اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۹۷۵۲

نیمکت‌های خالی، مربیان سردرگم

با وجود اینکه حدود 20 روز از پایان رقابت‌های لیگ برتر گذشته اما هنوز چند تیم سرمربیان خود را مشخص نکرده‌اند.
۰۹:۱۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| وانانیوز-با وجود اینکه حدود 20 روز از پایان رقابت‌های لیگ برتر گذشته اما هنوز چند تیم سرمربیان خود را مشخص نکرده‌اند. البته خیلی راحت می‌شود حدس زد که کدام مربی هدایت چه تیمی را به عهده می‌گیرد اما با این حال هنوز حدود 6 باشگاه، تکلیف سرمربی خود را به صورت رسمی مشخص نکردند. نکته جالب اینکه مربیان زیادی بیرون مانده‌اند که امید زیادی به تیمدار شدن دارند. در حال حاضر تکلیف سرمربیان تیم‌هایی چون تراکتورسازی تبریز، ذوب‌آهن، سیاه‌جامگان، صبای قم، نفت تهران و حتی استقلال به صورت صددرصد مشخص نشده. در طرف مقابل مربیانی مثل دراگان اسکوچیچ، یحیی گل‌محمدی، امیر قلعه‌نویی، علی دایی، حمید استیلی، فرهاد کاظمی، مهدی تارتار، علیرضا منصوریان و حتی پرویز مظلومی در انتظار مشخص شدن تکلیف‌شان برای هدایت تیم مورد علاقه‌شان در فصل بعد هستند. البته در این میان مظلومی هنوز با استقلال قرارداد دارد اما اینطور که از شواهد هم مشخص است، به احتمال زیاد علیرضا منصوریان هدایت آبی‌های تهرانی را به عهده خواهد گرفت. به این ترتیب پرویز مظلومی احتمالا باید به فکر جای دیگری برای سرمربیگری باشد. نکته جالب این است که دیروز تکلیف سرمربی صنعت‌نفت آبادان هم مشخص شده و نادر دست‌نشان قراردادش را تمدید کرده که این مساله شاید باعث شود مظلومی یکی از مربیانی باشد که بیرون می‌ماند.

قلعه‌نویی در انتظار
امیر قلعه‌نویی ظاهرا دیگر گزینه استقلالی‌هاست که به نظر می‌رسد این فصل شانس چندانی برای حضور در تیم محبوبش ندارد. به این ترتیب احتمال دارد قلعه‌نویی در تراکتورسازی تبریز بماند و کارش را ادامه دهد. البته ظاهرا این مسائل به میزان بودجه باشگاه تراکتور و بازیکنان موردنظرش برمی‌گردد. یعنی اگر قلعه‌نویی نتواند به استقلال برود، به احتمال زیاد فقط در صورتی به تبریز می‌رود که یکسری بازیکنان حفظ شوند و باشگاه بتواند یکسری بازیکن اسم و رسم‌دار دیگر به خدمت بگیرد اما اگر این اتفاق نیفتد، مطمئنا امیر قلعه‌نویی در این تیم نمی‌ماند و شانس را به دیگر گزینه‌ها می‌دهد. به گزینه‌هایی مثل دراگان اسکوچیچ، یحیی گل‌محمدی و علی دایی.

دایی و امید به دوستان متمول
اما دیگر گزینه تراکتوری‌ها علی دایی است که ظاهرا منتظر دوستان خود نشسته تا ببیند تکلیف تیم آینده‌اش چه می‌شود. دایی که بارها گفته دوست ندارد به خاطر خانواده‌اش از تهران دور شود، خیلی تمایل دارد در تهران یا قم کارش را دنبال کند.
ظاهرا دایی منتظر یکسری دوستان متمول خود است تا ببیند می‌توانند امتیاز نفت تهران یا صبای قم را بخرند یا نه. اگر دوستان علی دایی امتیاز نفت تهران را بخرند، دایی مطمئنا هدایت نفت را به عهده خواهد گرفت اما اگر دوستان دایی به فکر خرید صبای قم باشند احتمالا او باز هم در این تیم سرمربیگری خواهد کرد.

استیلی و تارتار، بیرون مانده‌ها؟
به جز این مربیان، حمید استیلی و مهدی تارتار از فصل گذشته مانده‌اند که هنوز با پیشنهادی جدی مواجه نشده‌اند. این مربیان احتمالا جزو نفراتی خواهند بود که در میانه‌های فصل منتظر پیشنهاد هستند تا بلکه دوباره در لیگ برتر سرمربیگری کنند.

کاظمی و مشکلات سیاه‌جامگان
دیگر مربی بلاتکلیف این روزها، فرهاد کاظمی است. کاظمی که سیاه‌جامگان را در بدترین شرایط در لیگ برتر نگه داشت، با اصرارهای زیادی از سوی مدیریت باشگاه مواجه شده که بماند اما این باشگاه مشکلات زیادی دارد که کاظمی خیلی علاقه‌مند نیست در این تیم بماند.
 البته مدیریت باشگاه دارد تلاش می‌کند مشکلات را به حداقل برساند تا بلکه بتواند کاظمی را در تیم خود نگه دارد.

یحیی منتظر بودجه
البته به نظر می‌رسد در میان گزینه‌های تراکتورسازی، یحیی گل‌محمدی تا حدودی تکلیف تیم فصل آینده‌اش را می‌داند. گل‌محمدی ظاهرا خیلی دوست دارد همچنان در ذوب‌آهن بماند و با سعید آذری کار کند اما اگر بودجه این باشگاه کاهش پیدا کند که البته بعید نیست، احتمال دارد گل‌محمدی به فکر تیم دیگری برای سرمربیگری‌اش باشد. البته باید دید بودجه باشگاه ذوب‌آهن تا چه حد کاهش پیدا می‌کند. اگر رقم مورد نظر چندان با فصل گذشته فاصله نداشته باشد، به احتمال زیاد گل‌محمدی در اصفهان می‌ماند.

دراگان همچنان بلاتکلیف
اما برخلاف قلعه‌نویی، دایی و گل‌محمدی که تا حدود زیادی تکلیف آینده خود را می‌دانند، دراگان اسکوچیچ همچنان سردرگم است و نمی‌داند کدام تیم ایرانی او را به خدمت می‌گیرد. دراگان اگرچه جزو گزینه‌های تراکتورسازی است اما انگار شانس چندانی برای سرمربیگری در این تیم ندارد. پس اگر این اتفاق نیفتد، به احتمال زیاد او به ملوان برمی‌گردد تا در این تیم کارش را دنبال کند البته اگر ملوان امتیاز لیگ برتری بخرد و به سطح اول فوتبال برگردد که کمی بعید است. به هر حال اسکوچیچ برای حضور در ملوان هم یک رقیب سرسخت دارد و او کسی نیست جز محمد احمدزاده چرا که احمدزاده هنوز با این تیم قرارداد دارد و البته از مقبولیت بالایی نیز برخوردار است.
منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین