اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۱۹۶۶۶

ظرفیت نخبگان با کج سلیقگی برخی مسئولان نادیده گرفته شد

ظرفیت نخبگان با کج سلیقگی برخی مسئولان نادیده گرفته شد
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان اینکه طی بیش از ۳۰ سال گذشته دانش آموزان ما ۷۳۱ مدال جهانی در المپیادها و مسابقات جهانی دریافت کرده‌اند گفت: اما با کج سلیقگی برخی مسئولان این ظرفیت‌ها نادیده گرفته شد.
۱۲:۴۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۷
وانانیوز|

فاطمه مهاجرانی در مراسم افتتاحیه اندیشکده دانش پژوهان جوان با بیان اینکه تشکل‌های اجتماعی در ابتدا به شکل یک جمعیت دیده و بتدریج سازمان می یابد گفت که اگر قرار است پژوهشکده به عنوان یک نهاد جریان ساز ادامه فعالیت دهد باید از ابتدا جریان سازی کند.

وی افزود: این پژوهشکده محلی برای افزایش سرمایه‌های اجتماعی دانش آموزان است. اندیشکده محلی برای نشست و گرد هم آمدن اشخاصی است که پرچم کشور را به اهتزار در آوردند و برای اعتلای کشور تلاش می‌کنند.

مهاجرانی با اشاره به ادغام باشگاه دانش پژوهان جوان با مرکز استعدادهای درخشان گفت: پیش از این ادغام، باشگاه محلی برای گفت و گوی اعضا با یکدیگر و فضایی برای به اشتراک گذاشتن عقاید و انتقال تجارب بود.


رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به اینکه نخبگان صرفا برای مدال آوری در المپیادهای علمی شرکت نمی کنند عنوان کرد: تلاش برای رفع مشکلات جامعه و حل مسائل اجتماعی از اهداف مهم نخبگان در این مسیر است. طی بیش از ۳۰ سال گذشته دانش آموزان ما ۷۳۱ مدال جهانی در المپیادها و مسابقات جهانی دریافت کرده‌اند ولی با کج سلیقگی برخی مسئولان این ظرفیت‌ها نادیده گرفته شد.

وی افزود: ما نمی توانیم آنطور که باید و شاید به جریان نخبه پروری بپردازیم، البته نقش آموزش و پرورش که مهد این امر است را هم نپذیریم.

مهاجرانی با بیان اینکه در سال‌های گذشته المپیادها به صورت متمرکز در تهران پیش می رفت و یکی از اشکالات بود اظهار کرد: امسال در مناطق محروم نیز مدارس معین تعیین کردیم تا از ظرفیت همه مناطق بهره بگیریم. معتقدیم ریشه مدال آوری در مدارس و مرهون تلاش مدیران و معلمان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین