اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۰۹۵۲

انگار طلـسم شده بـودم

در میان جوانان تازه‌‌مطرح‌شده در فوتبال ایران، احسان پهلوان یکی از تازه‌واردها به تیم‌ملی است. بازیکن بجنوردی و 23ساله تیم‌ملی بعد از درخشش در ذوب‌آهن، اکنون یکی از دعوت‌شده‌ها به تیم‌ملی است و اگر بتواند در اردوی 2هفته‌ای ایتالیا توانایی‌های واقعی‌اش را نشان دهد، بعید نیست که بتواند یکی از بازیکنان نهایی تیم‌ملی برای رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی باشد...
۱۵:۴۶ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| در میان جوانان تازه‌‌مطرح‌شده در فوتبال ایران، احسان پهلوان یکی از تازه‌واردها به تیم‌ملی است. بازیکن بجنوردی و 23ساله تیم‌ملی بعد از درخشش در ذوب‌آهن، اکنون یکی از دعوت‌شده‌ها به تیم‌ملی است و اگر بتواند در اردوی 2هفته‌ای ایتالیا توانایی‌های واقعی‌اش را نشان دهد، بعید نیست که بتواند یکی از بازیکنان نهایی تیم‌ملی برای رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی باشد. پهلوان در گفت‌وگو با همشهری ورزشی از وضعیت خودش، تیم‌ملی، ذوب‌آهن و بازی‌های انتخابی جام‌جهانی گفت.
  • ظاهرا طلسم شکست و توانستی بعد از چندبار دعوت‌شدن به اردوهای تیم‌ملی در کنار تیم‌ملی حاضر باشی؟
بله؛ واقعا همین‌طور است. خداراشکر می‌کنم که کی‌روش به من اعتماد کرد و این‌بار هم من را دعوت کرد؛ البته همان‌طور که شما گفتید انگار طلسم شده بودم و نمی‌توانستم به تیم‌ملی بیایم. در مقاطع مختلف از سوی کی‌روش به تیم‌ملی دعوت شدم اما یک‌بار قبل از اردو مصدوم شدم؛ یک‌بار اردو لغو شد و یک‌بار هم به خاطر هم‌زمانی بازی‌های ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان موفق نشدم به تیم‌ملی بیایم اما الان شکر خدا کنار تیم هستم و خودمان را آماده مسابقات انتخابی جام‌جهانی می‌کنیم.
  • اینکه در 23سالگی و در آستانه یکی از مهم‌ترین رقابت‌های فوتبال توانسته‌ای دوباره به تیم‌ملی دعوت شوی حتما به لحاظ حرفه‌ای اتفاق خوبی برای توست.
قطعا؛ اینکه بازیکنان می‌گویند پوشیدن پیراهن تیم‌ملی آرزوی هر بازیکنی است، نه شعار است و نه غلو. بازی در فوتبال با حضور در تیم‌ملی کامل می‌شود و من هم خوشحالم که توانستم به تیم‌ملی برسم. در این 2، 3سال خیلی تلاش کردم و همان‌طور که گفتم در چند مقطع نظر سرمربی تیم‌ملی را جلب کردم. الان هم خداراشکر می‌کنم و هم از کی‌روش تشکر می‌کنم که من را به تیم‌ملی دعوت کرد. امیدوارم بتوانم در این اردوی 2هفته‌ای خودم را نشان بدهم.
  • البته در تیم بزرگسالان غریبه هم نیستی. از مرتضی تبریزی که در ذوب‌آهن با او هم‌بازی بوده‌ای تا مهدی ترابی و محمدرضا اخباری که در تیم امید با هم بوده‌اید الان در تیم‌ملی در کنارت هستند. فضای تیم‌ملی برای تو به عنوان یک بازیکن جوان سنگین نیست؟
نه، به‌هیچ‌وجه. از یک طرف من با چند نفر از بازیکنانی که شما نام بردید هم‌بازی بوده‌ام و از طرف دیگر بزرگ‌ترهای تیم مثل تیموریان، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری و... با رفتارهای حرفه‌ای و دوستانه‌شان خیلی کمک می‌کنند تا بازیکنان جوان‌تر بهتر بتوانند در تیم‌ملی کار کنند. هم شخصیت‌شان دوست‌داشتنی است و هم اینکه خیلی حرفه‌ای کار می‌کنند. کی‌روش هم که نشان داده به جوان‌ها اعتقاد دارد و همین موضوع اعتمادبه‌نفس بازیکنانی چون من را بالاتر می‌برد و با این شرایط می‌توانم کیفیت واقعی خودم را نشان بدهم.
  • هرچند سن و سال کمی داری اما به واسطه حضور در تیم امید و تیم ذوب‌آهن در رقابت‌های بین‌المللی شرکت کرده‌ای. فکر می‌کنی وضعیت برای تیم‌ملی ایران در 2بازی پیش‌رو چگونه پیش برود؟
برای جواب‌دادن به این سوال باید این نکته را بگویم که هرچند در این 2هفته هماهنگی بین بازیکنان شکل می‌گیرد اما اگر اردوهای بیشتری برگزار می‌شد، شاید کار راحت‌تر بود البته با تلاش بیشتری که بازیکنان انجام می‌دهند و شناختی که همه ما از کادرفنی تیم‌ملی داریم، می‌توانیم وضعیت‌مان را به شرایط ایده‌آل برسانیم.
  • برای شما بازیکنان تیم‌ملی که سال قبل با تیم امید در رقابت‌های انتخابی المپیک حضور داشتید، شاید بازی با قطر به نوعی حیثیتی باشد.
واقعا روز خوبی نبود. ما بازیکنان بسیار خوب و باکیفیتی داشتیم اما متاسفانه بازی با قطر از دست‌مان در رفت و به این تیم باختیم اما امیدوارم با بردی که یازدهم شهریور برابر تیم‌ملی قطر کسب می‌کنیم، بتوانیم دل مردم ایران را شاد کنیم. البته باید از تیم‌ملی حمایت شود. نمی‌شود توقع داشت که تیم‌ملی بدون حمایت همه‌جانبه موفق شود. از مسئولان بگیرید تا رسانه‌ها و هواداران باید برای رقم‌زدن شادی بزرگ مردم ایران بسیج شوند.
  • سوال آخر ما درباره ذوب‌آهن است. بعد از یک‌سال خیلی خوب، وضعیت این 4هفته کمی برای تیم‌تان عجیب نیست؟
به نظرم پارسال توانستیم کیفیت واقعی ذوب‌آهن را نشان بدهیم. ذوب‌آهن با بازی تیکی‌تاکا هم در لیگ، هم در جام‌حذفی و هم در لیگ قهرمانان تیم آبروداری بود. حتی در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان و در بازی رفت هم خیلی خوب بودیم اما در بازی برگشت شانس نداشتیم. امسال امیدوارم با تلاش کادرفنی، مدیریت و بازیکنان بتوانیم فصل خوب گذشته را تکرار کنیم.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین