اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۹۸۶۵

احتمالات و تغییرات ترکیب استقلال

ترکیب استقلال مقابل پیکان ممکن است تغییراتی داشته باشد.
۱۰:۱۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| ترکیب استقلال مقابل پیکان ممکن است تغییراتی داشته باشد. در حالی که این روزها برخی رسانه‌ها از موفقیت‌های احتمالی زوج وریا و حیدری حرف می‌زنند اما ممکن است وریا در بازی با پیکان روی نیمکت بنشیند. دلیل این نیمکت‌نشینی مصدومیت است، مصدومیتی که از فصول قبل بر پیکر این بازیکن باقی مانده است. البته احتمالات دیگری هم هست که از آن جمله می‌توان به بازگشت دوباره فرشید باقری به ترکیب اصلی اشاره داشت.

منصوریان می‌داند اگر در بازی عصر امروز نتیجه‌ای جز پیروزی را به چنگ آورد ادامه راه برایش در استقلال بسی دشوار خواهد شد. سرمربی آبی‌ها بخشی از ناکامی‌ها در 3 بازی نخست لیگ را وامدار اشتباه‌هایی است که خود مرتکب شده است و بخشی دیگر نشات گرفته از اشتباه‌های فردی بازیکنان است.
برای مثال همین وریا غفوری که چند روزی است درباره او می‌شنویم یکی از بازیکنانی بوده که هرگز نتوانسته انتظارها را برآورده کند و در 3 بازی گذشته سهم کمی در باز شدن دروازه استقلال نداشته است و وریا در شرایطی گام به استقلال گذاشته که یک مصدومیت کهنه را با خود دارد و ظاهرا این مصدومیت در 3 بازی گذشته تشدید هم شده تا جایی که منصوریان را برای بازی دادن به او مردد کرده است. در واقع مساله مصدومیت مزید برعلت شده تا منصوریان که از نمایش وریا هرگز راضی نیست او را به نیمکت ذخیره‌ها نزدیک کند.
در نتیجه این مصدومیت خبر از حضور احتمالی خسرو در پست دفاع راست می‌دهند؛ یعنی وریا روی نیمکت یا حتی سکو بنشیند و خسرو که پیش‌تر هافبک راست بازی می‌کرد یک خط عقب‌تر بیاید و بازیکن دیگری به جای خسرو در پست هافبک بازی کند تا این بازیکن با حضور در پست دفاع راست سروسامان بهتری به خط دفاع آبی‌ها بدهد.
نیمکت‌نشینی وریا غفوری در حالی به یکی از برنامه‌های احتمالی منصوریان بدل شده که تغییراتی دیگر در قیاس با بازی گذشته نیز در دستور کار قرار دارد. گفته می‌شود احتمالا در این بازی امید ابراهیمی یک خط جلوتر از پست همیشگی بازی می‌کند تا فرشید باقری به ترکیب بازگشته و درپست هافبک دفاعی به میدان برود. با توجه به اینکه در صورت نیمکت نشینی وریا، خسرو مجبور است یک خط عقب‌تر بازی کند، ‌آنگاه باید بازیکن دیگری به جای خسرو در پست هافبک راست قرار بگیرد که ظاهرا منصوریان می‌خواهد در بازی با پیکان همان شرح وظایفی که برای خسرو در خط میانی متصور بود را به عهده بختیار رحمانی یا جابر انصاری بسپارد.
در این شرایط لازم است بازیکنی پشت مهاجمان قرار بگیرد که منصوریان روی امید ابراهیمی نظر مساعد دارد و بعید نیست که امید نقش بازیکن پشت مهاجم را ایفا کند. این سلسله تغییرات اجباری و غیر اجباری ممکن است منصوریان را در بازی با پیکان به آنچه می‌خواهد برساند. البته بازی با دو مهاجم بلندزن نیز یکی دیگر از اهداف محسوب می‌شود.
آنچه از تمرین‌های استقلال پیداست، کاوه رضایی و علی قربانی به‌عنوان دو مهاجم در خط حمله کنار هم قرار می‌گیرند. زوجی که کفه ترازو را به سود استقلال در جنگ‌های هوایی سنگین‌تر خواهد کرد. قربانی در بازی با صنعت نفت آبادان بی‌گمان بهترین بازیکن استقلال بود و اگر در این بازی بی‌جهت تعویض نمی‌شد می‌توانست حتی گل دوم خودش را هم به ثمر برساند و برتری استقلال را قطعیت بخشد اما تعویض بی جهت او استقلال را عقب نشاند.
به هر حال لازم است که سرمربی استقلال اگربه دنبال تغییرات در ترکیب تیمش است، ابتدا به آن خوب فکر کرده و نتیجه معادلاتش را در میدان بازی بررسی کند و در وهله دوم به هنگام تعویض‌های در جریان بازی نیز کمتر احساسی شده و فعالیت بازیکنان را در نظر بگیرد و بعد حکم به تعویض آنها بدهد. گرچه در تعویض‌ها فقط نباید منصوریان را مقصر دانست و کمک‌های او نیز که اشراف بیشتری به بازی دارند باید آگاهی لازم را به سرمربی بدهند تا بهترین تصمیم ممکن اتخاد شود.
 
بزرگ نمایی کوچک نمایی
منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین