اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۷۲۸۰

فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ توجهی به داوران ندارند

داور بین‌المللی فوتبال معتقد است که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ توجهی به جامعه داوری ندارند.
۱۵:۱۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۴
وانانیوز|

وانانیوز-محسن ترکی در گفت‌وگویی در خصوص کلاس‌های توجیهی داوران در نیم‌فصل رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: این کلاس‌ها فقط برای هماهنگ‌سازی نظرات داوران بود، چون بین داوران روی قانون 12 داوری که مربوط به خطاست، اختلاف نظر وجود دارد. بیشتر در این کلاس‌ها بحث نزدیک شدن و هماهنگ‌سازی بین داوران و کمک داوران صورت گرفت تا به یک جمع‌بندی برسیم که کدام خطاها گرفته شود و کدام یک گرفته نشود و تمام جامعه داوری یکسان شوند.

وی افزود: کلاس خوبی بود. خوشبختانه از این کلاس‌ها استفاده کرده و نظرات یکی شده است. با حضور اسماعیلی صفیری که از مدرسان خوب AFC است، کلاس پرباری داشتیم. در این کلاس قوانین جدیدی آموزش داده نشد، چون هنوز قوانین داوری فیفا تغییر نکرده و هر زمان تغییری به وجود بیاید، کلاس مربوط به قوانین جدید هم برگزار خواهد شد.

داور فوتبال کشورمان درباره بی‌توجهی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به جامعه داوری گفت: هیچ توجهی از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به داوران نمی‌شود. حتی اگر داوری مصدوم شود، هیچ اطلاعی از آن کسب نکرده و فقط با یک صورتجلسه که داور مصدوم نمی‌تواند در مسابقات قضاوت کنند، آگاه می‌شوند. یک داور نیاز به تمرین و بدنسازی دارد، نیاز به ماساژ دارد که هر جلسه ماساژ 100 هزار تومان است. ما در هفته باید سه جلسه به ماساژ برویم که هزینه‌های آن سنگین است.

ترکی که در مراسم انتخاب برترین داوران نیم‌فصل لیگ برتر حاضر شده بود درباره اینکه به عنوان بهترین داور نیم‌فصل انتخاب شده و سوت نقره‌ای را خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: دقیق نمی‌دانم، اما فکر کنم سوت نقره‌ای را به من خواهند داد.

انتهای پیام/

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین