اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۸۲۵۷

حرکات جهانبخش باعث وحشت فاینوردی‌ها شده بود

مربی ایرانی حاضر در هلند و مدیربرنامه‌های هافبک ایرانی آلکمار مدعی شد که حرکات این بازیکن در بازی روز گذشته، فاینوردی‌ها را به وحشت انداخته بود.
۱۵:۳۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
وانانیوز|

وانانیوز-امیر هاشمی‌مقدم در گفت‌وگویی در خصوص دیدار AZ آلکمار مقابل فاینورد که عملکرد علیرضا جهانبخش در این دیدار با تحسین آنالیزورهای هلندی همراه بوده است، گفت: شروع بازی بسیار خوب بود و آلکمار شروع خوبی داشت. من در ورزشگاه حضور داشتم و با همسرم بازی را می‌دیدم که یک دقیقه بعد از گذشت بازی گفتم علیرضا امروز سرحال است و فاینورد را اذیت خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه باشگاه فاینورد قبل از آلکمار روی علیرضا نظر داشت و می‌خواست با او قرارداد ببندد، علیرضا هم مقابل این تیم انگیزه زیادی داشت. مسئله‌ای که باعث شد او در این بازی عملکرد خوبی داشته باشد، این بود که از دقیقه یک بازی ترسی به خودش راه نداد و در زمان حملات آلکمار دفاع حریف را اذیت کرد و موقع حملات فاینورد هم به خوبی در کارهای دفاعی شرکت کرد. جهانبخش در ابتدای این بازی یکی دو جدال رو در رو با مدافعان فاینورد داشت و در این جدال‌ها موفق عمل کرد که باعث شد اعتمادبه‌نفسش بالاتر برود. حرکات او در ادامه بازی هم باعث وحشت فاینوردی‌ها شده بود.

مربی ایرانی حاضر در هلند و مدیربرنامه‌های جهانبخش در خصوص اینکه سبک بازی آلکمار با اضافه شدن علیرضا به چه شکل شده است، اظهار داشت: در این بازی قرار بود الحمدوئی در سمت چپ برای آلکمار بازی کند، اما جمعه شب به مسئولان باشگاه اعلام کرد می‌خواهم به قطر بروم. من از مسئولان باشگاه خواستم که از این بازیکن تقدیر کنند که چنین تصمیمی گرفت، چون باعث شد آلکمار شرایطش به طور کامل تغییر کند. تا زمانی که الحمدوئی در آلکمار بود، سرمربی تیم چیدمان سیستمش براساس شرایط این بازیکن بود، اما با رفتن او دو سانتوس وارد ترکیب شد. حضور این بازیکن در ترکیب و اضافه شدن علیرضا، سیستم آلکمار را به کلی تغییر داد و برای اولین بار بود که می‌دیدم تقسیم وظایف بین تمام بازیکنان مشخص است.

هاشمی‌مقدم یادآور شد: آلکمار مقابل فاینورد بسیار خوب عمل کرد. علیرضا هم باتوجه به اینکه از طرف فن اوریم و هنریکسن حمایت می‌شد، آزادی عمل بیشتری داشت. بازیکنی که سرعت و تکنیک دارد، وقتی از طرف بازیکنان کناری‌اش حمایت می‌شود، کار برای مدافعان حریف سخت شده و آنها باید انتخاب کنند که کدام یک از این بازیکنان را پوشش بدهند. با توجه به این مسئله، علیرضا توانست با استفاده از آزادی عملی که داشت، روز سنگینی را برای مدافعان فاینورد رقم بزند. همان‌طور که تیس راکرز، آنالیزور معروف هلندی هم به این مسئله اشاره کرد، بیشتر حملات آلکمار از طرف جهانبخش بود. اگر مهاجمان AZ درک بیشتری داشتند، هر پاس علیرضا می‌توانست تبدیل به گل شود که البته رفته رفته این اتفاق خواهد افتاد. جهانبخش در نایمخن هم سال اول در ترکیب تیم جا افتاد و از سال دوم هر توپی که به او می‌رسید، تبدیل به گل می‌شد.

وی با اشاره به نوع پاس‌هایی که جهانبخش برای مهاجمان ارسال می‌کند، گفت: تخصص علیرضا پاس‌هایی است که بین دروازه‌بان و خط دفاعی حریف ارسال می‌کند و مهاجم اگر جاگیری خوبی داشته باشد، می‌تواند از این فضا به خوبی استفاده کرده و به راحتی گلزنی کند. ضمن اینکه علیرضا در امر گلزنی هم به خوبی خودش را در موقعیت گل قرار داد و در نیمه اول می‌توانست گل بزند، اما توپ از پای او فاصله گرفت و دروازه‌بان حریف جلو آمد که در نهایت مجبور شد توپش را ارسال کند و با دروازه‌بان فاینورد هم برخورد کرد.

بازیکن پیشین تیم ملی و تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: شیرازه تیم فاینورد پس از گل دوم از هم پاشید و آلکمار می‌توانست تا پایان بازی 9 گل بزند، آن هم مقابل تیمی که این فصل شرایط خوبی داشته و مقابل آژاکس و تیم‌های مختلف کمترین موقعیت گل را به حریف داده است. با این حال آلکمار با این پیروزی به چیزی که مستحقش بود رسید و فاینورد باید خوشحال باشد که با نتیجه 4 بر 2 شکست خورده است. خوشبختانه علیرضا هم در این بازی دوندگی خوبی داشت و در 98 دقیقه، حدود 9 کیلومتر دوید.

انتهای پیام/

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین