اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۵۱۷
تا من هستم یحیی سرمربی ذوب‌آهن است

آذری: اتحادیه تشکیل شده تا بعضی‌ها در فوتبال بمانند

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن گفت: در این ۱۲ ، ۱۳ سال اخیر ندیدم اتحادیه کار خاصی در فوتبال انجام دهد و به نظرم فقط تشکیل شده تا بعضی‌ها همچنان در این فوتبال باشند.
۱۵:۰۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
وانانیوز|

وانانیوز- سعید آذری در حاشیه جلسه اتحادیه مدیران باشگاه‌های لیگ برتری اظهار داشت: من دقیقاً نمی‌دانم وظیفه این اتحادیه چیست و در این 12 ، 13 سالی که تشکیل شده آیا واقعاً در فوتبال ایران اثرگذار بوده است یا نه.

وی افزود: فقط هر چند وقت یک بار این اتحادیه مدیران باشگاه‌ها را دعوت می‌کند تا همه دور هم جمع شوند. شاید برخی افراد خوش‌شان نیاید که من این حرف‌ها را می‌زنم اما واقعاً اتحادیه فوتبال ما را با اتحادیه فوتبال انگلیس مقایسه کنید و ببینید چقدر تفاوت وجود دارد. در این چند سال به این شکل بوده که یکسری افراد از اتحادیه به سازمان لیگ می‌روند و یکسری هم از سازمان لیگ کنار گذاشته می‌شوند و به اتحادیه می‌آیند. با تمام احترامی که برای دوستان قائلم باید بگویم اتحادیه تشکیل شده تا یکسری افراد در فوتبال باشند. در کل اتحادیه کار خاص و ارزشمندی در این فوتبال انجام نداده است.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در پاسخ به این سؤال که‌ آیا در جلسه اتحادیه در مورد حق پخش و تبلیغات صحبتی شد یا نه، گفت: یکی از صحبت‌های من در جلسه همین بود که سازمان لیگ اول فصل به باشگاه‌ها اعلام کرد قرارداد بازیکنان و مربیان خود را روی سایت باشگاه‌شان اعلام کنند. ما هم از سازمان لیگ این انتظار را داریم که درآمدزایی خود را شفاف‌سازی کند تا باشگاه‌ها هم روی آنها حساب کنند. البته فکر نمی‌کنم این کارها در ایران شدنی باشد.

آذری در پاسخ به اینکه چرا باشگاه‌های ایرانی در مقایسه با باشگاه‌های خارجی همیشه در فصل نقل‌وانتقالات بلاتکلیف هستند، گفت: خواهشاً باشگاه‌های خودمان را با باشگاه‌های خارجی مقایسه نکنید تا ناامیدی ایجاد نشود. باشگاه‌های خارجی منابع درآمدزایی‌شان کاملاً مشخص است اما باشگاه‌های ما صرفاً بودجه‌شان را از کارخانه‌هایی که با آنها کار می‌کنند و یا دولت، تأمین می‌کنند و راه دیگری برای درآمدزایی ندارند. تا وقتی که این وضعیت ادامه داشته باشد مشکلات فوتبال ما حل‌شدنی نخواهند بود. الان لیگ برتر انگلیس بیش از 20 سال است شروع به کار کرده. ما در این چند ساله چقدر از تجربیات آنها استفاده کرده‌ایم؟ هنوز هم فوتبال ما منبع خاصی برای درآمدزایی ندارد، سازمان لیگ هر سال با یک چالش وحشتناک مواجه است و ... .

وی در پاسخ به این سؤال که چرا سعی می‌شود بعضی تیم‌ها به شهرستان‌ها انتقال پیدا کنند، تأکید کرد: من وارد این بحث‌ها نمی‌شوم. اینجور مسائل سیاسی است و من قصد ندارم به آنها ورود پیدا کنم. البته یک مثال می‌زنم. چرا تیمی مثل پاس که در فوتبال ایران بسیار تأثیرگذار بود و بزرگانی چون مناجاتی، حلوایی، فرکی، یاوری و ... از این باشگاه در نسل قدیم وارد فوتبال ایران شدند و بعد از آن امثال نکونام و نصرتی از تیم پاس به تیم ملی راه پیدا کردند در حال حاضر جایگاهی در فوتبال ایران ندارد؟ این باشگاه سازنده کجاست و چرا نیست و نابود شد؟ به نظر من اگر قرار است این تیم‌ها را به شهرستان‌ها انتقال دهند حداقل به جایی ببرند که آنجا توان مالی برای تیم‌داری داشته باشند. من با اصل این موضوع مخالف نیستم اما معتقدم باید تیم به جایی برده شود که توانمندی مالی داشته باشد تا باشگاه انتقال داده شده نیست و نابود نشود.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در مورد اینکه چرا نفت تهران به آنها زمین تمرین نداده است، گفت: ما به هر حال جایی برای تمرین کردن پیدا کردیم در این مورد بعد از بازی فینال صحبت خواهیم کرد.

آذری در پایان درباره ماندن یا نماندن یحیی گل‌محمدی در ذوب‌آهن حتی در صورت باخت در فینال جام حذفی، گفت: تا زمانی که من مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن هستم یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم است.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: ذوب آهن آذری
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین