ران شد و یک ماه دور از میداین بود. پس از آن دچاربیمارسی ویروسی شد پس از چند هفته بهبود به میداین بازگشت.

رایان تفضلی پس از انجام 109 بازی برای منزفیلد و به ثمر رساندن 8 گل، در سال 2016 راهی پیتربورو یونایتد شد. او با قراردادی سه ساله راهی این باشگاه شد و در طول حضور سه ساله خود در این تیم 101 بار به میدان رفت و 5 بار موفق به باز کردن دروازه حریفان شد. او عنوان بهترین مدافع پیتربورو را در فصل 2016-2017 به نام خود ثبت کرد و همان سال بهترین بازیکن فصل تیم لقب گرفت.

رایان در ژانویه 2019 با قراردادی 2 ساله به تیم هال سیتی پیوست. او 15 بار برای این تیم به میدان رفت و 2 گل به ثمر رساند. با این حال؛ سال 2020 و پس سقوط هال سیتی رایان راهی تیم وایکام جاشکی شد. او برای این تیم نیز 15 بازی انجام داده و دو بار موفق به گلزنی شده است.

حضور رایان تفضلی در ایران

در زمان حضور کارلوس کیروش شایعاتی مبنی بر دعوت شدن او به تیم ملی ایران به گوش می‌رسد. در سال 2016، زمانیکه از رایان برای انتخاب تیم ملی سوال شد، گفت:

"اول از همه، این بسیار باعث افتخار خانواده‌ام می‌شود. این باعث افتخار است که بتوانم برای یک ملت فوتبال دوست مثل ایران بازی کنم و هم‌زمان بتوانم به کشور مادری‌ام خدمت کنم٫ هم‌چنین بازی کردن زیرنظر کارلوس کیروش می‌تواند یک رؤیا باشد؛ او مربی بعضی از بهترین بازیکنان جهان بوده‌است. من یک هافبک دفاعی فیزیکی هستم و با ۱٫۹۶ متر قد می‌توانم یک ستون فقرات مستحکم را که در انگلستان پرورش می‌دهی به آنها پیشنهاد بدهم.

می‌دانم که برای دعوت شدن باید در یک سطح بالاتری بازی کنم٫ شاید قهرمانی لیگ ۱ کمترین آن باشد پس خوشبختانه زمانی که موفق شوم و به آنجا برسم شانسی دارم برای دعوت شدن. من هم‌چنین می‌توانم به عنوان مدافع تعداد بسیار زیادی گل به ثمر برسانم. بازی کردن برای ایران می‌تواند فوق‌العاده باشد."

به تازگی خبرهایی مبنی بر حضور تفضلی در ایران به گوش می‌رسد و این بار ظاهراً او مذاکراتی را با باشگاه آبی پوش پایتخت آغاز کرده است. گفته شده که تفضلی از گزینه‌های مد نظر فرهاد مجیدی است و با توجه به اینکه تیم او در انگلستان به یک لیگ پایین‎تر سقوط کرده و او نیز قصد دارد در سالی که منتهی به جام جهانی است بیشتر دیده شود، از این مذاکرات ناراضی نیست.

گفته شده که مذاکرات استقلال با رایان افضلی تا این لحظه مثبت بوده و اگر پیشنهاد وسوسه کننده‌ای از سمت تیم‌های دیگر برای او ارسال نشود در روزهای آینده او به تیم آبی پوش نزدیکتر خواهد شد.

انتهای پیام/

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین