اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۶۹۸۴

ساکت:در جنگ هم ۷ نفر تدارک می‌دیدند تا یک نفر بجنگد

مدیر تیم های ملی در دوره توجیهی برای مسئولان تدارکات تیم های ملی دقایقی را صحبت کرد.
۱۵:۰۶ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دوره توجیهی برای مسئولان تدارکات تیم های ملی در حالی از صبح امروز در آکادمی ملی فوتبال برگزار شد که محمدرضا ساکت، مدیر تیم های ملی، محمد احسانی، احمدرضا براتی، محمد حسین حمیسی، مارکار آقاجانیان، دکتر سیف، دکتر خانلری و داود پرهیزکار در این دوره مطالبی درخصوص نحوه عملکرد تدارکات تیم ها در حین سفر و اردوهای تدارکاتی داخلی و خارجی به شرکت کنندگان مطرح می کنند.

بر همین اساس مسائل حقوقی توسط احمدرضا براتی، مسائل اجرایی و مسئولیتی توسط محمد احسانی، مسائل مربوط حراستی و امنیتی توسط محمد حسین حمیسی، مسائل بهداشتی توسط دکتر سیف و دکتر خانلری، مواردی که از منظر یک مسئول که چه انتظاراتی از مسئول پشتیانی یک تیم در زمینه رعایت مسائل بهداشتی دارد توسط مارکار آقاجانیان و در نهایت توصیه ها و تجربیات و مواردی که در یک سفر باید رعایت شود توسط داود پرهیزکاربه شرکت کنندگان ارائه می شود.

محمدرضا ساکت، مدیر تیم های ملی در این دوره توجیهی خطاب به مسئولان تدارکات و پشتیبانی گفت: اولین موضوعی که در برگزاری هر برنامه ای وجود دارد پیش بینی کنترل داشتن یک چک لیست است چرا که مسئولین برنامه های خود را طبق آن پیش می برند و با نظم و دقت به اهداف خود می رسند.

وی در ادامه بیان کرد: افرادی که در قسمت پشتیبانی تیم های ملی مشغول هستند باید بدانند پشتیبانی و تدارکات رکن اصلی هر فعالیتی است. به عنوان مثال زمانی که جنگ بود، می گفتیم 7 نفر تدارک می کنند تا یک نفر بجنگد که این امر اهمیت و تلاش تدارکات را نشان می هد.

مدیر تیم های ملی ادامه داد: تدارکات فقط به اقلام و جنس نیست بلکه شامل خدمات و دیگر امکانات می شود. در تدارکات تیم ملی اولین چیزی که مد نظر است، شناسایی اقدام، هدف و در نهایت اجرای برنامه است. یک مسئول تدارکات با علم دانستن اینکه برنامه چه چیزی است، اقدامات خود را انجام دهد. در واقع موضوع رویداد اولین چیزی است که مسئول پشتیبانی نسبت به آن کاملا باید توجیه شود.

ساکت در ادامه خاطر نشان کرد: بعد از دانستن برنامه ریزی، مورد دومی که به آن تاکید داریم این است که یک تدارکات و مسئول پشتیبانی تیم باید برآورد و نیاز سنجی های مورد نیاز برنامه های خود را لیست کند و سپس برنامه ریزی آن و تامین موارد و خواسته های تدارکات را انجام دهد. زمانی که هدف روشن باشد و برآورد و نیاز سنجی نیز انجام شود، برنامه ریزی برای انجام هدف مورد نظر مشخص می شود. بعد از مراحل فوق اجرای موضوع توسط کادر تدارکات و پشتیبانی است. وی گفت: مسئول پشتیبانی تیم ملی در بخش های پزشکی، سرپرستی، کادر فنی و بازیکنان باید دقت و سرعت عمل داشته باشند. به عنوان مثال در بخش تدارکات البسه مسئول تدارکات باید بداند که بهترین عملکرد و فعالیت در زمان صحیح چه موقعی بوده و آن را اجرا کند تا بازیکنان با مشکل مواجه نشوند. به عنوان مثال تدارکات برخی از تیم ها قبل از سفر البسه را به بازیکنان تیم می دهند و برخی دیگر در زمان سفر، البسه را در اختیار تیم ملی می دهند. معتقدم با آموزش صحیح و یک برنامه ریزی می توان بهترین راه را برای ایجاد نظم و تدارکات تیم انتخاب کرد و در نهایت به مرحله اجرا رساند.

ساکت افزود: به کار گیری استفاده درست از منابع نکته مهمی است که مسئول پشتیبانی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد. مسئول تدارکات و پشتیبانی در واقع مسئول حفظ اموالی است که در اختیارش قرار می گیرد. هدف این است که با آموزش دقیق در این بخش، فعالیتهای مفید و حرفه ای را به معرض اجرا بگذارد.

وی در پایان در خصوص ویزگی هایی که مسئول تدارکات و پشتیبانی باید داشته باشد، گفت: توانایی، عملکرد و شخصیت افراد و کارکردشان باعث می شود تا به عنوان تدارکات انتخاب شوند. چابکی، تحرک، انگیزه، علاقه، انضباط، اینده نگری، نظافت شخصی و بهداشت عمومی و امکانات، دلسوزی نسبت به اموار و هماهنگی کامل با سرپرست و سرمربی تیم از ارکان مهمی است که مورد توجه ما قرار دارد.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین