اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۱۱۵
در سقوط پیکان من هم اندازه خودم مقصرم

مرفاوی: در پیکان همه به فکر مسائل مادی بودند

سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال پیکان گفت: در تیم پیکان تفکرات مادی بر تفکرات فنی غلبه کرده بود و این یکی از مشکلات اصلی این تیم بود.
۱۴:۱۵ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
وانانیوز|

وانانیوز-صمد مرفاوی چهاردهمین دوره لیگ برتر را با تیم صبای قم خوب شروع کرد اما در نیم‌فصل به پیکان پیوست با این امید که منجی خودروسازان شود اما در نهایت به هدفش نرسید و با پیکان به لیگ دسته اول سقوط کرد. او در گفت‌وگو با تسنیم در مورد شرایط تیم پیکان، دلایل سقوط این تیم به لیگ دسته اول، وضعیت تیم استقلال و ... اظهارنظر کرد که مشروح آن در زیر می‌آید:

 با نتایجی که در چهاردهمین دوره لیگ برتر رقم خورد، می‌توان گفت این فصل برای شما، فصل تلخی بوده است ...

ما در صبا شروع خوبی داشتیم و به مرور زمان تیم هماهنگ شد. ما نتایج خوبی گرفتیم و با 23 امتیاز تیم ششم جدول شدیم. در نیم‌فصل دوم اما بنا به دلایلی که قبلاً گفتم به پیکان رفتم. متأسفانه این جابه‌جایی برای من یک مقدار بد تمام شد و نتوانستم منافع از سقوط پیکان شوم.

آیا تصور می‌کردید که در پیکان با چنین وضعیتی مواجه شوید؟

اصلاً تصور من چیز دیگری بود و وقتی وارد پیکان شدم، دیدم که ذهنیت من آن چیزی نبود که قبلاً فکر می‌کردم. در پیکان تفکرات مادی بر تفکرات فنی حاکم بود و همه به فکر مسائل مادی بودند.

 در مورد جذب بازیکنان این تیم چه نظری دارید؟ این درست است که می‌گویند مهدی رحمتی فصل گذشته پیکان را بست؟

من که نبودم و نمی‌دانم چگونه این تیم بسته شده و چه اتفاقاتی افتاده بود. وقتی به پیکان آمدم دیدم که مشکلات زیادی در این تیم وجود دارد و به اصطلاح فوتبالی‌ها جنس تیم جور نبود. ما در انتقال از دفاع به حمله مشکل داشتیم، در ضدحملات مشکل داشتیم و در تاکتیک‌های دیگر نیز همینطور بود. من نمی‌دانم پیکان چطور بسته شد و اگر حرفی بزنم شاید برای همکارانم سوءتفاهم ایجاد شود. شاید در آینده بعضی چیزها دستگیرم شود که پیکان چگونه بسته شد ولی الان چیزی نمی‌دانم.


شما در 15 بازی حتی یک برد هم به دست نیاوردید، قبول دارید خودتان هم مقصر بودید؟

قبل از من هم مربیانی مانند ابراهیم‌زاده، ویسی، کاظمی، احمدزاده، مایلی‌کهن، شاهرخی و... در پیکان کار کرده بودند. نمی‌توان گفت این افراد مربیان بدی هستند و حتماً مسائلی وجود داشته که آنها هم نتیجه نگرفتند. من هم اندازه خودم مقصر هستم. این درست است که 15 بازی را نبردیم ولی چند سال پیش در مس کرمان در 15 بازی شکست نخوردم.

 خیلی‌ها تصور می‌کردند بازیکنان سرشناس پیکان شرایط این تیم را تغییر می‌دهند اما اینطور نشد.

به هر حال بازیکنان پیکان باید در یک مقطعی خودشان را نشان می‌دادند. با این حال من نمی‌خواهم توپ را به زمین آنها بیاندازم. درست است که در پیکان تجربه تلخی داشتم ولی این نوع تجربه هم خوب بود.

اینطور عنوان می‌شود که در تیم پیکان قراردادهای عجیبی هم با بازیکنان بسته شده بود ...

شیوه بستن قراردادها درست نبود. فکر نمی‌کنم در تیمی اینگونه قرارداد امضا شود که مثلاً برای گل زدن یک مهاجم یا پاس گل دادن یک بازیکن، پاداش تعیین کنند. گل زدن وظیفه یک مهاجم است و پاداش تعیین کردن برای گل زدن او معنایی ندارد. من به خاطر همین مسائل است که می‌گویم تفکرات مادی بر تفکرات فنی حاکم بود.

 کمی درمورد استقلال صحبت کنید. به نظر شما این تیم مربی داخلی می‌خواهد یا خارجی؟

استقلال هیچ‌وقت وضعیت مشخصی ندارد و از زمانی که ما بازی می‌کردیم شرایط استقلال همینطور بود. استقلال هر سال نه بودجه دارد، نه هدف دارد و نه برنامه. امیدوارم هرچه زودتر مشکلات این تیم برطرف شود تا هواداران استقلال آرامش پیدا کنند. از استقلال فقط یک هوادار باقی مانده بود که آن هم از بین رفته است. دیدید که سال گذشته تعداد هواداران این تیم در ورزشگاه چقدر بود.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین