اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۳۷۴۲۸

زاهدی: امروز پرچمدار جریان مقاومت هستیم

زاهدی: امروز پرچمدار جریان مقاومت هستیم
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی طرح موضوع اینستکس از سوی اروپا را یک بحث انحرافی دانست و بیان کرد: باید به این تهدیدات و به این رویکرد اروپا پاسخی قاطعانه داد.
۱۲:۲۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
وانانیوز|

محمد مهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) دهه مبارک فجر را تبریک گفت و یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و بیان کرد: انقلاب اسلامی با شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی شکل گرفت. این سه محور فضای داخل کشور را تحت تأثیر قرار داد و این مهم موجب شد که ما امروز پرچمدار جریان مقاومت باشیم. در گذشته در این کشور به نوکری آمریکا افتخار می‌کردند، اما امروزه ما مبارزه با امپریالیسم را مشی کار سیاسی خود قرار دادیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی علی‌رغم اعمال تحریم‌های خصمانه و جنگ تحمیلی تاکنون به توفیقات مهمی دست پیدا کرده است که در برخی از موارد و حوزه‌ها کم و بیش همچون معجزه می‌ماند. پیش از انقلاب امید به زندگی ۵۵ سال بود که در حال حاضر به ۷۶.۲ سال رسیده است. عدالت آموزشی اکنون از توفیقات نظام است. پیش از انقلاب فقط هفت دانشگاه پزشکی داشتیم که در حال حاضر دارای ۴۷ دانشگاه علوم پزشکی در کشور هستیم. همچنین ما به دستاوردهای مهمی در حوزه‌های علمی و فناوری همچون نانو دست پیدا کرده‌ایم. یکی دیگر از مواردی که از جمله توفیقات نظام اسلامی است، این است که ما جایگاه ارشد در تولید علم و رتبه شانزدهم در این حوزه را داریم.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی تأمین امنیت در حوزه‌های مختلف عنوان کرد و یادآور شد: تاریخ شهادت می‌دهد رضاخان چگونه در جنگ دوم جهانی سرزمین ما را به راحتی به قوای بیگانه تسلیم کرد و همچنین باز هم تاریخ گواه می‌دهد چگونه محمدرضا پهلوی بحرین را تسلیم انگلیسی‌ها کرد، ولی رزمندگان انقلاب اسلامی در زمان جنگ از خاک وطن محافظت کردند و علی‌رغم اینکه تمام کشورها از صدام حمایت می‌کردند، این بزرگواران اجازه ندادند که فقط یک وجب خاک کشور را از دست بدهیم. ما باید توجه داشته باشیم علی‌رغم تمام مشکلات در حوزه اقتصاد و معیشت اکنون انقلاب به توفیقات ارزشمندی دست پیدا کرده است.

زاهدی در بخش دیگری از اظهارات خود، بیان کرد: مدتی است که غرب با تبلیغات موضوع گشایش اینستکس را مطرح می‌کنند. ما باید توجه داشته باشیم که بحث اینستکس یک بحث انحرافی است. اروپا بدون اینکه متعهد شود نفت ایران را خریداری کند، صرفاً اجازه خرید دارو را به ما داده است. ما باید توجه کنیم که بیش از ۹۵ درصد داروی کشور در داخل تولید می‌شود. هم ایران و هم کشورهای اروپایی مواد اولیه دارو را از چین و هند وارد می‌کنند، در حالی که اروپاییان در این خصوص صرفاً بحث دارو را مطرح کرده‌اند. آنها شرط گذاشته‌اند که برای اجرایی شدن اینستکس بحث موشکی و FATF مورد بحث قرار گیرد. آیا این دخالت در امور کشور ما نیست؟ آن هم کشوری که در منطقه مقتدر است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشور ما باید تهدیدات اروپا را در این خصوص قاطعانه پاسخ دهد، در این باره خاطر نشان کرد: ملت ما اجازه نمی‌دهد اروپا این گونه بازی کند. مسئولان، مجلس شورای اسلامی، دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید پاسخی قاطع به این تهدیدات اروپا بدهند. امروز هم موضوع انتخابات مطرح بود. نظام انتخاباتی کشور چه در حوزه مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و چه در حوزه شوراهای اسلامی شهر و روستا دچار مشکل است. برخی از ناکارآمدی‌ها درون حاکمیت ناشی از همین معضل است. یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه شود، فعالیت حزب است. در کشور هنگام انتخابات احزاب سهیم نمی‌شوند. ما کار تشکیلاتی نداریم و به همین دلیل منتخب پس از انتخاب شدن مسئولیت امور را برعهده نمی‌گیرد. کدام نماینده و کدام جناح پس از انتخابات مسئولیتی بر عهده گرفته است؟ اگر احزاب از درون نظام و با توجه به موازین اسلامی فعالیت کنند، جلوی بسیاری از فسادها و بی عدالتی‌ها گرفته می‌شود.

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی خود، اظهار کرد: متأسفانه وام کشاورزان هنوز امهال نشده است. کشاورزان کرمان بیچاره شده‌اند. متأسفانه در کرمان فقط ۲۷ میلیمتر بارندگی داشته‌ایم. ما می‌گوئیم که کرمان تشنه است. آقای رئیس جمهور! در سفر خود به کرمان هزاران وعده بیان شد، ولی به ما بگویید که کدام یک از این وعده‌ها عملی شد؟

انتهای پیام

منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین