اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۵۰۶۴

قـوچان‌نـژاد: با حرف زدن نمی‌توان به جام‌جهانی رفت

هیرنوین هلند تیمی بود كه رضا قوچان‌نژاد از سال2005 پیراهن آن را بر تن كرد تا شكوفایی فوتبالش از این باشگاه آغاز شود. او طی این سال‌ها جدا از هیرنوین، بازی در تیم‌هایی مثل ایگلس، اِمن، كامبور، سنت‌تریدون، استانداردلیژ، چارلتون، الكویت و الوكره را تجربه كرد و پس از 8سال دوباره به تیمی برگشت كه از آن خاطرات شیرینی در ذهن دارد...
۱۲:۲۴ - ۲۲ تير ۱۳۹۵
وانانیوز| هیرنوین هلند تیمی بود كه رضا قوچان‌نژاد از سال2005 پیراهن آن را بر تن كرد تا شكوفایی فوتبالش از این باشگاه آغاز شود. او طی این سال‌ها جدا از هیرنوین، بازی در تیم‌هایی مثل ایگلس، اِمن، كامبور، سنت‌تریدون، استانداردلیژ، چارلتون، الكویت و الوكره را تجربه كرد و پس از 8سال دوباره به تیمی برگشت كه از آن خاطرات شیرینی در ذهن دارد. گوچی در استانداردلیژ بود كه توسط كی‌روش به تیم‌ملی فوتبال ایران دعوت شد و خیلی زود میان فوتبال‌د‌‌وستان ایرانی محبوبیت خاصی پیدا كرد. او گل صعود به جام‌جهانی برزیل را در كره‌جنوبی به ثمر رساند تا نامش را در تاریخ فوتبال ایران ثبت كند. رضا فوتبالیست كم‌سروصدا و بی‌حاشیه‌ای است و حرف كشیدن از او در نوع خودش سخت است. او علاقه‌ای برای پاسخ دادن به سوالات حاشیه‌ای ندارد و معمولا دوست دارد در مورد فوتبال حرف بزند. با گوچی در مورد وضعیتش در فوتبال هلند، شرایط تیم‌ملی ایران و مسائل مختلف دیگر صحبت كردیم‌.
  • خیلی‌ها تصور نمی‌کردند که بعد از 8سال دوری از هیرنوین دوباره به این تیم برگردی. دلیلی که باعث شد هیرنوین را انتخاب کنی چه بود، آیا واقعا یک حس نوستالژیک دوباره تو را به این تیم کشاند؟
خب طبیعتا هیرنوین تیمی بود که احساس خوبی به آن داشتم و دوباره به تیمی آمدم که 8سال در آن بازی کردم. به هرحال من تصمیم گرفته بودم که در انگلیس نمانم و پیشنهادهایی داشتم. در این میان باشگاه هیرنوین نیز خواهان جذب من شد و من هم از شرایط تیم و همچنین مربی هیرنوین آگاهی داشتم. باید بهترین تصمیم را می‌گرفتم و خوشحالم که اتفاق خوبی برایم رخ داد.
  • بعضی از بازیکنان تیم‌ملی به کشورهای عربی می‌روند؛ تو دوست نداشتی در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بازی کنی؟
به‌هرحال هر بازیکنی برای آینده خودش تصمیم می‌گیرد. من پیشنهادهای آسیایی داشتم ولی خودم می‌خواستم که در فوتبال اروپا بمانم. اگر دنبال پول بودم، در اروپا نمی‌ماندم ولی می‌خواستم از لحاظ فوتبالی پیشرفت کنم. به همین دلیل این تصمیم را گرفتم که بمانم و نمی‌خواستم به كشورهای عربی بروم.
  • آیا دوست نداشتی در فوتبال انگلیس بمانی؟
من از انگلیس پیشنهاد داشتم و حتی باشگاه چارلتون نیز پیشنهاد داد تا قراردادم را تمدید کنم ولی من دوست داشتم جدا شوم. من تجربیاتی را از بازی در چارلتون به دست آوردم که قطعا می‌تواند برایم مفید باشد. فکر می‌کنم یکی از تجربیات بزرگی که به دست آوردم این بود که در انتخاب تیم خیلی دقت کنم و به تیمی نروم که دوست داشته باشند به جای فوتبال کشتی کج بازی کنند.
  • یکی از اتفاقات جالب در فصل جدید لیگ هلند تقابل تو با علیرضا جهانبخش خواهد بود؛ برای او کری نمی‌خوانی؟
ما با یکدیگر در تیم‌ملی همبازی هستیم. مطمئنا این بازی برای ایرانی‌ها جذابیت خواهد داشت. من برای جهانبخش در نایمخن آرزوی موفقیت دارم.
  • قبل از انتخاب تیم جدیدت، به این فکر می‌کردی که به لیگ ایران برگردی؟
برای گرفتن این تصمیم فکری نداشتم.
  • ولی چندبار این شایعه مطرح شد که باشگاه پرسپولیس با تو مذاکره کرده است؛ آیا این موضوع صحت داشت؟
به هر حال شایعات زیادی در این باره مطرح شد و شنیدم که چند تیم هم با مدیربرنامه‌هایم مذاکره کرده‌اند ولی من دوست داشتم در فوتبال اروپا بمانم. من نمی‌دانم در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد ولی خوشحالم که در فوتبال اروپا ماندم و می‌خواهم فصل خوبی را رقم بزنم. برخی خبرها هم در مورد من عنوان شد که صحت نداشت. باز هم می‌گویم که ماندن در فوتبال اروپا تصمیم بسیار مهمی بود و خوشحالم که اینجا ماندم.
  • این درست است كه گفته بودی قرار است به پرسپولیس بیایی؟
من در مورد پرسپولیس هیچ حرفی نزدم و فقط شایعات مختلفی در مورد حضورم در لیگ ایران مطرح شد كه صحت نداشت.
  • کمی هم در مورد تیم‌ملی صحبت کن. 2اردوی آخر ایران حذف شد؛ نظر تو در این خصوص چیست؟
به هرحال انجام اردوهای تدارکاتی و دوستانه به کادرفنی تیم‌ملی کمک می‌کند تا شرایط تیم را بهتر کنند. این اردوها می‌توانست هماهنگی بازیکنان را بیشتر کند و ما با شرایط بهتری به رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی قدم بگذاریم. امیدوارم که در آینده نزدیک شرایط مناسبی داشته باشیم و بتوانیم با انجام اردو و بازی‌های دوستانه دیدار‌ها را شروع کنیم. به هر حال تمام رقیبان تیم‌ملی ایران برای رفتن به جام‌جهانی تدارکی قوی دیده‌اند و ما نباید از آنها عقب بمانیم.
  • فکر می‌کنی به جام‌جهانی صعود کنیم؟
این اتفاق برای تمام اعضای تیم‌ملی و مردم ایران شیرین است ولی فقط با حرف زدن نمی‌توانیم به جام‌جهانی برویم و باید خیلی تلاش کنیم. شما دیدید که در دوره قبلی چه شرایط سختی داشتیم ولی در نهایت کار بزرگی کردیم و به جام‌جهانی رفتیم. همه می‌دانند که مشکلات خاص خودمان را داریم ولی ما یک تیم باانگیزه داریم که می‌خواهیم کارهای بزرگ انجام دهیم. امیدوارم با رفتن به جام‌جهانی مردم ایران را خوشحال کنیم.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین