اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۲۳۰۲

دردسرهاى عجيب استقلال

اگرچه استقلال در فصول گذشته لیگ برتر دو بازیكن خارجی استثنایی مثل فابیو جانواریو و جی‌لوید ساموئل داشته اما در بقیه موارد، این تیم از ناحیه استفاده از بازیكنان خارجی دچار مشكلات فراوانی شده است...
۱۴:۳۵ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
وانانیوز| اگرچه استقلال در فصول گذشته لیگ برتر دو بازیكن خارجی استثنایی مثل فابیو جانواریو و جی‌لوید ساموئل داشته اما در بقیه موارد، این تیم از ناحیه استفاده از بازیكنان خارجی دچار مشكلات فراوانی شده است. فوج فوج بازیكن وارداتی آمده‌اند، عمدتا پول‌های مفت گرفته‌اند و در نهایت هم بدون كمترین بازدهی فنی، برای زنده كردن اصل و فرع طلب‌شان به فیفا عارض شده‌اند. حالا یكی از آنها كارد را به نزدیكی‌های استخوان رسانده است. رسانه‌ها گزارش داده‌اند هندریك هلمكه -بازیكنی كه بعد از نیم‌فصل حضور در استقلال به دلیل مصدومیت از این تیم جدا شد- پیگیر شكایتش از آبی‌ها شده و این تیم فاصله‌ای تا كسر امتیاز ندارد. همین مساله باعث نگرانی هواداران شده؛ آن هم در حالی كه هنوز نفهمیده‌ایم چطور چنین بازیكنان متوسطی به فوتبال ایران می‌آیند تا فقط جیب دلال‌ها راپر كنند. به هر حال بازیكن خارجی به دلار پول می‌گیرد، راننده و مترجم و آپارتمان می‌خواهد و تازه ریسك حقوقی بالایی هم دارد. با این وجود به ندرت شاهد حضور نفراتی بوده‌ایم كه بتوانند در ازای این همه دردسر، استفاده فنی هم به تیم‌های ایرانی برسانند. به بهانه اتفاقات پیش آمده در پرونده هلمكه، بد ندیدیم برخی از دردسرهای سالیان اخیر باشگاه استقلال با بازیكنان خارجی ضعیف و متوسطش را مرور كنیم.

از من پول می‌خواستند!
گوران لاوره یك بازیكن صربستانی بود كه در استقلال كمتر فرصت بازی پیدا كرد. اگر همه خارجی‌ها به خاطر شكایت به فیفا اسم در می‌كنند، ماجرای لاوره فرق داشت و او به خاطر یك مصاحبه جنجالی حسابی مطرح شد. این بازیكن در گفت‌وگو با یك روزنامه صربستانی به امیر قلعه‌نویی لقب «پدرخوانده» داده و گفته بود او به محبوبیت فرهاد مجیدی حسادت می‌كند! همچنین لاوره این ابهام را مطرح كرده بود كه در ایران برای گنجاندنش در تركیب اصلی از او پول خواسته بودند! این اتهام‌زنی‌ها با واكنش‌های تند اعضای كادرفنی و مدیریتی وقت استفلال مواجه شد.

شادی گل خفت‌بار
بوبكر كبه یك مهاجم اهل بوركینافاسو بود كه در لیگ سیزدهم به استقلال پیوست. او كه به ندرت بازی كرد، در دریافت مطالباتش هم ناكام ماند و از این مساله حسابی عصبانی بود. كبه خشمش را زمانی نشان داد كه در بازی تشریفاتی با الریان قطر فرصت بازی پیدا كرد. او اتفاقا در آن مسابقه گل زد اما بعد از گل با حركات شنیع و بسیار زشت دستش، حسابی خبرساز شد. حركات كبه باعث عصبانیت شدید قلعه‌نویی شد اما در نهایت محمد قاضی این بازیكن راآرام كرد!

توزی نتوانست، هلمكه می‌تواند؟
در حال حاضر پرونده شكایت هندریك هلمكه از استقلال در جریان است و این تیم را با تهدید جدی كسر امتیاز مواجه كرده. از قضا چند ماه پیش، دیگر بازیكن خارجی استقلال یعنی رودریگو توزی كار را به چنین نقطه‌ای رسانده بود. این بازیكن برزیلی كه سابقه بازی در تراكتورسازی را هم دارد، در پی وصول مطالباتش به فیفا شكایت كرد و چیزی نمانده بود اواخر فصل گذشته از استقلال كه مدعی قهرمانی بود امتیاز كسر شود اما در آخرین فرصت‌ها سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به استقلال كمك كردند و پول توزی را دادند. حالا باید دید كاری را كه توزی نتوانست انجام بدهد، هلمكه با پایان می‌رساند یا نه.

تكرار كرار
در مورد كرار جاسم و مصایبش هیچ نیازی به توضیح نیست. او دو دوره در استقلال توپ زد و ده‌ها جنجال آفرید. قاب ماندگار حضور این بازیكن در لباس آبی، درگیری لفظی وحشتناكش با مجتبی جباری در جریان برگزاری یك بازی جام‌حذفی بود. جباری بعد از این مسابقه گفت یا او در استقلال می‌ماند یا كرار. مظلومی هم عذر جاسم را خواست؛ به همین راحتی!

دردسر برای فرهاد مجیدی
اساسا مشخص نیست تیمی كه گلری مثل مهدی رحمتی دارد، چرا باید دنبال دروازه‌بان خارجی برود؛ با این وجود استقلالی‌ها در لیگ دوازدهم چنین كردند و لیام ردی استرالیایی را به عنوان گلر ذخیره گرفتند! ردی كه در حال حاضر جزو طلبكاران خارجی سمج استقلال است، شخصا در این تیم حاشیه خاصی نداشت اما مشكل از جایی شروع شد كه استقلالی‌ها تصمیم گرفتند با حذف نام او از لیست در نقل‌وانتقالات زمستانی، فرهاد مجیدی را به تیم برگردانند. خیلی‌ها عقیده داشتند از آنجا كه استقلال به موقع نتوانست 84هزاردلار طلب ردی را بدهد و موجبات جدایی توافقی او را فراهم كند، در نتیجه ثبت قرارداد مجیدی غیرقانونی است. این مساله خیلی جنجال به پا كرد اما مدتی بعد آب‌ها از آسیاب افتاد؛ درست مثل قرارداد خلعتبری با پرسپولیس یا پروپئیچ با استقلال!

40هزار دلار گمشده
اوایل فصل گذشته بازیكنی به نام ریوالدو به استقلال آمد و بعد از مدت كوتاهی جدا شد. در مورد او گفتند 30یا 40هزاردلار بیشتر از حقش پول گرفته و رفته. قرار شد یك گروه ویژه برای تعین‌تكلیف این پول فعالیت كنند اما خبری نشد كه نشد. شما می‌دانید این 100 تا 130میلیون تومان پول بی‌زبان چه شد؟!
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین