اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۲۱۴۴

اختلاف دپارتمان و کمیته داوران معضل جامعه داوری بود

کمک داور بین المللی سابق فوتبال ایران گفت: مدیریت در داوری فوتبال ایران نیاز به تحول دارد و باید به جوان‌ترها میدان داد.
۰۲:۰۱ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
وانانیوز|

وانانیوز- محمد فنایی در گفت‌وگویی، در مورد شرایط مدیریت داوری در فوتبال برای فصل آینده گفت: فدراسیون فوتبال مدیریت جدیدی پیدا کرده و باید شاهد تغییر و تحول در همه بخش‌ها به خصوص در بخش داوری باشیم. فدراسیون باید به نیروهای جوان‌تر میدان بدهد زیرا در بخش داوری روزهای خوبی را در یکی دو سال اخیر نداشته‌ایم.

وی افزود: همواره در یکی دو سال اخیر شاهد اختلاف بین دپارتمان و کمیته داوران بوده‌ایم. این اختلاف یک معضل در داوری بود که در جامعه داوری تاثیر منفی گذاشت. فوتبال هم این اختلاف را درک کرد. باید در قضاوت فوتبال شاهد یک فضای شفاف و محکم باشیم. بهترین راه این است که افرادی در کمیته و دپارتمان داوری حضور داشته باشند که باعث هم‌افزایی شوند و یکدیگر را قبول داشته باشند.

فنایی تصریح کرد: تحول در مدیریت داوری فوتبال می‌تواند خوش‌یمن باشد و آینده بهتری را برای جامعه داوری ما رقم بزند. باید شاهد حضور نیروهای جوان‌تر و به روزتر در کمیته و دپارتمان داوری باشیم. من با روحیات تاج آشنا هستم. همانطور که ایشان در کمیته تدوین مقررات تحول مثبتی ایجاد کرد و فردی مثل براتی را که هم تحصیلات حقوق دارد و هم فردی قانونمند است را انتخاب کرد انتظار داریم در داوری فوتبال هم ایشان همین تغییرات را ایجاد کنند. افرادی که امتحان خود را پس داده‌اند و آمده‌اند و رفته‌اند نباید دوباره سر کار بیایند. نمی‌گویم آنها را کنار بگذاریم بلکه باید از تجربیات آنها استفاده کرد.

کمک‌داور بین‌المللی سابق ایران با اشاره به اختلاف در جامعه داوری گفت: متاسفانه تشکیلات داوری نتوانسته یک مجمع داوری یک‌‌صدا و یک دست را ایجاد کند و جامعه داوری ما پراکنده و به دور از دوستی و صمیمیت بوده است. باید از افرادی در مدیریت داوری کشور استفاده شود که به جوان‌ترها میدان بدهند. با حضور افراد جوان‌تر در کمیته و دپارتمان داوری شاهد خواهیم بود که داوران جوان هم انگیزه بیشتری پیدا خواهند کرد.

فنایی تصریح کرد: دپارتمان و کمیته باید منسجم باشند نه آنکه هر کسی ساز خودش را بزند که در این صورت شاهد یک ناهماهنگی در جامعه داوری خواهیم بود. من اینها را برای خودم نمی‌گویم و نمی‌خواهم خودم پست بگیرم بلکه معتقدم باید به جوان‌ترها میدان داد و آنها هم اگر دوست داشتند از تجربیات من و امثال من استفاده کنند ما هم دریغ نخواهیم کرد. نگاه جامعه داوری باید به نقشه ایران یکسان باشد و همه داوران کشور را از دورترین نقطه نسبت به پایتخت تا نزدیک‌ترین آن یکسان ببینند. استعدادهای خارق‌العاده‌ای در زمینه داوری در کشورمان داریم.

انتهای پیام/آ

منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین