اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۲۶۷۳۱
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس خبر داد:

تشدید قطع گسترده درختان منطقه ارسباران در سال جاری

تشدید قطع گسترده درختان منطقه ارسباران در سال جاری
تبریز- نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی از تشدید قطع گسترده درختان منطقه ارسباران در سال جاری خبر داد.
۰۹:۴۷ - ۰۹ دی ۱۳۹۷
وانانیوز|

 قلی الله قلی زاده شامگاه دیروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قطع درختان منطقه ارسباران در سطح وسیعی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: با ابراز تأسف قلع و قمع درختان منطقه ارسباران مربوط به هفته‌های اخیر نیست این در حالی است که طی هشت ماه گذشته روند قطع گسترده درختان این منطقه تشدید شده است.

وی ادامه داد: اجرای قانون تنفس جنگل‌های شمال کشور را که اجازه نمی‌دهد فعالان حوزه صنایع چوبی درختی را قطع کنند باعث شده تا دلالان و واسطه‌های کارخانجات تولید کاغذ به منطقه ارسباران هجوم بیاورند و در این میان عمدتاً درختان قطع شده قره‌داغ به خارج از آذربایجان شرقی و به استان‌های شمالی حمل می‌شدند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا منع قانونی برای جلوگیری از قلع و قمع درختان منطقه ارسباران وجود دارد؟ گفت: از نظر قانونی ممنوعیت‌هایی وجود دارد به‌طوری که اگر کسی بخواهد درختان باغ شخصی خود را هم قطع کند بایستی از دستگاه‌های ذی‌ربط مجوز دریافت.

تعرض و دزدی از منابع طبیعی ارسباران را نمی‌توان کتمان کرد

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخلف، تعرض و دزدی از منابع طبیعی منطقه ارسباران را نمی‌توان کتمان کرد، افزود: متأسفانه دلالان و واسطه‌ها قیمت‌های بالایی برای خرید درختان به مردم می‌دادند و مردم به دلیل مسائل معیشتی و اقتصادی‌شان تحریک به فروش درختان می‌شدند.

قلی زاده تصریح کرد: قطع درختان پیر و پوسیده در باغات امری طبیعی و مرسومی است و باغداران برای این‌که بازدهی باغات را افزایش دهند لازم است درختان پیر و پوسیده را حذف کنند ولی امسال با توجه به مسائل پیش‌آمده قطع درختان در منطقه خیلی بیشتر از حد تصور بود.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون در محدوده و حریم شهرها و باغات شهر، نمی‌توان باغات را بدون مجوز قلع و قمع کرد اما چنین قانونی در مورد باغات شخصی روستاها و نزدیک دره‌ها وجود ندارد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صدور مجوز قطع درختان در مخازن سدهای خداآفرین و عمارت توسط شرکت آب منطقه‌ای استان یادآور شد: درختان مخزن سد ارسباران و عمارت به دلیل مستهلک شدن توسط سازمان آب منطقه‌ای قطع‌شده‌اند که شامل درختان مثمر و غیر مثمر بودند.

منبع: مهر
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین