اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۵۷۴۰

بازیکنان در لیگ برتر شانزدهم از نظر داوری به مشکل برمی‌خورند

رئیس سابق دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: نمی‌دانم چرا باشگاه‌ها نسبت به آموزش قوانین جدید داوری فوتبال قبل از شروع لیگ بی تفاوت هستند.
۱۷:۲۹ - ۲۷ تير ۱۳۹۵
وانانیوز| حسین عسگری در گفت‌وگویی در مورد برگزاری کلاس‌های داوری گفت: کلاس خوبی بود البته بهتر بود که با توجه به اینکه برخی از قوانین داوری تغییر کرد و باید در فصل جدید اعمال شود زمان بیشتری را به این کلاس اختصاص می‌دادند زیرا قوانین جدید را نمی‌توان با عجله بررسی کرد.

وی افزود: برای من جای تعجب دارد که چرا باشگاه‌ها نسبت به آموزش قوانین جدید داوری فوتبال بی تفاوت هستند زیرا فدراسیون اساتیدی را برای آموزش قوانین جدید به داوران تعیین کرده اما هیچ کدام از باشگاه‌ها برای اینکه قوانین جدی را آموزش ببینند اقدامی نکرده‌اند به نظر من با این شرایط بازیکنان تیم‌های لیگ برتری در لیگ شانزدهم به مشکل برمی‌خورند.

عسگری در مورد اینکه کدام قوانین داوری تغییر کرده است گفت قوانین 5 و 12 داوری بیشترین تغییر را داشته است. قوانین 5 مربوط به اختیارات داور است که گسترده‌تر شده و قانون 12 هم مربوط به کلیه خطاها است مثلا در مورد موقعیت آشکار گل که پیش از این مدافع با خطا کردن اخراج می‌شد اکنون این قانون تغییر کرده است و در برخی موارد مدافع با خطا کردن اخراج نمی‌شود اما با برخی از خطاها هم اخراج می‌شود مثلا اگر مدافعی مهاجم حریف را با دست بگیرد کارت قرمز دارد اما اگر توقف مهاجم با تکل انجام شود فقط یک کارت زرد جریمه دارد.

وی افزود: به خاطر همین مسائل می‌گویم که برایم عجیب است که چرا باشگاه برای آموزش دیدن بازیکنانش در زمینه قوانین جدید داوری اقدام نکرده‌اند.

منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین