اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۱۶۲۹

پروین: والیبالیست بودم «معروف» می‌شدم

علی پروین هرگاه در مورد موضوعی صحبت می‌كند آن‌قدر شیرین است كه دوست ندارید حرف‌هایتان تمام شود حتی اگر بخش اعظم این مكالمه‌تان فوتبالی نباشد...
۱۲:۵۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| وانانیوز-علی پروین هرگاه در مورد موضوعی صحبت می‌كند آن‌قدر شیرین است كه دوست ندارید حرف‌هایتان تمام شود حتی اگر بخش اعظم این مكالمه‌تان فوتبالی نباشد. اسطوره و سلطان القابی هستند كه بدون‌شك علی‌آقای پروین برازنده آن هستند. بعد از چندماه روز گذشته دوباره فرصتی دست داد تا با این چهره سرشناس فوتبال كشورمان و البته این‌بار بیشتر در مورد والیبال كه رشته مورد علاقه علی‌آقای پروین بعد از فوتبال است، دقایقی هم‌كلام شویم كه در ذیل می‌خوانید.
  • شما این‌ روزها بیشتر از فوتبال با والیبالی‌ها دمخور شده‌اید و در جشن صعود به المپیك اعضای تیم‌ملی والیبال هم حضور داشتید؛ بعد از فوتبال حالا باید شما را والیبالی هم بدانیم؟
ما كه در حد بازیكنان تیم‌ملی والیبال نیستیم آن روز هم(اشاره پروین به مراسم تجلیل از بازیكنان تیم‌ملی والیبال بابت صعود به المپیك است) آقای موسوی گفت یك دو‌به‌دو با هم والیبال بازی كنیم، گفتم آقا ما در حد شماها نیستیم، اوه... ما كجا شماها كجا؟ من چون والیبال را دوست دارم، آن روز هم رفتم بهشون تبریك گفتم. واقعا آقای دكترداور‌زنی خیلی برای این تیم زحمت كشیده است، كادرفنی‌شون، مربی‌شون، خود دكترگودرزی هم خیلی حمایت كرده، واقعا دست‌شان درد نكند. بعد از 52سال تیم به المپیك رفته(«داری می‌نویسی یا ضبط می‌كنی؟!» این سوالی است كه علی‌آقا پروین در این بخش از مصاحبه از ما می‌پرسد و ما هم در جواب می‌گوییم اگر جسارت نیست، ضبط می‌كنیم كه علی‌آقا با خوش‌رویی می‌گوید: «نه‌بابا، ایرادی ندارد، ضبط كن.») مثل اینكه بازی‌های لیگ جهانی هم از این پنجشنبه(امروز) شروع می‌شود، درسته؟
بله؛ علی‌آقا.
ان‌شاءالله بتوانند آنجا هم نتیجه بگیرند بعدش باید تمام فكر و ذهن‌شان را بگذارند برای المپیك تا در این رقابت‌ها روی سكو باشند.
  • علی‌آقا، شما اگر بازیكن و مربی والیبال می‌شدید می‌توانستید همان‌قدر كه در فوتبال موفق بودید، در والیبال هم موفق باشید؟
نه؛ چون بچگی‌هایم اول والیبال بازی می‌كردم بعد آمدم فوتبال به خاطر این خیلی به والیبال علاقه دارم. پنجشنبه و جمعه‌ها بازی می‌كنم. چون والیبال را دوست دارم دنبال می‌كنم. كشتی را هم دنبال می‌كنم؛ یعنی همه رشته‌های ورزشی را دنبال می‌كنم؛ مثلا همین قهرمانی كشتی آزاد كه چند روز پیش به دست آمد را واقعا باید به آقای رسول خادم به عنوان رئیس فدراسیون تبریك بگویم. به كادرفنی و خود بچه‌های كشتی‌گیر كه واقعا شاهكار كردند تو خاك آمریكا بردند آمریكا را به نظر من شاهكار است. یك تبریك ویژه هم به آقای‌رسول خادم، كادرفنی و بچه‌ها و همه كسانی كه برای ورزش مملكت زحمت می‌كشند دارم. امیدوارم در المپیك آینده از 4سال پیش حداقل 5، 6تا طلا بیشتر بگیریم. چون پرچم ایران بره بالا، افتخارش برای همه ما خواهد بود.
بله؛ دقیقا همین‌طور است.
  • من همه حرف‌ها را بدون اینكه تو بپرسی زدم. (باخنده)
بله؛ ولی جسارتا چند سوال دیگر داریم كه اگر اجازه بدهید بپرسیم.
بفرمایید.
  • علی‌آقا فوتبالیست نامداری كه والیبالش هم مثل فوتبالش خوب بود، از نظر شما كدام بازیكن بود؟
فوتبالیستی كه والیبالش خوب باشد؟ نیكبخت‌واحدی؛ من یك دفعه بازی‌اش را دیدم، خوب بود. البته همه بچه‌ها خوب بودند، والیبال را بلد بودند. درخشان خوب بود. سلطانی خوب بود. همه والیبال‌شان خوب بود؛ منتها اصل رشته آنها فوتبال بود.
  • از بازیكنان فعلی تیم‌ملی والیبال كار كدام بازیكن را بیشتر پسندید؟
همه آنها خوب بودند. واقعا همه شاهكار بودند؛ اصلا نمی‌توانم اسم ببرم. واقعا شاهكار بودند.
  • كدام‌یك از بازیكنان تیم‌ملی والیبال، استیل بازی‌اش شبیه شما بود؟
(خنده بلند) من! نه‌بابا... من اصلا در حد انگشت كوچك آنها هم نیستم.
  • علی‌آقا شكسته‌نفسی می‌فرمایید...
نه؛ والا جدی می‌گویم ما كجا، آنها كجا؟ ما مثلا 4به4 یا 5به5 اینجوری بازی می‌كنیم. اصلا بلد نیستم ساعد بزنم. همین‌جوری می‌رویم و این شكلی بازی می كنیم، ما تو مایه‌های خودمانیم. آنها(ملی‌پوشان والیبال) ماشاءالله اصلا نمی‌شود نزدیك‌شان شد.
  • علی‌آقا اگر روزی والیبالیست می‌شدید، به جای كدام‌یك از بازیكنان فعلی تیم‌ملی بازی می‌كردید؟
پست پاسور و به جای آقای معروف.
  • سوالات والیبالی ما تمام شد اما می‌خواهیم چند سوال در مورد فوتبال و پرسپولیس بپرسیم.
بگو.
  • می‌خواستیم نظرتان را در مورد نقل‌وانتقالات بپرسیم.
به نظر من پرسپولیس در نقل‌وانتقالات خوب یارگیری كرده است. فقط یك‌دفعه با این یارگیری‌ها و بازیكنانی كه به تیم اضافه می‌شوند، موقع ارنج‌كردن كار برای آقای ‌برانكو سخت می‌شود. یك مقدار باید این را مراقب باشند. همیشه بدانید در فوتبال از نیمكت ضربه می‌خورید. باید مواظب باشند ولی به نظرم خوب یار گرفتند. حالا ان‌شاءالله قهرمان شوند.
البته تیم‌های دیگر مانند استقلال‌تهران هم خوب یارگیری می‌كنند.
  • استقلال، سپاهان و تراكتور اینها همه دارند یار می‌گیرند. نفت هم امتیازش به ملوان واگذار شد؛ درست است؟
بله؛ تا الان كه این انتقال تمام شده اما مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون گفته كه اجازه نمی‌دهیم امتیاز نفت از تهران خارج شود.
نه‌بابا یك زنگ بهش می‌زنند او هم مجبور می‌شود كنار بیاد. البته تیم ملوان هم ریشه‌دار بود و حیف بود دیگر بعد از چندین سال یك‌دفعه این تیم به لیگ آزادگان سقوط كند.
  • ولی ای‌كاش ملوان همان‌طور كه فوتبالی سقوط كرده بود فوتبالی هم به لیگ‌برتر می‌آمد.
دیگر سخت بود. در صورت حضور ملوان در لیگ آزادگان 7، 8، 10بازیكن اصلی‌شان می‌رفتند، خیلی مشكل بود كه دوباره لیگ‌برتری شوند، 4، 5سال اصلا نمی‌توانستند بیایند بالا.
  • لیگ‌برتر سال آینده‌مان خیلی حساس خواهد بود. این‌طور نیست؟
امیدوارم لیگ خوبی بشود... به امید خدا. دیگه سوالاتت زیاد شد.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین