اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۴۴۲۷۴

تصویب اعتبار ۱۷ میلیاردی برای توسعه دوچرخه‌سواری همگانی در پایتخت

تصویب اعتبار ۱۷ میلیاردی برای توسعه دوچرخه‌سواری همگانی در پایتخت
معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران از تصویب حدود ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه دوچرخه‌سواری همگانی در پایتخت خبر داد.
۱۶:۲۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
وانانیوز|

سکینه اشرفی از بررسی لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران از فردا در جلسات علنی شورای شهر تهران خبر داد و اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در بودجه سنواتی سال آینده و در راستای برنامه سوم توسعه شهر تهران به آن توجه شده، موضوع توسعه حمل و نقل عمومی غیرموتوری از جمله دوچرخه‌سواری همگانی است.


وی ادامه داد: در برنامه سوم توسعه شهر تهران که نقشه راه شهرداری تهران در پنج‌سال آینده خواهد بود، موضوع توجه به دوچرخه‌سواری به عنوان یک حمل و نقل پاک مورد توجه و تاکید قرار گرفته و شهرداری مکلف شده تا در زمینه ایجاد بسترهای لازم و نیز فرهنگسازی عمومی در این خصوص اقدام کند.


به گفته اشرفی، در بودجه پیشنهادی سال آینده در مجموع ۱۶۹ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال اعتبار برای روان‌سازی عبور و مرور وسایل نقلیه غیرموتوری پیشنهاد شده است که در همین راستا، ۱۳۱ میلیارد ریال از این اعتبار برای احداث و تجهیز معابر ویژه دوچرخه و ۳۱ میلیارد ریال نیز برای بهسازی و مرمت معابر موجود پیشنهاد شده است.


اشرفی اضافه کرد: همچنین ۶.۵ میلیارد ریال نیز برای توسعه نگهداری تجهیزات سامانه‌های مرتبط با دوچرخه در نظر گرفته شده است که با تصویب این بودجه در شورای شهر و تخصیص آن، امیدواریم که فرهنگ دوچرخه‌سواری در تهران گسترش یابد.


وی تاکید کرد: همچنین طبق تبصره ۱۹ لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران، به منظور ترغیب بخش خصوصی و تعاونی به سرمایه‌گذاری، تاسیس، تجهیز و توسعه سامانه‌های حمل و نقل دوچرخه‌محور، مبالغی تحت عنوان کمک‌های فنی و اعتباری پیش‌بینی شده است.
ذکر این نکته ضروری است که بررسی تبصره‌های بودجه سال آینده شهرداری تهران از روز یکشنبه، ۱۲ اسفندماه، در دو نوبت صبح و عصر در صحن علنی شورای شهر تهران آغاز می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین