اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۵۸۲۰

شانس خوبی برای رفتن به جام جهانی داریم

بازیکن اسبق تیم ملی گفت: پیشنهاد می‌کنم اگر نکونام می‌خواهد مربیگری کند این کار را از تیم‌های پایه و از حضور در کنار مربیان در این سطح آغاز کند.
۱۶:۰۹ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
وانانیوز|

وانانیوز-ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگویی، درباره بحث استعفای کی‌روش که به خاطر عدم امکانات مناسب به وجود آمده است، گفت:‌این موضوع دیگر تکراری شده است. نه کی‌روش می‌رود و نه فدراسیون اجازه می‌دهد که او جدا شود. هرچند که در مورد امکانات یک جاهایی حق با کی‌روش است و هر فرد دیگری هم مربی تیم ملی باشد نیاز به امکانات اولیه‌ای مثل زمین تمرین خوب، لباس با کیفیت و اردوها و بازی‌های تدارکاتی مناسب دارد. ما این مشکلات را همیشه داشته‌ایم و معتقدم این حق طبیعی کی‌روش است که برای او فراهم شود هر چند که ما سالیان سال با این مشکلات مواجه بوده‌ایم.

وی ادامه داد:‌کی‌روش پس از اینکه سرمربی تیم ملی شد بعد از چند ماه به خاطر تحریم‌ها و وضعیت اقتصادی کشور و مشکلاتی که دولت داشت فهمید که با چه کمبودها و مشکلات عدیده‌ای مواجه است و در شرایطی که وضعیت مناسب نبود او ماند و الان هم که می‌گوید می‌رود بعید است این اتفاق بیفتد هر چند که باز هم تأکید می‌کنم امکاناتی که می‌خواهد حق اولیه اوست.

قاسمپور گفت: اینکه می‌گویم کی‌روش نمی‌رود دلایل زیادی دارد. اول اینکه از لحاظ مالی، کی‌روش دستمزد خوبی می‌گیرد ضمن اینکه تیم ملی ایران در قاره آسیا بیشترین شانس را برای صعود به جام جهانی را دارد و با این اتفاق یک افتخار دیگر به کارنامه کی‌روش اضافه شده و رزومه او قوی‌تر خواهد شد. پس این یک سناریو تکراری است و هیچ چیزی در آینده تغییر نخواهد کرد.

پیشکسوت فوتبال ایران یادآور شد: کی‌روش فکر می‌کرد اگر بماند شرایط تغییر می‌کند اما به دلایل زیادی این اتفاق نیفتاد و به خاطر شرایط مالی و برخی مسائل دیگر وضعیت خیلی تغییر نکرد.

وی در مورد گروه‌بندی تیم ملی گفت: گروه ما نسبت به گروه دوم خیلی بهتر است. به طور مثال از بین کره و ژاپن مطمئنا کره جنوبی حریف بهتری برای ما بود و اگر دست خود ما هم بود کره را انتخاب می کردیم و یا از بین عربستان که با آنها درگیری داریم و ازبکستان خودمان هم بودیم ازبک‌ها را انتخاب می کردیم. البته همه بازی‌ها سخت است اما ایران از شانس خوبی در این گروه برای صعود برخوردار است.

قاسمپور در مورد اینکه گفته می شود قرار است جواد نکونام به کادر فنی تیم ملی اضافه شود و اینکه آیا نکونام از تجربه لازم برای مربیگری تیم ملی برخوردار است یا خیر، گفت: برای جواد احترام زیادی قائلم. او سالیان زیادی به تیم ملی خدمت کرده اما ما قبلا هم سابقه اسطوره‌سوزی و نخبه‌کشی را داریم. همین شرایط را در گذشته برای دایی و قلعه‌نویی ایجاد کردیم و بعدها دیدید که یکسری مشکلات ایجاد شد. جواد هم خودش باید بنشیند و نتیجه کار قبلی‌ها را برشمرده و تصمیم بگیرد که آیا نتیجه‌ای که به دست آمده مثبت است یا منفی و بعد در مورد حضور خودش در تیم ملی نیز تصمیم‌گیری کند. امروز حتی علی دایی و امیر قلعه‌نویی با آن اوایلی که کار را آغاز کردند تفاوت کرده و تجربیات زیادی را به دست آوردند.

بازیکن اسبق تیم ملی افزود: پیشنهاد می‌کنم اگر نکونام می‌خواهد مربیگری کند این کار را از تیم‌های پایه و از حضور در کنار مربیان در این سطح آغاز کند. فوتبال این نیست که شما در زمین فوتبال و به عنوان بازیکن همه تجربه لازم را برای مربیگری هم به دست بیاوری. 50 سال است که در فوتبال هستم و از زمانی که بازی می‌کردم با الان که مربی شده‌ام شرایط تفاوت زیادی کرده است.مربیگری زیر و بم‌هایی دارد که در زمان مربیگری آن را نمی‌فهیمم. مدرک و حضور در کلاس‌های مربیگری هم خوب است اما در این بحث تجربه حرف اول و آخر را می‌زند.

منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین