اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۹۲۶۹

موفقیت هر سه تیم تبریزی مهم است

کاپیتان گسترش فولاد تبریز در لیگ پانزدهم بیشترین بازی‌ها را برای تیمش انجام داد. او مدعی است که آنها نسبت به فصل گذشته عملکرد بهتری داشته‌اند و فصل شانزدهم را بسیار موفق‌تر از قبل برای گسترش فولاد پیش‌بینی می‌کند.
۱۱:۱۴ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| وانانیوز-کاپیتان گسترش فولاد تبریز در لیگ پانزدهم بیشترین بازی‌ها را برای تیمش انجام داد. او مدعی است که آنها نسبت به فصل گذشته عملکرد بهتری داشته‌اند و فصل شانزدهم را بسیار موفق‌تر از قبل برای گسترش فولاد پیش‌بینی می‌کند.
 
شما با حدود 35 سال سن بیشترین دقایق حضور در زمین را در لیگ پانزدهم داشته‌اید.
 قابل توجه بعضی‌ها که سن و سال را ملاک و معیار قرار می‌دهند. من ممنونم که در ابتدای گفت‌وگو به این موضوع اشاره کردید. خیلی‌ها مدعی بودند که من نمی‌توانم مثل چند سال قبل بازی کنم اما ثابت شد اگر زندگی سالم و حرفه‌ای را پیش بگیریم آن وقت سن و سال فقط یک عدد می‌شود. همه تلاشم هم این بود که به تیمم کمک کنم. خوشحالم امسال نتایجی را به دست آوردیم که طی سال‌های گذشته کم‌سابقه یا بی‌سابقه بود.
مثلا؟
 مثل پیروزی مقابل تیم خوب ملوان در انزلی که واقعا جایشان در فصل آینده خالی است. همینطور پیروزی مقابل سپاهان در اصفهان. ما جوان‌های بسیار خوبی داشتیم، امیرحسین کریمی و امین درویشی که در روند مثبت حرکتی تیم بسیار تاثیرگذار بودند اما در چند بازی انتهای فصل نتوانستیم این روند را حفظ کنیم.
بله، ‌شما از پنج بازی آخر، دو امتیاز گرفتید.
 دلایل بسیاری داشت. مصدومیت محمد نصرتی که بعد از بازی برگشت با استقلال او را نداشتیم. ما مدت‌ها کنار هم بازی نکرده بودیم. از طرفی خیلی بد موقع گل می‌خوردیم که شاید تمرکز لازم را نداشتیم. البته با خریدهایی که کادر فنی برای فصل جدید انجام می‌دهد خیلی از مشکلات حل خواهد شد.
تیم شما در 15 دقیقه پایانی هم خوب گل دریافت می‌کرد. چرا؟
 در لیگ پانزدهم به خاطر تعطیلات مکرر مسابقات ما مجبور بودیم چند مرتبه بدنسازی انجام دهیم. همه این تمرینات هم زیر نظر سرمربی و پزشک تیم بود. خوشبختانه آنقدر بدنسازی خوب انجام شد که ما اصلا کم نیاوردیم. هر چند خدا خدا می‌کردیم لیگ تعطیل نشود چون فشردگی مسابقات بعد از بدنسازی همه تیم‌ها را اذیت می‌کند اما تیم ما جزو معدود تیم‌هایی بود که کمترین مصدوم را داشت البته درباره گل‌های دریافتی در 15 دقیقه پایانی باید بگویم دلیل اصلی‌اش نداشتن تمرکز لازم و توجه نکردن به شرح وظایف بود.
البته 8 گل هم در دقایق اضافی نیمه اول و دوم دریافت کردید.
 ببینید آقای کمالوند همیشه قبل از جلسات فنی روی تخته وایت‌بورد می‌نویسد توجه به شرح وظایف و انجام آن به بهترین شکل. ایشان اصرار دارد که تمام خواسته‌های فنی‌اش در زمین اجرا شود اما به هر حال یکسری اشتباهات فردی، گروهی و البته داوری که ما خیلی از آن ضربه خوردیم دست به دست هم دادند تا این گل‌ها را دریافت کنیم اما در کل نسبت به فصل قبل عملکرد بهتری داشتیم و به لحاظ بازی، فوتبال باکیفیتی را ارائه دادیم.
چرا گسترش فولاد در خارج از خانه کمتر از نصف امتیاز‌های خانگی را به دست آورد؟
 همانطور که گفتم ما از داوری خیلی آسیب دیدیم، مثل بازی با سپاهان در اصفهان که دقیقه 2+90 پنالتی ما را نگرفت یا بازی با پدیده یا استقلال در تهران. در واقع در پنج، شش بازی اول و پنج بازی آخر خیلی داوری‌ها به ضررمان بود. البته مقابل فولاد در اهواز هم مستحق پیروزی بودیم اما دلیل اصلی‌اش کیفیت بهتر زمین ما نسبت به اکثر زمین شهرهای دیگر است. مثلا زمین تختی تهران یا زمین ورزشگاه ثامن کیفیت خوبی ندارد.
اما بازی با پرسپولیس در تهران خوب بودید ولی در تبریز نه.
 برای اینکه در بازی برگشت زمین ما را عوض کردند. آن روز ما دو گل بد خوردیم. شاید اگر گل دوم را در نیمه اول دریافت نمی‌کردیم شرایط فرق می‌کرد چون در نیمه دوم بهتر از پرسپولیس بودیم. من فکر می‌کنم همین که آقای برانکو بعد از بازی می‌گوید هیچ تیمی مثل گسترش تا این حد ما را تحت فشار قرار نداده بود نشان می‌دهد که چقدر فوتبال باکیفیتی را ارائه می‌دادیم. چرا سال‌های گذشته این حرف‌ها را نمی‌زدند؟
البته بازیکن هم کم نداشتید. مثل خودت، ابراهیمی، نصرتی، اکرامی، قریشی، گودرزی، باتیستا، سیدصالحی و پیمنتا که در نیم‌فصل دوم اضافه شد. هر چند بعضی‌ها در اندازه‌های خودشان نبودند.
 ما کمبودهایی هم داشتیم. در بعضی پست‌ها نفرات جایگزین هم‌سطح با بازیکن اصلی نداشتیم. مثلا محمد ابراهیمی که فوق‌العاده بود و در بیشتر بازی‌ها بود اگر خدای نخواسته مصدوم می‌شد پیدا کردن هم‌سطح او سخت بود. به نظرم از این بابت دست کادر فنی خالی بود.
فصل آینده را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
 هدف ما در فصل قبل قرار گرفتن در میان جدول و تک رقمی شدن بود و برای فصل جدید کسب سهمیه است. من بسیار خوشبین هستم با مدیریت خوب باشگاه و حضور آقای کمالوند در راس کادر فنی و نفراتی که جذب می‌شوند می‌توانیم جزو 4 تیم باشیم و حتی برای قهرمانی بجنگیم.
فصل بعد که تبریز سه سهمیه دارد.
 فوتبالدوستان تبریزی می‌گویند «فرق ‌المز» یعنی فرقی نمی‌کند. مهم موفقیت سه تیم شهر تبریز است. من امیدوارم در کنار گسترش فولاد، ماشین‌سازی و تراکتورسازی هم در لیگ شانزدهم موفق باشند و دل هواداران خونگرم‌شان را شاد کنند.
منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اکبریان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
ببخشید این آقا که مصاحبه کردید اسم ندارد. کاپیتان گسترش اسم ندارد؟ من در طول مصاحبه و در تیتر اسمی از ایشان ندیدم. چقدر ضعیف کار می کنید؟ خوب شد برچسب ها را دیدم والا فکر می کردم با یک نفر از کرات دیگر مصاحبه کردید.
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین