اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۲۴۷۷

واکنش اسدی به دعوای کی‌روش و برانکو

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: چه کسی جز رسانه‌ها که اذهان عمومی را خوراک فکری می‌دهند این موضوع را اعلام کرده‌اند که من نماینده وزارت ورزش در فدراسیون فوتبال هستم؟
۱۱:۳۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۵
وانانیوز| وانانیوز-فدراسیون فوتبال این روزها آبستن حوادث زیادی است. از عدم انتخاب دبیرکل و نایب رئیس تا دعوایی که این روزها تیم ملی و باشگاه‌ها را درگیر کرده است.

بر همین اساس در مورد مسائل روز فوتبال ایران با علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت و گویی را انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

جلسات هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال به تازگی در دو نوبت برگزار شد اما ما همچنان از اعلام نام دبیرکل و نائب‌رئیس خبری نشد هر چند که اینطور به نظر می‌رسد که شما به عنوان دبیرکل ابقا شده‌اید.

متوجه منظورتان نمی‌شوم. هر چند که در این خصوص من نباید درخواستی بدهم. منظورم این است که اگر کسی بخواهد که من در سمت خود بمانم به من می‌گوید که بمان. اگر که نخواهد که می‌گوید نمی‌خواهم. تا الان هم حتما لازم نبوده که صحبتی انجام شود.

یعنی خبر ابقای شما به عنوان دبیرکل صحت ندارد؟

یک بار دیگر توضیح می‌دهم. اگر بخواهند کسی را عزل کنند به او می‌گویند که دیگر تو را نمی‌خواهیم. اگر هم نخواهند عزل کنند باز هم این مورد را به او اعلام می‌کنند اما هیچ موردی تا به الان در خصوص سؤالی که پرسیدید به من اعلام نشده است.

صحبت‌های زیادی در مورد هیأت رئیسه و دو دستگی در آن مطرح می‌شود. به طور مثال می‌گویند عده‌ای مخالف دبیرکلی شما هستند و انگار چالش زیادی در هیأت رئیسه به همین دلیل به وجود آمده است. با این وجود عرب‌عامری و شیعی بحث دودستگی در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال را تکذیب کرده بودند.

من هیچ چالش و دودستگی در فدراسیون ندیدم. واقعا نمی‌دانم این مسائل از کجا مطرح می‌شود که حالا اعضای هیأت رئیسه بخواهند آن را تکذیب یا تائید کنند. من که چنین مسائلی را ندیدم.

شاید این شایعات به این دلیل ایجاد می‌شود که حدود 2 ماه از ریاست تاج می‌گذرد اما او هنوز دبیر و نائب‌رئیس را انتخاب نکرده است.

در این خصوص باید رئیس فدراسیون توضیح بدهد چون او تصمیم‌گیرنده است.

اما این روتین‌ترین کار ممکن است که رئیس فدراسیون معمولا در اولین جلسه بعد از انتخاب نفراتی مانند دبیرکل و نواب رئیس را انتخاب می‌کند.

حالا من به عنوان یک آدم معمولی از شما می‌پرسم که روتین‌ترین کار را چه کسی باید معین کند. مگر غیر از این است که رئیس فدراسیون، دستور جلسه را تعیین می‌کند. ببخشید! اگر این موضوع در ذهن رئیس فدراسیون نبود باید این مشکل را از چه کسی بپرسیم؟ روتین‌ترین کار این است که رئیس فدراسیون این موضوع را تعیین کند اما تا الان تشخیص داده که دبیرکل و نائب‌رئیس خود را معرفی نکند. دیگر چه جای سؤالی باقی می‌ماند.

جالب است که در مورد شما هم شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه حالا به عنوان نماینده وزارت ورزش می‌خواهید در فدراسیون فوتبال ماندگار شوید تا تاج در ازای شما بتواند یک نائب‌رئیس به دلخواه انتخاب کند.

چرا این تقسیم‌بندی‌ها را می‌کنید؟ چه کسی جز رسانه‌ها که اذهان عمومی را خوراک فکری می‌دهند این موضوع را اعلام کرده‌اند که من نماینده وزارت ورزش در فدراسیون فوتبال هستم؟ من نماینده مردم ایران هستم چون جزو مردم ایران هستم و این تقسیم‌بندی‌ها برایم معنی ندارد.

در حالی از رسانه‌ها صحبت می‌کنید که خودتان کمتر اهل رسانه هستید و بحث‌هایتان را رسانه‌ای می‌کنید.

چه کسی گفته من رسانه‌ای نیستم؟ این یک فرار رو به جلو و فضاسازی رسانه‌ای محسوب می‌شود. اتفاقا من ارتباط لازم را دارم اما من یک فرد اجرایی در فدراسیون فوتبال هستم و تصمیم‌گیری مسئولان را اجرا می‌کنم. پس باید سؤالات اصلی را از سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیرندگان پرسید نه از مسئولان اجرایی.

حالا یک سؤال در حیطه اجرایی. گفته می‌شود لغو اردوهای اتریش و ارمنستان هزینه سنگینی را به فدراسیون فوتبال تحمیل کرده است. این هزینه چقدر است؟

باید در این خصوص از امور مالی فدراسیون سؤال کنم.

در مورد دعوای بین کی‌روش و برانکو حق را به چه کسی می‌دهید؟

من در این مورد تحلیل دارم اما سعی می‌کنم تحلیلم را برای خودم نگه دارم و از شما هم می‌خواهم اگر تحلیلی دارید برای خودتان نگه دارید و لازم نیست همیشه همه تحلیل‌ها گفته و رسانه‌ای شود.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین