اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۴۳۵۵
در برنامه 90 این هفته علاوه بر آنالیز دیدارهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر‌، حواشی پیش از دربی 82 نیز بررسی شد.
۰۹:۵۸ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
وانانیوز| وانانیوز-برنامه 90 این هفته ساعت 22:30 دوشنبه شب روی آنتن شبکه سه رفت.

 

در آغاز برنامه عادل فردوسی پور توضیحاتی درباره جلسه کارلوس کی روش با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و همین طور درخواست هایی که سرمربی تیم ملی از مسئولین دارد ارائه کرد. در بخشی از این صحبت ها فردوسی پور با اشاره به مشکل زمین تمرین برای تیم ملی، ابراز امیدواری کرد که مسئولین با رایزنی بتوانند ورزشگاه دستگردی را در اختیار تیم ملی قرار بدهند.

 

 

* سوال نظرسنجی

سوال نظرسنجی این هفته به پیش بینی دربی 82 اختصاص داشت. بینندگان 90 باید به سبک برنامه 2014، نتیجه دیدار استقلال و پرسپولیس را پیش بینی می کردند. البته این هفته نرم افزار جدید هم معرفی شد که بینندگان برنامه از طریق آن بتوانند بدون پرداخت هزینه در نظرسنجی شرکت کنند.

 

در پایان با شرکت یک میلیون و ۷۳۲ هزار نفر، 57.7 درصد برد پرسپولیس، 26.3 درصد برد استقلال و ۱۶ درصد نتیجه مساوی را پیش بینی کردند.

 

از این میان بیشترین نتایج تکرار شده برتری دو بر یک پرسپولیس و سپس برتری دو بر یک استقلال بود.

 

در میان پیش بینی ها جالب این بازی علاوه بر نتایج جالبی مثل برتری ۹ بر ۵ و ۸ بر ۷، ۱۱ هزار نفر گفته بودند پرسپولیس ۶ بر صفر بازی را می برد و ۲ هزار نفر گفتند استقلال ۴ بر صفر پیروز میدان خواهد شد.

 

 

* دربی 82

بخش اعظم آیتم‌های این برنامه به پیش دربی 82 اختصاص داشت. در این آیتم ها مصاحبه های جالبی با برخی از بازیکنان حال حاضر سرخ آبی و همین‌طور هنرمندان پخش شد.

 

- پیش دربی

پرسپولیس با شروع خوبی که در نیم فصل دوم داشت توانسته در 44 درصد بازی ها به پیروزی برسد، این درحالی است که استقلال فقط در 23 درصد دیدارهای نیم فصل دوم به پیروزی رسیده است. شاگردان برانکو این روزها میل به پیروزی دارند و تا لحظات آخر بازی تلاش می کنند تا تیم‌شان ببرد.

 

امید ابراهیمی، مهدی طارمی، مهدی رحمتی و محسن مسلمان بازیکنان تاثیر گذار تیم‌شان هستند که می‌توانند نتیجه دربی را رقم بزنند. البته نکته جالب این است که رحمتی 70 درصد فرصت‌های خوب گلزنی را که روی دروازه اش آمده است، مهار کرده است.

 

 

- گل‌های به یادماندنی دربی و جمله معروف پروین

یکی از آیتم‌های برنامه این هفته به گل های به یادماندنی دربی اختصاص داشت؛ گل‌های بازیکنانی چون پرویز مظلومی، ناصرمحمدخانی، مهدی هاشمی نسب، پیروز قربانی، علی سامره، فرهاد مجیدی، کریم باقری و ایمون زاید.

 

در این بخش مصاحبه علی پروین درباره گلزنی مهدی هاشمی نسب در دربی با لباس استقلال، گفت: «یک بازیکن عادی را به پرسپولیس آوردیم و تبدیلش کردیم به بازیکن تیم ملی. توقع نداشتیم بعد از گلزنی به پرسپولیس این رفتارها را بکند!»

 

 

- برنده دربی ۸۰ درصد قهرمان می‌شود

در ادامه صحبت‌های بازیکنان و اعضای کادر فنی پرسپولیس و استقلال درباره دربی پخش شد. محسن بنگر گفت تیم برنده دربی ۸۰ درصد قهرمان لیگ خواهد شد.

 

محمود خوردبین سرپرست سرخپوشان هم پیش بینی کرد بازی با یک گل به سود پرسپولیس تمام شود.

 

سیروس دین‌محمدی مربی استقلال هم با خنده گفت: «زمان ما دربی خاطره خوب نداشت چون همیشه دعوا بود!»

 

 

* کارشناسی داوری

هدایت ممبینی کارشناس داوری این هفته برنامه بود که آرای بازی جنجالی پرسپولیس و ملوان را اینگونه ارزیابی کرد:

 

- پنالتی برای پرسپولیس و ملوان صحیح بود.

 

- کارت زرد برای کمال کامیابی‌نیا صحیح بود.

 

- خطا در اواخر نیمه اول برروی مدافع ملوان صورت نگرفت و داور اشتباه کرد که موقعیت مسلم گلزنی از پرسپولیس گرفت.

 

- بنگستون مهاجم پرسپولیس در برخورد با دروازه‌بان ملوان به دلیل بی‌احتیاطی که انجام داد، باید کارت قرمز دریافت می‌کرد و اخراج می‌‌شد.

 

- کمال کامیابی‌نیا در صحنه دیگری هم باید کارت زرد می‌گرفت که با دریافت دو کارت زرد اخراج می‌شد. (کامیابی‌نیا زننده گل برتری پرسپولیس بود)

 

- در صحنه دیگری هم کامیابی‌نیا باز هم باید کارت زرد می‌گرفت که این اتفاق رخ نداد.

 

در مجموع گلزن قرمزها که به نوعی فرشته نجات و پیروزی بخش این تیم بود، باید 3 کارت زرد دریافت می‌کرد.

 

ممبینی در کارشناسی دیدار استقلال و سپاهان نیز تشخیص داد داور این دیدار باید به میثم مجیدی اخطار می داد.

 

نکته جالب این بود که سخندان، کمک داور مسابقه به حق‌وردی داور بازی اشاره کرد که کارت زرد بدهد اما داور از این کار امتناع کرد تا مجیدی از جریمه کارت زرد و محرومیت از دربی 82 فرار کند.

 

 

* رضاییان: احمدزاده قانونی به ملوان آمد

مسعود رضاییان، مدیرعامل باشگاه ملوان روی خط برنامه آمد و اظهار داشت: «ما از داوری متضرر شده ایم. اینکه در دیدار مقابل پرسپولیس اتفاقاتی رخ داد دلایل متعدد دارد. ورزشگاه ما کوچک است و در خیابان باریکی قرار دارد و به همین دلیل زمانی که بازی به اتمام می رسد، باید خیابان های اطراف ورزشگاه خالی شود و بعد تیم میهمان ورزشگاه را ترک کند.»

 

مدیرعامل باشگاه ملوان در پاسخ به این سئوال که محمد احمدزاده را با چه قانونی از شهرداری اردبیل به ملوان آوردید؟ گفت: «مدارکی به ما ارائه دادند که به فدراسیون فوتبال دادیم. آنها استعفای احمدزاده را نیاز داشتند که ارائه کردیم. خیلی مسائل را نمی توانم باز کنم ولی احمدزاده با جلب رضایت متولیان شهرداری اردبیل به تیم ملوان آمد.»

 

 

* یکی از خواسته‌های کی‌روش عملی شد

غلامرضا بهروان در تماس تلفنی با برنامه 90 اعلام کرد که برنامه ریزی فصل آینده لیگ برتر با هماهنگی کارلوس کی‌روش انجام شده است.

 

سرمربی تیم ملی یکی از خواسته های خود از فدراسیون فوتبال را برنامه ریزی مسابقات فصل آینده لیگ با هماهنگی وی، مطرح کرده بود که با این خواسته او موافقت شد.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین