اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۴۸۰۲

بیـم و امـید سجاد

سجاد شهباززاده مهاجم تیم فوتبال استقلال تهران كه با توافقی یك‌ساعته حاضر شد یك ‌فصل دیگر در این تیم بماند، یك‌دفعه با پیشنهاد یك تیم تركیه‌ای ساز جدایی كوك كرد...
۱۴:۲۳ - ۲۰ تير ۱۳۹۵
وانانیوز| سجاد شهباززاده مهاجم تیم فوتبال استقلال تهران كه با توافقی یك‌ساعته حاضر شد یك ‌فصل دیگر در این تیم بماند، یك‌دفعه با پیشنهاد یك تیم تركیه‌ای ساز جدایی كوك كرد. مهاجم اردبیلی استقلال كه توانست طی 2فصل حضورش در این تیم در میان هواداران جایگاه خوبی به دست بیاورد، از مهم‌ترین مهره‌های استقلال در برنامه‌های علیرضا منصوریان بود و حتی در نخستین تمرینات این تیم هم حضور پیدا كرده بود تا خیال منصوریان بابت خط حمله آتشینش جمع باشد، اما او با غیبت در تمرینات و سفر به تركیه برای مذاكره با آلانیااسپور شوك بزرگی به استقلال وارد كرد.
  • ترس از نیمكت‌نشینی
سجاد در فصل گذشته تنها مهاجم استقلال بود. پرویز مظلومی در 26بازی لیگ‌برتر از شهباززاده استفاده كرد و بار خط حمله این تیم بر دوش شهباززاده بود. با انتخاب منصوریان به سرمربیگری استقلال، كاوه رضایی، علی قربانی و آرش افشین به این تیم اضافه شدند تا ترافیك بازیكن در خط حمله استقلال ایجاد شود. اگرچه قربانی مهاجم شش‌دانگ مدنظر منصوریان نیست و دور بودن افشین از شرایط مسابقه عملا شانس حضور شهباززاده در تركیب اصلی این تیم را بالا برده بود، اما حضور كاوه رضایی آماده خطری جدی برای شهباززاده بود. در سال منتهی به جام‌جهانی، نیمكت‌نشینی می‌تواند بدترین اتفاق برای یك بازیكن باشد.
  • رقم قرارداد كاوه
استقلال طی 2سال حضور شهباززاده در این تیم با این بازیكن قراردادی امضا كرد كه در مجموع 1/5میلیارد تومان برای 2سال به او پرداخت می‌كرد. این در حالی است كه هنوز بخش عمده‌ای از مطالبات این بازیكن طی 2فصل گذشته به او پرداخت نشده است. در حالی كه شنیده می‌شود كاوه رضایی برای یك فصل حضور در استقلال با مسئولان این تیم بر سر مبلغ 1/5میلیارد تومان توافق كرده است، یكی از دلایل اصلی قهر شهباززاده از استقلال باخبر شدن از مبلغ قرارداد كاوه رضایی است. استقلالی‌ها در حالی به رضایی 1/5میلیارد تومان خواهند داد كه قرار بود طبق توافق با افزایش 20درصدی قرارداد شهباززاده او را یك فصل دیگر در این تیم حفظ كنند؛ یعنی سجاد برای فصل آتی یك‌میلیارد تومان از استقلال دریافت می‌كرد و این اختلاف فاحش 500میلیونی باعث رنجش شهباززاده شد.
  • فرار به سوی تركیه
شهباززاده دوست دارد در همان مسیری برود كه ستاره‌های پرسپولیسی رفتند؛ پیشرفت و حضور در اروپا به واسطه حضور در لیگ متوسط تركیه، آن هم در باشگاه‌های ضعیف لیگ تركیه. حالا شهباززاده دوست دارد در فصلی كه در انتهایش تركیب اصلی تیم‌ملی برای حضور در جام‌جهانی شناخته خواهد شد، در شرایطی آرام به فوتبالش ادامه دهد. كی‌روش نشان داده كه به لژیونرها علاقه ویژه‌ای دارد و تقویم شلوغ فوتبال ایران در فصل آینده یكی از كلیدی‌ترین نكات برای جدایی شهباززاده از استقلال بود. اگر سجاد در ایران می‌ماند باید به همراه استقلال در 3جام حضور پیدا می‌كرد و با حضور 3بازیكن خطرناك هم‌پست شهباززاده در استقلال احتمال اینكه او به تیم‌ملی دعوت شود را كاهش می‌داد؛ در حالی كه او در تركیه و در آرامش می‌تواند به تیم‌ملی برسد.
  • سجاد می‌ماند؟
اما چند دلیل عمده وجود دارد كه استقلالی‌ها را هنوز به بازگشت سجاد امیدوار می‌كند؛ ‌دلیل اول واكنش بسیار خوب سرمربی و هواداران این تیم پس از شنیدن خبر جدایی‌اش بود. در حالی كه هواداران و كادرفنی تیم رقیب واكنش مناسبی به جدایی ستاره‌هایشان نشان ندادند استقلالی‌ها برای شهباززاده آرزوی موفقیت كردند. دلیل بعدی عدم توافق مالی استقلال و شهباززاده برای صدور رضایتنامه است. باشگاه استقلال می‌خواهد تا مهاجمش علی‌رغم بخشیدن طلب‌هایش بخشی از درآمد فصل آینده‌اش را هم به باشگاه بپردازد كه با توجه به دستمزد پایین تیم ترك، انتقال به تركیه برای شهباززاده با این شرایط سوددهی مالی نخواهد داشت. اما دلیل اصلی ترس شهباززاده از جدایی است. او طی چند روز گذشته با پیشكسوتان زیادی درباره جدایی از استقلال و حضور در تركیه مشورت كرد و هیچ‌كدام از آنها حضور در تركیه را برای او تجویز نكردند. در نهایت شهباززاده طی امروز و فردا تصمیم نهایی را خواهد گرفت اما استقلالی‌ها با توجه به شرایط امروز، می‌توانند به حفظ مهاجم‌شان امیدوار باشند.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین