اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۲۶۵۳۳
مدیرکل روابط عمومی سازمان محیط زیست:

حل مشکلات محیط زیست نیازمند اراده ملی است

حل مشکلات محیط زیست نیازمند اراده ملی است
مدیر کل روابط عمومی سازمان محیط زیست چهار اولویت مهم محیط زیست را آب، آلودگی هوا، پسماند و حق‌آبه تالاب‌ها دانست و گفت: حل این چهار سر فصل مهم  نیاز به همت و اراده ملی دارد.
۱۳:۰۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۷
وانانیوز|

مدیرکل روابط عمومی و اموررسانه سازمان حفاظت محیط زیست در کارگاه دوره آموزشی «روش‌های نوین خبرسازی و ارتقای دانش و سواد محیط زیستی» که به همت جهاد دانشگاهی همدان، خانه مطبوعات استان و اداره کل محیط زیست برگزار شد،‌ اظهار کرد: همدان دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه جذب گردشگر دارد که می‌تواند در کنار شهرهایی چون مشهد، شیراز و اصفهان برای جذب توریست به رقابت بپردازد.

 امیرعبدالرضا سپنجی با اشاره به مسائل محیط‌ زیست، ادامه داد: محیط زیست محدود به یک نقطه و مکان خاص نیست بلکه یک موضوع کشوری و فراجناحی است.

وی به چهار اولویت مهم محیط زیست چون،‌ آب، آلودگی هوا، پسماند و زباله و حق‌آبه‌های تالاب اشاره کرد و گفت: حل این چهار سر فصل مهم  محیط زیستی نیاز به یک همت و اراده ملی و حضور و حمایت همه مردم دارد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: سازمان محیط زیست نباید محدود به کارشناسان و نیروهای محیط زیستی شود بلکه باید همه مردم پای کار باشند.

وی یادآور شد: رسانه‌ها خصوصا رسانه ملی، اساتید دانشگاه‌ها و پژوهشگران می‌توانند سازمان محیط زیست را برای حل مشکلات زیست محیطی یاری کنند.

سپنجی افزود: البته اگر خبرنگاران و اصحاب رسانه انتقادی می‌کنند باید علمی و کارشناسی‌شده باشد و مهم‌تر از همه مخاطب‌شناس باشند.

وی با آموزش مطالب محیط زیستی به کودکان از همان سنین پایین اشاره و عنوان کرد: سعی کرده‌ایم که بیشتر اخبار خود را در قالب کلیپ و تصاویر منعکس کنیم که برای مردم خصوصا کودکان و نوجوانان جذاب‌تر باشد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به بودجه بسیار محدود و در حد صفر سازمان اشاره و اظهار کرد: برای سال آینده 47 درصد افزایش بودجه ارائه شد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به توسعه پایدار در محیط زیست، خاطرنشان کرد: این توسعه باید در چهار سر فصل حفظ حقوق نسل‌های آینده،اقتصاد و اشتغال، حفظ محیط زیست و رعایت مسائل اجتماعی و فرهنگی  انجام شود.

در ادامه عادل عربی، مدیرکل محیط زیست استان همدان در افتتاح کارگاه «خبرسازی و ارتقای دانش و سواد محیط زیستی» اظهار کرد: استان همدان در چند سال اخیر با مسائلی چون فروچاله‌ها، خشکسالی و پسماند زباله درگیر بوده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه ما مردم را درگیر مسائل محیط زیستی اطراف خود نکرده‌ایم، گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی و نیز جلب مشارکت مردم  برای همیاری و همکاری با سازمان از برنامه‌های ما است.

عربی به برگزاری دوره‌های آموزشی برای اقشار مختلف مردم خصوصا خبرنگاران اشاره و تصریح کرد: رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم و تبیین مسائل و مشکلات محیط زیستی بسیار کمک‌دهنده خواهند بود.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان نیز گفت: آموزش برای خبرنگاران بسیار مهم بوده و  خانه مطبوعات به دنبال تدوین یک تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای برای برگزاری دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران است.

مهرداد حمزه با بیان اینکه رسانه‌ها کمتر به موضوعات محیط زیستی می‌پردازند، گفت: بخشی از اخبار رسانه‌های استان حول مسائل زیست محیطی باشد.

منبع: مهر
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین