اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۵۶۹۸

شانسی که استیلی برای پرسپولیس قائل است

پیشکسوت تیم فوتبال ایران می‌گوید قهرمانی پرسپولیس در دستان خودش است و به احتمال 90 درصد قهرمان می‌شود.
۱۶:۰۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
وانانیوز| وانانیوز-حمید استیلی درباره وضعیت امسال تیم فوتبال پرسپولیس اظهار کرد: شرایط تیم واقعا خوب است. درست است که اوایل فصل تیم به خاطر اتفاقاتی نتیجه لازم را نمی‌گرفت اما بازیکنان و کادر فنی تلاش کردند تا جایگاه تیم را ارتقاء ببخشند. همین امر هم امروز نتیجه داده است و می‌بینید که پشتکار بازیکنان تیم را به صدر جدول رسانده است. من فکر می‌کنم شرایط و همینطور مدیریت خوب هم خیلی به پرسپولیس کمک کرد. شاید بتوان گفت حلقه‌های موفقیت به درستی در کنار هم قرار گرفتند تا این تیم بتواند نتایج خوبی بگیرد. البته نباید از همدلی و وفاقی که میان بازیکنان وجود دارد چشم‌پوشی کنیم.

وی افزود: پرسپولیس این فصل تیم بسیار جوانی شده است. برانکو ایوانکوویچ هم از زمانی که به پرسپولیس آمد سعی داشت نوع بازی تیم را تغییر بدهد و الان پرسپولیس با سیستم 2-4-4 لوزی بازی می‌کند. اینکه تیم بخواهد از یک روشی به روش دیگری تغییر سیستم بدهد زمان‌بر است و فکر می‌کنم الان پرسپولیس در این نوع بازی به پختگی لازم رسیده است. البته این تیم برای انجام این نوع بازی ابزارهای لازم را هم در اختیار دارد و برانکو توانسته به خوبی از این ابزارها استفاده کند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه با بیان اینکه پرسپولیس هنوز قهرمان نشده است، گفت: این تیم سه فینال دیگر پیش‌رو دارد و رسیدن به قهرمانی دیگر دست خودش است. به اعتقاد من همه باید تمرکزشان روی بازی‌ها باشد و سعی کنند در سه بازی آینده به پیروزی برسند تا کار به اما و اگر نرسد. اگر هم قرار باشد اما و اگری در کار باشد باید برای حریفان باشد. پرسپولیس راه سختی را برای رسیدن به صدر جدول طی کرده و نباید به راحتی این فرصت را از دست بدهد. من فکر می‌کنم پرسپولیس 90 درصد راه قهرمانی را طی کرده و به راحتی می‌تواند بعد از سال‌ها جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

حمید استیلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به درگذشت مهرداد اولادی اشاره کرد و گفت: اولادی یکی از بازیکنان خوب و خوش‌اخلاق فوتبال ایران بود. من نامش را در لیست گذاشته بودم تا در نیم فصل برای ملوان بازی کند. متاسفانه دیگر در این تیم نماندم که از اولادی بازی بگیرم. واقعا از شنیدن خبر درگذشت این بازیکنان ناراحت شدم. من درگذشت مهرداد اولادی را به خانواده‌اش و جامعه‌ ورزشی ایران تسلیت می‌گویم.

استیلی درباره تیم فوتبال ملوان هم گفت: ملوان امسال شرایط خاصی را طی می‌کند. مشکلات داوری هم این روزها گریبان‌گیر این تیم شده است. زمانی که من سرمربی تیم بودم در هشت بازی به خاطر اشتباهات بازی نتوانستیم نتیجه بگیریم. با این حال امیدوارم در ادامه شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که این تیم ریشه‌دار در لیگ برتر بماند.

بازیکن سابق تیم فوتبال ایران در ادامه درباره حضور ایران در گروه A و هم‌گروهی‌اش با کره‌جنوبی، قطر، چین، ازبکستان و سوریه گفت: در گروهی که ایران قرار گرفته کره‌جنوبی و تیم خودمان شانس‌های صعود مستقیم به جام جهانی هستند. بعد از ما شاید بتوان از قطر و ازبکستان نام ببریم. درست است که تیم‌های خوبی با ما هم‌گروه شدند اما نمی‌توانیم بگوییم که راه برای صعود به جام‌جهانی سخت نیست. من فکر می‌کنم ما نیاز به همدلی داریم تا به جام‌جهانی صعود کنیم. در حال حاضر شرایط تیم واقعا خوب است. من وقتی بازی ایران مقابل عمان را دیدم متوجه شدم که کی‌روش جوان‌گرایی خوبی در تیم انجام داده است و بازیکنان خوبی را به تیم ملی آورده است. او 5 سال است که سرمربی تیم ملی ایران است و شناخت خوبی از این تیم دارد. بازیکنان هم با عملکرد او کاملا آشنا هستند. به اعتقاد من اگر خودزنی نکنیم ایران به جام‌جهانی صعود می‌کند.

استیلی در پایان خاطرنشان کرد: خیلی مهم است که امکانات و شرایط خوبی برای تیم ملی فراهم کنیم تا بازیکنان در رفاه باشند. به طور مثال استفاده از پرواز چارتر می‌تواند برای تیم خوب باشد اما اگر فدراسیون نتوانست امکانات اینچنینی را فراهم کند بهتر است حاشیه‌سازی نکنیم و تمرکزمان فقط روی بازی با حریفان باشد.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین