اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۶۷۱۴
متاسفانه در مدارس فوتبال از نظر اخلاقی در سطح خوبی قرار نداریم

اسدی: بازیکنان تیم ملی پاستوریزه شده‌اند!/وقتی مربی خارجی می‌آوریم باید از علم آنها استفاده کنیم

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: بازیکنان کنونی پاستوریزه شده‌اند و برای همین در تیم ملی بازیکن خوبی نداریم.
۱۱:۵۴ - ۲۰ دی ۱۳۹۴
وانانیوز|

وانانیوز-علیرضا اسدی اظهار داشت: ما در زمان خودمان فوتبال را در جوی و زمین‌های خاکی و گلی بازی می‌کردیم و بازیکنان خوبی هم در تیم ملی حضور داشتند اما هم‌اکنون بازیکنان پاستوریزه شده‌اند و برای همین بازیکن خوب در تیم ملی نداریم.

اسدی گفت: در حالی که فوتبالیست‌ها از کلاس بالایی برخوردارند اما متاسفانه سواد بالایی ندارند.

وی ادامه داد: در زمان ما فوتبالیست‌ها باسوادتر بودند اما متاسفانه در حال حاضر بازیکنان ما سواد ندارند. منظور من از بیسوادی مدرک واقعی است. در حال حاضر الگوی تحصیلی ما افت زیادی داشته است چرا که ما نمی‌توانیم در مباحث مالی در فوتبال تصمیمات درستی را بگیریم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره کار مربیان خارجی در ایران گفت: من با مربی خارجی مخالف نیستم اما وقتی ما پول به مربی خارجی می‌دهیم باید علم آنها را بگیریم.ما در حال حاضر در فوتبال یک بازاری داریم که این بازار توسط خیلی از خارجی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر ما مشکل علمی داریم باید علم را در کشورمان نهادینه کنیم نه اینکه کالای علمی را از خارج کشور بخریم.

اسدی گفت: شما در آکادمی فوتبال با صرف انرژی فراوان بچه‌های این مملکت را تربیت می‌کنید و شاید زیباترین کاری که یک فرد می‌تواند انجام دهد این است که یک انسان چند بعدی تولید کند.تاثیر تولید انسان و یادگیری انسانی در سنین جوانی بیشتر است. به عنوان مثال من خودم در این سن شکل گرفتم و مانند چوبی می‌مانم که اگر زیاد مرا خم کنند، می‌شکنم. ولی می‌توان به کودکان آموزش داد و افرادی چندبعدی را تربیت کرد.

اسدی در مورد وضعیت اخلاقی در مدارس فوتبال گفت: متاسفانه در مدارس فوتبال از نظر اخلاقی در سطح خوبی قرار نداریم و این آمار بسیار بد است. چرا که فرزندان ما که در این مدارس تحصیل می‌کنند مانند امانت‌هایی هستند. البته شما بهترین‌های این مدارس فوتبال هستید که امروز اینجا حضور دارید. آکادمی فوتبال مدارس فوتبال را رصد می‌کند و حاصل کار آنها را از تمام دیدگاه‌ها از جمله اقتصادی و اجتماعی می‌بیند.

وی افزود: مهمترین نهادی که در کشور می‌تواند به رشد کودکان کمک کند، آموزش و پرورش است و بعد از آموزش عالی است اما متاسفانه ما در آموزش و پرورش به معلمان چندان اهمیت نمی‌دهیم. استعدادهای زیادی در این مملکت داریم ولی متاسفانه در همه زمینه‌ها دچار مشکل هستیم. هدفم از همه گفته‌ها این است که مدارس فوتبال بسیار تاثیرگذار هستند در اخلاق کودکان چرا که انسان تربیت می‌کند.

منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین