اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۹۶۵۷

مربی مطرح آلمانی در راه‌آهن+کارنامه

دستیار سابق اتو ره هاگل، مربی سرشناس آلمانی که سابقه قهرمانی یورو با تیم ملی یونان را نیز در کارنامه دارد، به کادر فنی تیم راه آهن یزدان اضافه شد.
۱۵:۵۸ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
وانانیوز| وانانیوز-به نقل ازسایت باشگاه راه آهن،یانیس، مربی سرشناس آلمانی که سابقه ده سال حضور در تیم ملی یونان به عنوان دستیار اتو ره هاگل را دارد، به کادر فنی تیم راه آهن یزدان اضافه شد. وی امروز در تمرین طلایی پوشان حضور یافت و کار خود را با این تیم رسما آغاز کرد.

يوانیس متولد 24 نوامبر 1962 است و در شهر ماورودندری یونان به دنیا آمد.

فوتبال را از سال 1971 و در تیم های پایه باشگاه لودویگزبورگ آغاز کرد و تا سال 75 در این رده باقی ماند. پس از آن به خاطر درخشش در پست هافبک، به تیم اصلی راه یافت و دو سال در تیم اصلی ماند.

در سال 1977 میلادی از لودویگزبورگ به باشگاه بورستات آلمان پیوست و در 95 بازی 22 گل برای تیمش به ثمر رساند. آخرین تیم باشگاهی لوانیس، استارنبورگیا بود که از سال 1984 تا 1987 برای این تیم بازی کرد.

او در 32 سالگی فوتبال را کنار گذاشت و برای 4 سال سرمربی تیمی به نام اینتراخت اسلینگن آلمان شد. سپس سه سال سرمربی گیسلینگن بود و سال 1996 تا 1998 سرمربی باشگاه باکنانگ آلمان شد.

در سال 1998 اتفاق مهمی در زندگی اش رخ داد و به عنوان مربی باشگاه هرتابرلین آلمان معرفی شد تا دستیار یورگن روبر شود.

بعد از کسب تجربه در بوندس لیگای یک، موفق شد به کشورش برگشته و به عنوان دستیار اتوره هاگل روی نیمکت تیم ملی یونان بنشیند. این اتفاق بزرگی در زندگی ورزشی او بود که از سال 2001 شروع شد و تا سال 2010 ادامه یافت.

در این مدت، یونان به یک قدرت بزرگ بدل شد و حتی توانست قهرمان جام ملت های اروپا در سال 2004 و در جمع مهم ترین تیم های قاره سبز شود. اتفاقی که در فوتبال کشور یونان بی نظیر بود. پس از آن، دروازه فوتبال دنیا به روی ستاره های جدید یونان باز شد و یونانی ها توانستند در باشگاه های بزرگ اروپا برای خود جایی پیدا کنند.

بخش اعظم تحول فوتبال در یونان به همین خاطر بود و آنها در دو دوره جام جهانی هم عملکرد چشمگیری داشتند.

در سال 2010 و پس از اتمام همکاری اتوره هاگل با تیم ملی یونان، يوانیس هم به همکاری خود با این تیم پایان داد و پس از دو سال استراحت، در سال 2012 هدایت باشگاه پاپاوس را پذیرفت. پس از یکسال، از این باشگاه جدا شد و سرمربی گری کاوالا را برعهده گرفت. سپس در سال 2014 مدیر فنی باشگاه آریس یونان شد و حالا نیز همکاری خود با باشگاه راه آهن یزدان را آغاز کرده است.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین