اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۸۱۹۶

ویرانگر تکواندو به دنبال طلا

مهدی خدابخشی با کوله‌باری از مدال‌های خوشرنگ از جمله قهرمانی جهان در سال 2015، قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی در سال 2014، دارنده 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز در مسابقات گرندپری در سال 2014 و 2015 برای حریفانش چهره‌ای شناخته شده است.
۰۱:۲۷ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| مهدی خدابخشی با کوله‌باری از مدال‌های خوشرنگ از جمله قهرمانی جهان در سال 2015، قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی در سال 2014، دارنده 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز در مسابقات گرندپری در سال 2014 و 2015 برای حریفانش چهره‌ای شناخته شده است. او در شرایطی عازم بازی‌های ریو می‌شود که حضورش در این رقابت‌ها از یک سال پیش مسجل شده بود. مهدی خدابخشی که همواره با اعتماد به نفس بالایی قدم به میدان مبارزات می‌گذارد در طول دوسه سال گذشته همواره به‌عنوان یک مدعی در وزن 80-کیلوگرم ظاهر شده است. او پس از ناکامی در رقابت‌های جهانی مکزیک تمام توان خود را به کار گرفت تا نشان بدهد یکی از بهترین‌های این وزن در دنیا به شمار می‌رود.
تکواندوکار شایسته کشورمان که از سوی سایت فدراسیون جهانی لقب «ویرانگر»را گرفته است برای رسیدن به المپیک مسیر خیلی پرپیچ و خمی را طی نکرد. او در دو سال اخیر عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به نمایش گذاشت و با کسب 10 مدال طلا، 2 مدال نقره و یک مدال برنز حالا یکی از سرشناس‌ترین و بهترین تکواندوکاران جهان لقب گرفته و در هیچ مسابقه‌ای بدون مدال به ایران بازنگشته است. حالا امید می‌رود که مرد خوش قامت تکواندو ایران این بار هم از ریو با دست پر برگردد. اگرچه او در وزن خودش رقبای سرسختی دارد که تجربه حضور در المپیک را هم در کارنامه خود دارند. براساس پیش‌بینی‌های فدراسیون جهانی تکواندو، مهدی مرد طلایی وزن سوم المپیک است. اما قرعه این رقابت‌ها نشان می‌دهد که مسیر برای رسیدن به سکوی قهرمانی چندان همواره نیست. البته با اعتماد به نفس بالایی که او دارد این امیدواری وجود دارد که روز بیست و نهم مرداد ماه پرچم پرافتخار ایران در سالن مسابقات به اهتزاز در بیاید.
مهدی طبق جدول مسابقات با رنکینگ یک جهان از بالای جدول کار خود را آغاز می‌کند. او دور نخست به مصاف «میگوئل فررا» از هندوراس می‌رود. این تکواندوکار با سهمیه «وایلد کارت» جواز حضور در المپیک را کسب کرده است و رقیب سرسختی برای ویرانگر تکواندو محسوب نمی‌شود. خدابخشی دور دوم باید با برنده دیدار مالی و آذربایجان مبارزه کند. نماینده آذری‌ها میلاد بیگی تکواندوکار ایرانی الاصلی است که با کسب مدال طلای رقابت‌های انتخابی قاره اروپا، کسب سهمیه کرده است. رقابت این دو تکواندوکار جذاب خواهد بود. تکواندوکاران آلمان، استرالیا، آمریکا و روسیه نیز در قسمت دیگر جدول این وزن حضور دارند که یکی از آنها در مرحله نیمه نهایی با خدابخشی پیکار می‌کند.
منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین