اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۱۵۱۸

نفـت ممنـوع‌الـخروج شـد!

در عجیب‌ترین انتقال یك تیم فوتبال، نفت‌تهران با بدهی‌ای حدود 30میلیارد تومان، به 20میلیارد تومان فروخته شده است...
۱۵:۴۶ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| وانانیوز-در عجیب‌ترین انتقال یك تیم فوتبال، نفت‌تهران با بدهی‌ای حدود 30میلیارد تومان، به 20میلیارد تومان فروخته شده است. طبق گفته مدیر روابط‌عمومی باشگاه «طبق استعلامی که اسدی گرفت این باشگاه فقط 12میلیارد تومان به آرای انضباطی بدهی دارد و این به غیر از بدهی‌های هنگفت دیگر این باشگاه است که گفته می‌شود در مجموع بیش از 20میلیارد است. آیا این موضوع را در برنده اعلام کردن ملوانی‌ها لحاظ کرده‌اید؟ باشگاه نفت با بدهی‌های پیشین، فعلی، مالیاتی و مطالبات بازیکنان حدود 14 یا 15میلیارد تومان بدهی دارد.»
ماجرای واگذاری نفت‌تهران به ملوان بندرانزلی اما موافقان و مخالفانی در میان مقامات مسئول دارد؛ از یك طرف فدراسیون فوتبال در اطلاعیه‌ای تاكید كرده است كه انتقال نقت‌تهران به خارج از پایتخت یعنی بندرانزلی غیرقانونی است؛ استدلال سازمان لیگ فدراسیون فوتبال به  آن بخش از نامه‌ای است كه در آن قید شده موافقت هیات فوتبال استان باید گرفته می‌شده؛ دوم اینكه مدیركل تربیت‌بدنی استان نیز باید این انتقال را تصویب می‌كرده است. از سوی دیگر سازمان لیگ می‌گوید باید در ابتدا با بازیكنان تیم تسویه‌حساب صورت گیرد و بعد تیم منتقل شود. این سخنان در حالی مطرح می‌شود كه گرشاسبی از منسوبان وزیر ورزش می‌گوید: «خواسته ما نیز این است که تیم در تهران بماند اما از نظر قانونی نمی‌شود مانع شد.» با این حال به نظر می‌رسد كه انتقال نفت با ممانعت فدراسیون فوتبال روبه‌رو خواهد شد. این اولین آزمون مهم مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال است كه استقلال فدراسیون را نشان دهد؛ چه آنكه از نظر قانونی بالاترین مرجع رسیدگی به امور فوتبال، فدراسیون فوتبال است و هیج مرجعی نباید در مورد امور فوتبال دخالت كند. با این حال اما موضع‌گیری تاج در ابتدا به نفع نفتی‌ها بوده است. دیروز بار دیگر بازیكنان نفت به فدراسیون فوتبال رفتند و با تاج دیدار كردند. مهدی تاج در این دیدار تاكید كرده است كه «این تیم 2راه دارد. یک راه مزایده برای واگذاری به یک تیم تهرانی است و در صورتی که این شرایط نباشد، نباید بازیکنان نفت ضرر کنند و فرصت نقل‌وانتقالات را از دست بدهند. ما زمانی گذاشتیم تا مسئولان نفت پاسخ شفاف و روشنی بدهند.» با این حال اما مسئولان ملوان‌انزلی می‌گویند كه انتقال نفت 100درصد است. مسعود رضاییان می‌گوید: «انتقال صددرصد شده است. خیال هواداران ملوان راحت باشد. مراحل خرید انجام شده است و حالا باید بقیه مراحل را انجام دهیم. وی درباره مخالفت مهدی تاج با انتقال نفت به خارج از تهران خاطرنشان کرد: «نگران نباشید. ما فعلا نفت را خریدیم و حالا باید مراحل بعدی را انجام دهیم. ان‌شاءالله مشکلی به وجود نمی‌آید.»
براساس اطلاعاتی كه منتشر شده است ملوانی‌ها هنوز پول كامل مزایده را پرداخت نكرده، با بازیكنان بدهكار تسویه نكرده و موارد قانونی اداری را انجام نداده‌اند؛ همین مسائل مزایده را به گمان بسیاری زیرسوال برده است. باید دید فدراسیون تاج بر سر موضع قدرتمند خود می‌ماند یا اینكه...
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین