اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۱۱۳۲

فرزان نخستین نماینده در المپیک

در ادامه بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو رقابتهای تکواندو در حالی آغاز خواهد شد که فرزان عاشورزاده سونامی تکواندوی ایران به مصاف نماینده مراکش خواهد رفت.
۱۳:۱۲ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| دوازدهمین روز از بازی های المپیک ریو در حالی از ساعاتی دیگر آغاز خواهد شد که فرزان عاشورزاده ستاره بی چون و چرای حال حاضر تکواندوی ایران پای در بزرگترین آوردگاه جهانی خواهد گذاشت. فرزان عاشورزاده هوگوپوش 19 ساله ایرانی که از سال 93 عضو تیم ملی تکواندوی ایران شد و خوش رنگ‌ترین مدال‌های مهم دنیا را از آن خود کرد.

عاشورزاده نشان طلای مسابقات جهانی روسیه، مدال طلای قهرمانی آسیا ویتنام و مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچون را کسب کرد و نشان داد که پدیده تکواندوی دنیا است. او با توانایی ‌هایی که داشت لقب سونامی تکواندوی دنیا را از آن خود کرد و تمام حریفان خود را با اختلاف امتیاز زیاد در طول تمام رویداد‌های سه سال اخیر شکست داد.

حالا امروز عاشورزاده نماینده وزن 58- کیلوگرم می‌رود تا کلکسیون افتخارت خود را با کسب مدال طلای ریو کامل کند و برگ زرین دیگری در تاریخ تکواندوی ایران و دنیا برای همیشه ثبت کند. سونامی ایرانی برای رسیدن به مدال خوش رنگ طلا باید در نخستین مبارزه خود به مصاف" عمر الحجمی" از کشور مراکش برود، اما نماینده مراکش مقابل ویترین افتخارات سونامی ایرانی چیزی برای گفتن ندارد و باید سر تعظیم برای سونامی ایرانی فرود بیاورد. " عمر الحجمی" مبارزه با هوگوپوش پرافتخار ایرانی را آرزوی خود می‌داند. او در صحبت‌های اخیر خود به این موضوع اشاره کرده است: آرزوی بزرگ من مبارزه با فرزان است، چرا که او نفر اول وزن 58- کیلوگرم است و در این مدت تمامی مدا‌ل‌های مهم این رده وزنی را بدست آورده است.

فرزان با رنکینگ یک المپیکی و جایگاه اول در جدول قرعه، در اولین دیدار با "عمر حجامی" مبارزه خواهد کرد که تا به حال با عاشورزاده مبارزه‌ای نداشته است. این تکواندوکار مراکشی با مدال طلای مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آفریقا مجوز شرکت در بازی‌های المپیک ریو را گرفت.

عاشورزاده امروز در صورت شکست در دور بعدی باید با برنده دیدار اسپانیا و چین مبارزه کند. اولین مبارزه فرزان عاشورزاده ساعت 18:15 به وقت ایران انجام می‌شود.

تیم تکواندوی ایران در این رقابت‌ها با ترکیب فرزان عاشورزاده در وزن 58- کیلوگرم، مهدی خدابخشی در وزن 80- کیلوگرم، سجاد مردانی در وزن 80+ کیلوگرم و کیمیا علیزاده در وزن 57- کیلوگرم به مصاف رقبایش می‌رود و هدایت 3 تکواندوکار مرد ایران برعهده بیژن مقانلو بعنوان سرمربی، مهدی بی‌باک و مهرداد یوسفی بعنوان مربی خواهد بود و مهرو کمرانی نیز هدایت کیمیا علیزاده را عهده‌دار است. همچنین محمدسعید مطوری‌نژاد بعنوان پزشک در کنار این تیم حضور دارد.

منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین