اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۳۴۸۶۹
نماینده دادستان تهران؛

۹۴ درصد تسهیلات پرداختی بانک سرمایه مشکوک بوده است

۹۴ درصد تسهیلات پرداختی بانک سرمایه مشکوک بوده است
نماینده دادستان تهران در جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده بانک سرمایه گفت: ۹۴ درصد تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک مشکوک بوده و بازنگشته است.
۱۰:۴۶ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
وانانیوز|

قاضی مسعودی در ابتدای جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده بانک سرمایه ، افزود: در جلسه پیشین مطالبی از سوی نماینده دادستان مطرح گردید که بخشی از آن به این جلسه موکول شد.

نماینده دادستان در ابتدای این جلسه با بیان اینکه فساد در این پرونده بسیار زیاد است، گفت: رقم فساد چندین برابر آن چیزی که گفته می شود.

قهرمانی افزود: ام پی ال بانک سرمایه یعنی نسبت سرمایه جاری به خالص ۹۴ درصد تسهیلات پرداخته شده مشکوک است و هنوز بازنگشته است.این هم اتلاف و هم نابودی سرمایه های مردم است.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی برای وصول بدهی ها داریم گفت: پولشویی های گسترده ای داشتند و بعضی ها اموال را به نام دیگری کردند که در دادگاه خاص خودش به این موضوع رسیدگی می شود.

وی با اشاره به گزارش شرکت های کارتن خواب، گفت: در اینها اصلا گزارش کارشناسی وجود ندارد و در رابطه با گزارش شرکت های هدایتی گزارش نادرست وجود دارد.

قهرمانی با انتقاد از اینکه آقایان به رغم گفته هایشان اقدام به امضای برخی مصوبات کردند، افزود: آقای کاظمی گفت که با انتصاب غندالی مخالف بوده است و از سویی به سیف نامه نگاری کرده است. ایشان چرا برخی مضوبات را اصلا امضا کردند.

نماینده دادستان تهران با اشاره به موضوع وثایق گفت: در رابطه با برخی شرکت ها سفته به عنوان وثیقه اخذ شده است. در رابطه با آقای هدایتی یک ملگ هزار برابر گران‌فروشی شده است.

وی افزود: در رابطه با آقای رضوی برای قرارداد بدون امضا، ضمانت نامه گرفته‌اند. ضمانت نامه تعهد پرداخت بوده اما به اسم حسن اجرای کار مطرح می شده است.

قهرمانی ادامه داد: عذر خواهی آقایان شاید مرهمی برای درد مردم باشد.

نماینده دادستان تهران از حضور ۵ مطلع در جلسه امروز دادگاه خبر داد.

قهرمانی تصریح کرد: مجید زاهدی به امامی از داخل جلسه، محتوای جلسه هیات مدیره را پیامکی اعلام می کرده است.

سلمانی اعلایی به عنوان یکی از مطلعان در جایگاه حضور یافت.

وی در خصوص شرکت های مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان که یکی از آنها سابقه دو روزه داشته است، گفت : از زمانی که آقای غندالی آمد فرصت برای برخی نفوذها فراهم شد. فشارهایی را هم وارد کردند.

مدیر شعب امور بانک سرمایه ادامه‌داد: در مورد ضمانت هابی که اشاره شد باید بگویم که در رابطه با برخی پرونده ها به ما زنگ می زدند و می گفتند چرا چنین پرونده های به شعبه ارسال نمی شود؟ آقای بخشایش و توسلی بارها سر ما داد زدند، مسافر کشی می کردم بهتر بود.

نماینده دادستان تهران ادامه داد: وقتی پرونده در دادسرا کلید زده شد، مدیر عامل اخیر بانک سرمایه به خانمی که در قسمت آی تی بانک سرمایه مشغول به کار بودند، دستور حذف سیستمی اسناد مهم را می دهد البته پرونده ای در این رابطه تشکیل شده است.

قهرمانی با بیان اینکه بسیاری از اسناد حذف و مفقود شده است، گفت: بر اساس اسناد مکشوفه پرونده تشکیل شده است.

عضو کمیته اعتباری بانک سرمایه به عنوان یکی دیگر از مطلعان با حضور در جایگاه گفت: بالغ بر سه هزار میلیارد تومان از معوقات تعیین و تکلیف شد.

یاسر ضیایی قائم مقام بانک به عنوان دیگری از مطلعان گفت: شخصی به نام کلهر به عنوان دبیر هیات مدیره منصوب شدند و ایشان به نام آقای کاظمی انتفاع شخصی می بردند و مبالغی را به عنوان ارز و سکه دریافت می کردند.

وی افزود: در مورد بحث ضمانت نامه ها واقعیت این است که این ضمانت نامه ها یک جریانی در دبی ایجادشد و آقای فرزام پشت پرده بسیاری از این ضمانت نامه ها بودند. این که کارتن خواب وجود داشته است هم به این موضوع برمی گردد.

وی افزود: سفرهای آقایان به دبی مشخص است و مقام قضائی احتمالا در جریان این موضوع باشد. البته در آلمان هم دیدارهایی داشتند. در رابطه با اینکه وجوه‌ چگونه خارج می شدند باید به موضوع ذی نفع توجه کرد. اغلب این ضمانت ها مربوط به کالاهای صادراتی و قیر بوده است.

قهرمانی در رابطه با دیدار ها و جلسات خاص هیات مدیره گفت: اجاره نامه ویلایی که از سوی محمد امامی اجاره شده بود را در اختیار دادگاه می گذارم.

امیر رضا فرزام راد متهم به فساد در چند بانک و مفسدان بانکی فراری هم در این ویلا قرار می گذاشتند. اعضای هیات مدیره هم در این ویلا جلسه می گذاشتند.

منبع: مهر
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
مرکز آهن
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین