اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۰۷۴۶

اعتراف شهرام محمودی: به عقب برگردم می‌روم افتتاحیه!

تیم ملی والیبال كشورمان حالا به جمع هشت تیم برتر مسابقات المپیك رسیده است.
۱۵:۲۶ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
وانانیوز|
تیم ملی والیبال كشورمان حالا به جمع هشت تیم برتر مسابقات المپیك رسیده است. تیمی ‌كه تنها رشته گروهی ایرانی حاضر در ریو است و خیلی‌ها امیدوارند نخستین تیم ایرانی مدال‌آور مسابقات هم باشد. این تیم در كنار عملكرد خوب فنی، حاشیه‌هایی را هم اطراف خود دید. از غیبت ستاره‌هایش در مراسم افتتاحیه تا هجوم هواداران منتقد به صفحات اجتماعی برخی ستاره‌های والیبالی. حالا و در آستانه دیدار مرحله یك‌چهارم نهایی كه تا چند ساعت دیگر برگزار می‌شود، شهرام محمودی گفت‌وگوی مفصلی را با همشهری‌ورزشی انجام داده كه حاوی نكات جالبی است. از خداحافظی با والیبال تا نتیجه تحریم مراسم افتتاحیه و البته احتمال خداحافظی لوزانو با تیم ملی.
  • با موضوعات فنی شروع كنیم. فكر می‌كردی جزو هشت تیم برتر المپیك باشید؟
راستش مسابقات المپیك غیرقابل پیش‌بینی است اما من فكر می‌كردم به یك‌چهارم برسیم. حریف مستقیم ما كوبا و مصر بودند؛ این را از همان اول می‌دانستیم.
  • تا این مرحله سختی‌های زیادی كشیدید؛ هم فنی و هم حاشیه‌ای.
خدا را شكر كه مردم كنار ما بودند. بالاخره عده‌ای منتقد هم هستند اما همین كه اكثر مردم باور داشتند كه ما برای موفقیت ایران تلاش می‌كنیم، بهترین اتفاق بود.
  • اما خب همین مردم نسبت به برخی رفتارها اعتراض هم داشتند. مثلا همین رژه افتتاحیه.
به نظرم ماجرا بی‌دلیل بزرگ شد. یعنی همه‌چیز دست به دست هم داد كه مردم از یك اتفاق ساده ناراحت شوند.
  • اتفاق ساده؟
بله. مراسم افتتاحیه واقعا این‌قدر مهم نبود. كسی هم نمی‌خواست بی‌احترامی‌ كند. خیلی‌ها نیامدند. احسان روزبهانی و دوچرخه‌سواران و خیلی‌های دیگر شركت نكردند. اصلا هیچ اجباری برای حضور در رژه نیست.
  • ولی عكسی كه روی صفحات اجتماعی رفت حسابی منتقدان را عصبانی كرد.
بله. خب عكسی كه سید منتشر كرد موضوع را شكل دیگری نشان داد. به نظرم مردم اشتباه فكر كردند.
  • شما اولین‌بار بود كه به المپیك آمدید. واقعا ذوق نداشتی كه در مراسم باشی؟
واقعا ذوق نداشتم. ما دوازده‌روز قبل از المپیك به ریو رسیدیم. من واقعا جان نداشتم به مراسم بروم. باور كنید حتی یك روز هم استراحت نكردم. من حتی در این مدت یك‌بار هم در ریو قدم نزدم و شهر را ندیدم. شب افتتاحیه از شدت كمردرد و خستگی توان راه رفتن هم نداشتم.
  • با این حاشیه‌ها، اگر به عقب برمی‌گشتیم، در افتتاحیه شركت می‌كردی؟
راستش بله، حتما شركت می‌كردم. سرم برای یك حاشیه بزرگ درد نمی‌كند.
  • به مسابقات برگردیم. به نیمه‌نهایی می‌رسیم؟
واقعا معلوم نیست. بچه‌ها حسابی انگیزه دارند. همه‌مان آرزو داریم كه جزو چهار تیم باشیم.
  • نظر كارشناس‌ها گویا حسابی ناراحتت كرده بود.
یكسری كارشناسی می‌كنند كه مصر و كوبا مهم نبودند. این افراد فراموش كرده‌اند كه اینجا المپیك است. یعنی بهترین تیم‌های جهان به مسابقات آمده‌اند. مصر و كوبا طبیعتا جزو همین بهترین‌ها بودند. شما همین بازی با كوبا را ببینید. ما ست اول داشتیم به مشكل می‌خوردیم. خوب بازی كردیم اما نزدیك بود خطرناك شود. عین همین مشكل را بازی با آرژانتین هم داشتیم. ست اول خوب بازی كردیم اما باختیم و بازی از دستمان خارج شد.
  • هنوز هم پای حرفت هستی و بعد از المپیك خداحافظی می‌كنی؟
بله. حقیقتا نیاز به یك استراحت دارم. همین الان كه با شما صحبت می‌كنم از شدت كمردرد نمی‌توانم روی پا بایستم. من با سوزن‌درمانی الان مسابقه می‌دهم. شرایط زندگی‌ام هم طوری هست كه نیاز دارم به خانواده‌ام بیشتر برسم و در كنارشان باشم. برای همین تصمیم دارم بعد از المپیك خداحافظی كنم.
  • شایعه شده كه لوزانو هم احتمالا از تیم جدا می‌شود.
خیلی در جریان نیستم. این موضوع در حیطه كاری من نیست.
  • به عنوان یك بازیكن پیشكسوت موافق ادامه فعالیت لوزانو هستی؟
لوزانو مربی خوبی بود اما اینكه صلاح تیم و والیبال ما چه باشد را من نمی‌توانم بگویم. امیدوارم تصمیمی ‌درباره كادر فنی بگیرند كه در نهایت به نفع والیبال باشد.
  • بهنام محمودی چند بار در مسابقات انتخابی المپیك شركت كرده بود. در تماس هستید؟
بله. اتفاقا همین نیم‌ساعت پیش با هم صحبت كردیم. بهنام خیلی دوست داشت یك‌بار تجربه حضور در المپیك را داشته باشد اما قسمتش نشد. من از تجربه خیلی خوبی كه اینجا به دست آوردم برایش گفتم. لحظه‌به‌لحظه اینجا را تعریف می‌كنم. البته نه فقط من، همه بچه‌ها ارتباط خوبی با بهنام دارند.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین