اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۲۰۱۵

هـووهـای 1/5میلیاردی استقلال

علیرضا منصوریان زمانی كه به استقلال آمد، با هدف تغییرات گسترده وارد این تیم شد. او می‌خواست از استقلال سال گذشته بازیكنان كمی را در اختیار داشته باشد و با خریدهای جدید، تیمی را تشكیل بدهد كه با تفكرات او سازگار باشد. یكی از مهره‌هایی كه منصوریان روی او نظر مثبت داشت سجاد شهباززاده بود...
۱۴:۳۲ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
وانانیوز| علیرضا منصوریان زمانی كه به استقلال آمد، با هدف تغییرات گسترده وارد این تیم شد. او می‌خواست از استقلال سال گذشته بازیكنان كمی را در اختیار داشته باشد و با خریدهای جدید، تیمی را تشكیل بدهد كه با تفكرات او سازگار باشد. یكی از مهره‌هایی كه منصوریان روی او نظر مثبت داشت سجاد شهباززاده بود؛ مهاجم سابق تیم سایپا كه در زمان امیر قلعه‌نویی به استقلال پیوست. اگرچه نتوانست در دوران قلعه‌نویی و مظلومی گل‌های زیادی برای استقلال به‌ثمر برساند اما كسی گل‌های كمی كه سجاد می‌زد را پای او نمی‌نوشت. شهباززاده در روزهایی برای استقلال گل می‌زد كه این تیم در فقر یك هافبك بازی‌ساز به‌سر می‌برد.

زوج‌سازی
استقلال منصوریان بر پایه‌ 2مهاجم كلیدی استوار بود؛ سجاد شهباززاده و كاوه رضایی. منصوریان هیچ‌گاه به این نكته فكر نكرد كه ممكن است شهباززاده را از دست بدهد. شهباززاده یك مهاجم تمام‌كننده بود، اما كاوه رضایی بیشتر وظایف خلق موقعیت را برعهده دارد؛ نقشی كه زمانی سیاوش اكبرپور كنار رضا عنایتی در همین استقلال برعهده داشت. اما پایان داستان منصوریان زمانی به هم خورد كه سجاد شهباززاده عزم سفر كرد و پایش را در یك كفش فرو كرد كه رضایتنامه‌اش را می‌خواهد. سجاد رفت تا كاوه تغییر نقش بدهد و شاید استقلال تغییر سیستم!

چرا سجاد رفت؟
در جدایی شهباززاده 2فاكتور از همه تاثیرگذارتر بود؛ اولی خرید‌های پرتعداد منصوریان در فاز تهاجمی و دومی رقم دستمزد كاوه رضایی. شهباززاده سال قبل در كنار آرش برهانی و پروپئیچ 3مهاجم استقلال بودند. كسی روی آن 2نفر دیگر حسابی باز نمی‌كرد تا همه نگاه‌ها به ساق‌های شهباززاده دوخته شود. اما منصوریان به‌غیر از كاوه رضایی، آرش افشین و علی قربانی را به تیم اضافه كرد و با توجه به ‌اینكه جابر انصاری و بهنام برزای هم قابلیت بازی در فاز تهاجمی را داشتند، شهباززاده نگران از دست دادن جایگاهش در تركیب استقلال در سالی كه منتهی به جام‌جهانی بود، شد و ترجیح داد از استقلال برود. اما نكته دیگر این بود كه شهباززاده برای فصل جدید قراردادی یك‌میلیارد تومانی داشت و از آنجایی كه دستمزد كاوه رضایی نزدیك به یك‌میلیارد و 500میلیون تومان بود، این مساله اصلا به مذاق سجاد خوش نیامد. در نهایت همه این عوامل دست به دست هم داد تا شهباززاده از استقلال برود و تیم منصوریان در فاز حمله دچار بحران شود.

شکست سنگین آلانیا با شهباززاده
تیم آلانیااسپور در اولین بازی فصل جدید سوپرلیگ ترکیه برابر تیم بشیکتاش، مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها شکست سنگینی را پذیرا شد. تیم مدعی بشیکتاش در هر نیمه این بازی خانگی 2گل به‌ثمر رساند تا فصل جدید سوپرلیگ ترکیه را با قدرت آغاز کند. اوزیاکوپ(6)، ساهان(43) و توسون(58 و 79) زننده 4گل تیم بشیکتاش برابر آلانیااسپور بودند. گل یاران شهباززاده نیز در دقیقه90 توسط آکبابا از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رسید. تیم آلانیااسپور که برای اولین‌بار در تاریخ فعالیت خود حضور در سوپرلیگ ترکیه را تجربه می‌کند شکست سنگینی را برابر مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها پذیرا شد. سجاد شهباززاده، مهاجم پیشین استقلال تهران که به تیم آلانیااسپور ترکیه پیوسته است، در دقیقه85 بازی برابر بشیکتاش به میدان رفت.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین