اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۸۸۷۳

ثابت می‌کنیم در عربستان امنیت وجود ندارد

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: عربستانی‌ها قصد دارند مسائل سیاسی را وارد فوتبال کنند و از این طریق به ما فشار بیاورند.
۱۰:۴۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
وانانیوز| وانانیوز-مصاحبه‌های چند روز اخیر دبیرکل فدراسیون فوتبال سر و صداهای زیادی را به پا کرده است. در حالی که در بیانیه کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده اگر ایران و عربستان تا 25 اسفند به توافق نرسند، بازی‌های تیم‌های باشگاهی دو تیم در کشوری ثالث برگزار می‌شود، او از این ماجرا به عنوان یک پیروزی بزرگ برای فوتبال ایران یاد می کند.

البته علیرضا اسدی مدعی شد همین که فدراسیون فوتبال از AFC  تا 25 اسفندماه فرصت گرفته است این یک پیروزی بزرگ است. او گفت فدراسیون فوتبال بیش از یک ماه فرصت دارد تا ثابت کند در ایران امنیت کامل وجود دارد و بحث‌هایی که مطرح می شود درست نیست.

اینکه شما از گرفته شدن میزبانی از ایران به عنوان یک پیروزی بزرگ یاد کرده‌اید حرف و حدیث‌های زیادی را به وجود آورده است. توضیحی در مورد دلیل این واکنش می‌دهید؟
سوال من این است که چه کسی گفته که ما شکست خورده‌ایم؟ اصلا شما طبق چه مستندانی می‌گویید که میزبانی از ایران گرفته شده است؟ من نمی‌دانم چرا بیانیه کنفدراسیون فوتبال آسیا اینقدر برای همه رسانه‌ها گنگ است. موضوع این است که هنوز میزبانی از ایران گرفته نشده است اما همه طوری صحبت می‌کنند مثل اینکه قرار است بازی‌های ما با نماینده های کشور عربستان در کشوری ثالث برگزار شود.

ولی به هرحال این خیلی بعید است که فدراسیون فوتبال بتواند تا روز 25 اسفندماه با عربستانی‌ها مصالحه کند. این موضوع را قبول ندارید؟
نه من این حرف شما را قبول ندارم. ما همین که توانستیم از کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان بخریم این نشان می‌دهد که موفق شده‌ایم چرا که اجازه نداده‌ایم حکم قبلی اجرا شود. من می‌گویم نباید فکر کنیم ما شکست خورده‌ایم. باید تا روز موعود تلاش خود را بکنیم تا ثابت کنیم در ایران امنیت کامل وجود دارد. وقتی  کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما فرصت داده است یعنی ما این زمان را داریم که حقانیت فوتبال ایران را ثابت کنیم.

پس شما امیدوارید که تیم‌های ایرانی بتوانند از نماینده‌های عربستانی میزبانی کنند. درست است؟
وقتی کنفدراسیون فوتبال آسیا رای قطعی را اعلام نکرده است معنی آن این است که هنوز ما باید امیدوار باشیم. به هرحال عربستانی‌ها از همان اول کار ادعا کردند که ایران امنیت ندارد. آنها به خاطر حمله به سفارت عربستان تلاش کردند که فوتبال ما را تحت تاثیر قرار بدهند. حالا هم ما این فرصت را داریم که ثابت کنیم اگر ما به سفارت این کشور حمله کرده‌ایم، آنها هم برادران ما را در حادثه منا شهید کرده‌اند. مطمئن باشید ما هم بیکار نخواهیم نشست و یک ماه فرصت داریم که میزبانی بازی‌ها را به ایران برگردانیم. آن روزی که ما به کنفدراسیون فوتبال آسیا رفته بودیم ایران محکوم شده بود و به نظر AFC هم رای خود را اعلام کرده بود اما ما توانستیم از آنها وقت بگیریم. من واقعا فکر می‌کنم کاری که ما کردیم کار بزرگی بود و حالا در این فرصت باید ثابت کنیم که در ایران امنیت کامل برقرار است.

اگر میزبانی از ایران گرفته شود، عربستانی‌ها هم نمی‌توانند میزبان باشند. این کار آنها چه سودی برای این کشور دارد؟
کل ماجرا این چیزی است که من به شما می‌گویم. عربستانی‌ها قصد دارند مسائل سیاسی را وارد فوتبال کنند و از این طریق به ما فشار بیاورند. متاسفانه مسئولان سیاسی کشور عربستان به فدراسیون فوتبال این کشور فشار آورده‌اند. من هم اعتقاد دارم این موضوع همانقدر که به ضرر ایران است، به ضرر عربستان هم هست و باید مسئولان AFC را در جریان بگذاریم که این موضوع به نفع هیچکس نیست.

قبول دارید اینکه قطر به عنوان کشور ثالث انتخاب شود، بیشتر به ضرر به ایران است تا عربستانی‌ها؟
شما فرضیات را به عنوان یک قانون کلی مطرح می‌کنید و این اصلا کار درستی نیست. چه کسی گفته است که اولا میزبانی از ما گرفته می‌شود؟ همانطور که من اول هم گفتم ما داریم تلاش می‌کنیم میزبانی ایران را حفظ کنیم. ضمن اینکه چه کسی گفته قطر قرار است به عنوان کشور ثالث انتخاب شود؟ چرا ما ازبکستان را پیشنهاد ندهیم؟ چرا باید در کشور عرب زبان بازی کنیم؟ اینها است که من می‌گویم نباید حکم کلی صادر کنیم.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین