اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۷۱۷۳

ژاوى در تماس تلفنى به نكونام چه گفت؟

در بازی استقلال و نفت‌تهران یك اتفاق ویژه رخ داد؛ باشگاه نفت‌تهران از جواد نكونام كاپیتان سابق تیم‌ملی و بازیكن اسبق استقلال تقدیر كرد...
۱۷:۲۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| در بازی استقلال و نفت‌تهران یك اتفاق ویژه رخ داد؛ باشگاه نفت‌تهران از جواد نكونام كاپیتان سابق تیم‌ملی و بازیكن اسبق استقلال تقدیر كرد؛ آن هم در دیداری كه آنها میهمان بودند و استقلال‌تهران میزبان، در ورزشگاهی كه خالی از تماشاگر بود. تقدیری كه باشگاه نفت آن را برپا كرده بود باعث انتقاد چند نفر از مسئولان باشگاه استقلال شد. آنها اعتقاد داشتند كه این مراسم در شأن بازیكن بزرگی مانند جواد نكونام كه سال‌ها برای فوتبال ایران افتخارآفرینی كرده نبوده است.

چرا نفت از نكونام تقدیر كرد؟
اینكه نفت‌تهران تصمیم به برگزاری مراسم تقدیر از كاپیتان سابق تیم‌ملی ایران می‌گیرد نكته ارزنده و ارزشمندی است، اما سوال اصلی این است كه چرا آنها در دیداری كه خود میزبان آن بودند این كار را انجام ندادند. این اتفاق چرا باید در بازی مقابل استقلال می‌افتاد؟ و از همه مهم‌تر صرف برگزاری یك مراسم بدون در نظر گرفتن شرایط و جوانبش كار درستی بود؟ و آیا شأن جواد نكونام برگزاری مراسم تقدیر در ورزشگاه خالی بود؟ اینها پرسش‌هایی بود كه مسئولان استقلالی پس از دیدار مقابل نفت از خود می‌پرسیدند و در مصاحبه‌هایشان مطرح می‌كردند.

منصوریان: از نکونام تقدیر می‌کنیم
علیرضا منصوریان درباره مراسم تقدیری كه باشگاه نفت از جواد نكونام داشت، گفت: «در شأن جواد نکونام این تقدیر نیست. نفت به بی‌هواداری عادت کرده است. از نکونام می‌خواهم به دلش نگیرد؛ تقدیر ما برابر 100هزار نفر خواهد بود. او 15سال برای تیم‌ملی زحمت کشیده است. به مسئولان گفتم وارد این مساله نشوند. نکونام کاپیتان تیم‌ملی بود و در استقلال بازی می‌کرد. در اولین بازی‌ای که جمعیت ما کامل باشد، از نکونام تقدیر می‌کنیم. افشارزاده هم گفت که یک بازی دوستانه خوب برایش بگذاریم.»

دایی: كمترین كار را برای نكونام انجام دادیم

از طرف دیگر علی دایی سرمربی فعلی تیم نفت‌تهران و همبازی و مربی سابق جواد نكونام درباره این مراسم گفت: «ما کوچک‌ترین کاری که می‌توانستیم برای نکونام انجام دهیم، قدردانی از زحماتش در تیم‌ملی بود. ما یک یادآوری کوچک کردیم و کار خاصی نکردیم. او آن‌قدر جایگاهش بزرگ است که اگر تمام ایران برایش مراسم بگیرند، کم است.»

جهانیان: در حضور هواداران از نكونام تقدیر می‌كنیم

شهاب جهانیان عضو هیات‌مدیره استقلال درباره برگزاری این مراسم از سوی نفتی‌ها گفت: «روز بازی متوجه شدیم که باشگاه نفت مراسم تقدیری از جواد نکونام ترتیب داده بود. من این نوید را می‌دهم که ما در حضور هواداران از آقای نکونام تقدیر خواهیم کرد.»

دلخوری نكونام از استقلالی‌ها

نقش اول مراسم تقدیر كسی نبود جز جواد نكونام؛ كسی كه دوست داشت با پیراهن استقلال از فوتبال خداحافظی كند اما نه‌تنها به این خواسته نرسید بلكه به واسطه یك تیم دیگر در مقابل استقلال از او تجلیل شد. نكونام دلخور از استقلالی‌ها درباره این مراسم گفت: «اینکه این مراسم خیلی شیک و فوق‌العاده نبود به هیچ عنوان مهم نیست و برای من نفس کار و اینکه شخص علی دایی با من تماس گرفت ارزشمند است. من زمانی که از استقلال رفتم انتظاراتم را گفتم، این تجلیل مسلما از تشریفات بادکنکی بهتر بود.»

تماس ژاوی با جواد نکونام

ژاوی هرناندز در تماس با جواد نکونام به او بابت زحماتش در طول دوران بازیكنی‌اش تبریک گفت. او در تماس با نکونام از خداحافظی این بازیکن از دنیای بازی، ابراز تاسف کرد. ژاوی که از دوران حضور نکونام در لالیگا، با او رابطه نزدیکی داشت، ابراز امیدواری کرد كه هرچه سریع‌تر با کاپیتان پیشین تیم‌ملی کشورمان دیدار کند.

خـود نـكونام مـقصر نـبود؟
اتفاق ویژه بازی استقلال و نفت‌تهران، تمجید از جواد نكونام بود. كاپیتان پیشین تیم‌ملی كشورمان كه به‌تازگی اعلام بازنشستگی كرده، دوشنبه‌شب راهی ورزشگاه آزادی شد تا مورد تقدیر قرار بگیرد. با این وجود جزئیات تقدیر از جواد، طوری بود كه زیاد شأن او رعایت نشد. این مراسم كوتاه در ورزشگاه خالی از تماشاگر، بدون حضور بازیكنان و مربیان استقلال برگزار شد. همچنین زمان انجام آن هم بین دو نیمه بود كه باعث شد كلا همه‌چیز سرپایی و هول‌هولكی بگذرد. این مساله حالا باعث اعتراض منتقدان شده و آنها می‌گویند مراسم قدردانی از نكونام باید باشكوه‌تر از این حرف‌ها برگزار می‌شد. به‌علاوه خود استقلالی‌ها هم عارض شده‌اند كه نفت نباید برای بازیكن سابق آنها در چنین وضعیتی مراسم تجلیل برگزار می‌كرد. شاید خیلی از این نقدها درست و منطقی باشد، اما آنچه فراموش می‌شود، نقش خود نكونام است. آیا واقعا وقتی با جواد تماس گرفتند و از او دعوت كردند، كاپیتان پیشین تیم‌ملی نمی‌توانست با سنجیدن شرایط، دعوت مزبور را نپذیرد و از نفتی‌ها عذرخواهی كند؟ آیا نكونام در جریان نبود كه این بازی در ورزشگاه خالی برگزار می‌شود و حتی یك‌نفر هم روی سكوها حاضر نیست كه به احترام او سر پا بایستد و كف بزند؟ وقتی قرار است به هر دلیلی از برگزاركنندگان این مراسم انتقاد كنیم، بد نیست سهم خود نكونام را هم كنار بگذاریم و از او بپرسیم آیا ستاره‌ای در این قواره، هر پیشنهادی را باید قبول كند؟
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین