اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۸۱۱۹

مشکلات مالی ذوب‌آهن چه زمانی حل می‌شود؟

رئیس هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن گفت: استراتژی و سیاست هیئت مدیره جدید حمایت از کادرمدیریتی و فنی باشگاه است تا این تیم به روند رو به رشد خود ادامه دهد.
۱۲:۲۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴
وانانیوز| وانانیوز-مشکلات اقتصادی کشور، در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان این روزها بیش از گذشته نمود پیدا کرده و دامان باشگاه ذوب‌آهن را هم گرفته است. در حال حاضر بسیاری از باشگاه‌های بزرگ ما با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و این موضوع چیز عجیبی نیست اما نکته قابل توجه پنهان‌کاری مسئولان باشگاه ذوب‌آهن در این خصوص است به طوری که سعید آذری مدیرعامل ذوب‌‌آهن چند بار در مصاحبه‌های خود اعلام کرده بود مشکلی در این زمینه وجود نداشته و چک‌های بازیکنان و کادرفنی تیم در موعد مقرر پاس خواهد شد؛ اتفاقی که رخ نداد.

گفته می‌شود زمانی که سعید آذری دوباره مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن شد، بدهی 27 میلیارد تومانی را از مدیران قبلی به ارث برد و هر چند بخشی از آن پرداخت شده اما بخش عمده آن باقی مانده است. از طرف دیگر تهدید فیفا مبنی بر کسر امتیاز از ذوبی‌ها به دلیل مطالبات مالی «ایگور کاسترو» و «آکو استوچکف» باعث شده تا این باشگاه به طور فوری 1.2 میلیارد تومان از هزینه‌های جاری خود زده تا به این دو بازیکن پرداخت کند. بازیکنان ذوب‌آهن تا به امروز به طور میانگین تنها 20 درصد از رقم قراردادهایشان را دریافت کرده‌اند و پاداش 12 برد خود از فصل گذشته را نیز نگرفته‌اند. این مسائل باعث شده آنها تا آستانه اعتصاب نیز پیش بروند.

سعید آذری که جزو مدیران پاسخگوی فوتبال ایران است در چنین شرایطی ترجیح داده خیلی کم پاسخگوی رسانه‌‌ها باشد. شاید بتوان گفت یکی از دلایل اصلی آن تحقق پیدا نکردن وعده‌هایش به بازیکنان باشد. آذری به خوبی می‌داند اگر حرفی هم بزند شاید به طور ناخواسته مقابل مدیرعامل جدید کارخانه ذوب‌آهن و هیئت مدیره جدید باشگاه قرار بگیرد.

در چنین شرایطی شاهرخ شهنازی، رئیس هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن، درحالی که مدیرعامل و اکثر مدیران باشگاه ذوب‌اهن روزه سکوت گرفته‌اند، در مورد مشکلات مالی اخیر باشگاه ذوب‌آهن که حتی ناراحتی سرمربی و بازیکنان این تیم را به دنبال داشته، گفت: نسبت به اکثر باشگاه‌ها، باشگاه ذوب‌آهن مشکلات مالی آنچنانی ندارد ضمن اینکه در حال حاضر آذری به شدت به دنبال حل مشکلات موجود است و قرار است من هم در این خصوص با مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن صحبت کنم تا این مشکلات هرچه زودتر حل شده و پرداختی‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: تا به امروز هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن 2 بار تشکیل جلسه داده است. استراتژی و سیاست ما حمایت از کادرمدیریتی و فنی باشگاه است تا این تیم به روند رو به رشد خود ادامه دهد.

رئیس هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن در پاسخ به این پرسش که اعضای هیئت مدیره جدید باشگاه چه کسانی هستند، تصریح کرد: خودم، به عنوان رئیس هیئت مدیره، آذری، مدیرعامل باشگاه، ناصر، مشاور مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن، فریدونی و طیب‌نیا، 5 عضو هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن هستیم.

شهنازی در مورد ناراحتی کادرفنی از مشکلات مالی فعلی این باشگاه اظهار داشت: کادرفنی بسیار خوبی داشته و حاشیه خاصی نداریم ضمن اینکه مدیرعامل باشگاه نهایت تلاش خود را برای حل مشکلات مالی باشگاه کرده و هیئت مدیره نیز از وی حمایت می‌کند. به هر حال با توجه به اینکه پایان سال 94 است در تاریخ پرداختی‌های ما تغییراتی بوجود آمده اما مطمئن باشید تا پایان سال جاری این پرداختی‌ها صورت خواهد گرفت بنابراین کادرفنی و بازیکنان در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین