اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۱۱۲۷

هـر شب خـواب المپیك می‌بینم

فرزان عاشورزاده ملی‌پوش وزن ٥٨كیلوگرم تكواندو، یكی از امیدهای اصلی كشورمان برای تصاحب مدال طلاست. این ورزشكار بعد از آریا نسیمی‌شاد شناگر، جوان‌ترین ورزشكار مرد ایرانی حاضر در المپیك هم هست...
۱۲:۵۸ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| فرزان عاشورزاده ملی‌پوش وزن ٥٨كیلوگرم تكواندو، یكی از امیدهای اصلی كشورمان برای تصاحب مدال طلاست. این ورزشكار بعد از آریا نسیمی‌شاد شناگر، جوان‌ترین ورزشكار مرد ایرانی حاضر در المپیك هم هست. با این تفاوت كه او سهمیه‌اش را از طریق مسابقات كسب سهمیه به دست آورده و نسیمی‌شاد با وایلدكارت به المپیك دعوت شد. فرزان در گفت‌وگو با همشهری‌ورزشی از شرایط خودش در آستانه آغاز مسابقات می‌گوید.
  • نخستین تكواندوكار كشورمان هستی كه روی شیاپ‌چانگ می‌روی.
بله و این انصافا استرس‌زاست. همه بچه‌های تكواندو نگاه‌شان به من است و این وظیفه‌ام را سنگین‌تر می‌كند. از طرفی من تا به حال تجربه حضور در المپیك را نداشته‌ام. خلاصه اینكه حسابی ذهنم درگیر اتفاقاتی است كه باید بیفتد.
  • به موفقیت هم فكر می‌كنی یا استرس‌ها وقتی برای تمركز روی برد نگذاشته است؟
شك نكنید كه همه تمركزم روی موفقیت است. من حسابی انگیزه دارم كه نخستین تكواندوكار المپیكی این دوره باشم كه مدال می‌گیرد. شب‌ها خواب مسابقاتم را می‌بینم و روی هر ثانیه از مسابقاتم بارها تمرین كرده‌ام.
  • پس حسابی روی حریفانت شناخت داری.
بله. من حتی در ذهنم مسابقه‌ام با اینها را تصویرسازی می‌كنم. اینها هركدام روی یكسری فنون و حركت خبره هستند و من باید برایشان برنامه‌ریزی داشته باشم. خود من هم بالاخره شگردهایی دارم كه با بقیه متفاوت است.
  • این شگردها جدید هستند؟
بله اما حریفانم هم طبیعتا روی من و كارهایم فكر و تمرین كرده‌اند. یعنی این‌طور نیست كه من تمام و كمال برنده باشم.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین