اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۶۹۷۷

فاصله یک‌قدمی هافبک ایرانی با ستاره 26 میلیون یورویی چلسی

یکی از سرشناس ترین بازیکنان حاضر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا رامیرز هافبک فصل پیش چلسی بود که بهترین عملکرد را در ارسال پاس‌های گل داشت.
۱۴:۳۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
وانانیوز| وانانیوز-در جدول مردان تاثیرگذار لیگ قهرمانان آسیا یک نام بزرگ بیشتر از سایرین به چشم می‌آید. رامیرز سانتوز دوناسیمنتو هافبک دفاعی چلسی طی سال‌های 2010 تا 2015 موفق شد با استفاده از تجربیاتش در ترکیب تیم جیانگ‌سو عملکردی خاص داشته باشد.

جیانگ‌سو با سرمربی سرشناس خود دن پترسکو موفق به صعود از گروه E نشد آن هم به دلیل تساوی روز آخرش با چونبوک موتورز در کره.

* هت‌تریک پاس گل برابر صدرنشین
اینکه جیانگ‌سو با 9 امتیاز پس از چونبوک کره و توکیو ژاپن که هر دو 10 امتیازی بودند، از صعود به مرحله دوم لیگ قهرمانان باز ماند، یک نکته است و اینکه رامیرز، ملی‌پوش برزیلی این تیم با وجود تمام شایستگی‌هایش شانس کسب عنوان آقای پاس گلش را تا حد زیادی از دست داد، نکته‌ای دیگر.

این هافبک دفاعی برزیلی که چند ماه قبل با دست به جیب شدن 26 میلیون یورویی جیانگ‌سو و پرداخت این مبلغ سنگین به چلسی راهی لیگ برتر چین شده، در لیگ قهرمانان 4 پاس گل برابر چونبوک موتورز (2 پاس بازی رفت)، بین دونگ و چونبوک (بازی برگشت) ارسال کرد تا مرد تاثیرگذار میانه میدان جیانگ‌سو باشد.

* چیپ ویرانگری که به والدس زد
اما رامیرز 29 ساله چه کسی است؟ این برزیلی سیه‌چهره 6 فصل تمام از جمله مردان تاثیرگذار چلسی مدعی در لیگ جزیره و لیگ قهرمانان اروپا بود. وی طی فصول یاد شده 17 گل در لیگ برتر، 10 گل در جام اتحادیه و جام‌حذفی فوتبال انگلستان و البته 8 گل در لیگ قهرمانان اروپا زد.

حساس‌ترین گل هافبک مورد علاقه کارلوس دونگا سرمربی تیم‌ملی برزیل، ضربه چیپی بود که در دقیقه 1+45 دیدار چلسی برابر بارسلونا – از پشت محوطه 18قدم- به والدس دروازه‌بان اسپانیایی‌ها زد.

گلی که یک قدم مانده به فینال لیگ قهرمانان سال 2012 عاملی شد برای ناکامی بارسا و رسیدن چلسی به دیدار نهایی و البته قهرمانی.

* سروش می‌تواند
به هر تقدیر گل رامیرز به بارسا، گل سال چلسی از سوی هواداران این تیم شد و حالا سروش رفیعی از تراکتورسازی با ارسال 3 پاس گل در دیدار تبریزی‌ها برابر رقبا این شانس را دارد تا عملکردی به مراتب بهتر از این برزیلی به ثبت برساند.

حالا که رامیرز گران‌قیمت و جیانگ‌سو حذف شده‌اند، هافبک تراکتورسازی با کمی دقت و تلاش می‌تواند – در ادامه راه- گوی سبقت را از رامیرز، تاکاهاگی (اف‌سی‌سئول) و لی ور (شانگ‌های SIPG) برباید.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین